  • Data: 2009-03-19 06:11:11
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Każdy zależy, pytanie w jakim stopniu. Ty udajesz, że mierzysz
    > dokładnie, a de facto nie wiesz co mierzysz.

    na poczatku dokonalem oszacowania bledu wzglednego wynikow pomiaru .
    wynosi one ok 5% - z taka blednem wzgeldnym jest wyznaczana
    rozdzielczosc.
    Jest to wystraczajaca dokladnosc w celach techniczno - inzynierskich.

    > Bez eliminacji tych czynników to raczej Twoje wnioski stają się
    > bezsensowne. Podobnie radzieccy uczeni dowiedli, że po wyrwaniu
    > ostatniej, szóstej nogi mucha traci słuch.
    >
    > --
    > Mirek

    rownie dobrze moglbyc sie zastanawiac jaki byl wplyw mojego tetna ,
    albo cisnienia krwi na pomierzona ostrosc.

    aby pomierzyc wplyw jednego parametru na drugi dokunuje sie zmiany
    pierwszego.
    te parametry , o ktore pytasz byly niezmienne , a wiec nie mogly one
    wplynac na zmiany ostrosci.

    zmienialy sie w trakcie prob dwa parametry : barwa swiatla i
    polozenie soczewek w obiektywie ( ostrzenie) -
    zatem mierzylem wplyw barwy swiatla oraz pozycji soczewek na
    rozdzielczosc obrazu
    Pozycja soczewek zostala ustalana za pomocu ukladu automatycznego AF ,
    zatem badalem dokladnosc dzialania ukladu AF poprzez pomiar zmian
    ostrosci - Najlepsza dostepna metoda.