  • 31. Data: 2020-09-04 09:41:27
    Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    na razie to nisza wiec prewencyjnie spuszczaja takich klientow na drzewo :-)

  • 32. Data: 2020-09-04 09:45:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Thursday, September 3, 2020, 9:01:29 PM, you wrote:

    > Nie wiem czy do Ciebie konkretnie, nie wchodzilem tam z 10 lat. Ogolnie
    > o poziom wypowiedzi glownych elektronikow kraju mam zastrzezenia gdzie
    > na pytanie typu "Jak cos tam zmierzyc", lub "gdzie szukac przyczyny"
    > odpowiedzi typu "poszukaj sobie w internecie albo w archiwum bo 8 lat
    > temu juz ktos poruszal ten temat... i tez nie dostal odpowiedzi"

    Czyli Twoja wiedza na temat Elektrody jest podobna do wiedzy na temat
    elektroniki w samochodach elektrycznych - znasz jedynie ludowe
    bajki...

    Zajmuję się elektroniką od dziecka - to jakieś 50 lat. Uczyłem się jej
    z takich dziwnych przedmiotów, składających się z wielu kartek papieru.
    Nazywaliśmy je książkami. Trzeba było po nie iść do takich budynków, w
    których były ich tysiące - to biblioteki. Większości nie rozumiałem i
    musiałem szukać innych książek, które nauczą mnie rozumienia tych
    bardziej skomplikowanych. Pracuję i muszę uzupełniać wiedzę stale.

    Obecnie wiedza jest dostępna bez wychodzenia z domu. Wystarczy tylko
    chcieć po nią sięgnąć. Jednak pokolenie rozkapryszonych milenialsów
    brzydzi się samodzielnością. Wolą postawę roszczeniową - DAJ GOTOWE!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2020-09-04 10:13:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/09/2020 08:45, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > chcieć po nią sięgnąć. Jednak pokolenie rozkapryszonych milenialsów
    > brzydzi się samodzielnością. Wolą postawę roszczeniową - DAJ GOTOWE!

    Moja wiedza na temat elektroniki jest znikoma to prawda. Nigdy nie
    mowilem, ze jest inaczej. Natomiast jesli chodzi o samochody elektryczne
    to nie o elektronike sie rozchodzi tylko naginanie rzeczywistosci przez
    fanbojow. Co do elektordy to z 10 lat temu szukalem tam instrukcji do
    pralki i raz chyba chcialem komus zlecic wymiane kondensatorow. Zanim
    znalazlem to czego szukalem przebrnalem przez dyskusje typu jak wyzej.
    Musicie chlopaki powalczyc ze zlym PR bo to nie tylko moja opinia. Dzis
    gdy ta wiedza jest dostepna bez wychodzenia z domu, mozna Elektrode
    zamknac bo w wiekszosci wypadkow i tak zostaniesz odeslany do internetu
    po pomoc (bylo, poczytaj, poszukaj, naucz sie) :)

  • 34. Data: 2020-09-04 10:21:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/09/2020 09:13, K wrote:

> [...]
    > zamknac bo w wiekszosci wypadkow i tak zostaniesz odeslany do internetu
    > po pomoc (bylo, poczytaj, poszukaj, naucz sie) :)

    Zreszta, szukasz czegos w Google, a tam link do Elektrody. Wchodzisz, a
    tam jakis buc z kolka wzajemnej adoracji napisal, ze bylo ale linka nie
    poda, a wyszukiwwrka Elektrody wysypuje 100 podobnych tematow i w kazdym
    "Bylo", "Poszukaj" ale zaden linka nie poda. Tyle z mojej strony.

  • 35. Data: 2020-09-04 10:49:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Sep 2020 20:22:51 +0100, K

    > Do tego akurat wystarczyloby zabezpieczenie w oprogamowaniu.

    Ale przecież jest to zabezpieczenie -- jak byk napisane naładuj mi baterię
    bo stanę, a ten uparcie jedzie dalej.

    > Wczesniej tez widac, ze nie przekracza 55mph. Robil to na potrzeby
    > programu aby pokazac, ze dokonal najlepszego wyboru. Taki troche
    > nasladowca Clarksona.

    Autor tego kanału nie jest zwolennikiem EV, a że jest autorem kanału to
    wsiadł do auta które teoretycznie miało szansę najdłużej być na wizji by
    nie zniknąć z ekranu jako pierwszy. Tylko tyle, ale oczywiście musisz
    dorobić jakąś chorą teorię spiskową.

    > Super ta Tesla, majac dwie mozna miec nieskonczone zrodlo energii ;)
    > Szkoda, ze u innych producentow wyglada to gorzej.

    Nie wiem skąd taki absurdalny wniosek wyciągnąłeś, ale w sumie po tym co
    czytam u ciebie coraz mniej mnie to zaczyna dziwić. Przecież w materiale
    jest tylko wykazana sprawność elektrycznego auta vs spalinowego na
    konkretnym przykładzie, a zupełnie przy okazji jest empirycznie udowodnione
    że można ciągnąć EV i to nie tylko będzie jechać bez zniszczenia silnika,
    ale też będzie się ładować. Jak ktoś chce być tylko ciągnięty bez
    obciążania ciągnącego jak w filmie to wrzuca [N] i się toczy, względnie
    wrzuca [D] albo [B] jak chce hamować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2020-09-04 11:04:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/09/2020 09:49, Myjk wrote:
    > Thu, 3 Sep 2020 20:22:51 +0100, K

    > Ale przecież jest to zabezpieczenie -- jak byk napisane naładuj mi baterię
    > bo stanę, a ten uparcie jedzie dalej.

    Chodzilo mi bardziej o zabezpieczenie, ktore wylaczy wszystko ale
    pozwoli odblokowac kola aby pociagnac auto na holu kawalek albo popchnac
    30m do ladowarki.

> [...]
    > wsiadł do auta które teoretycznie miało szansę najdłużej być na wizji by
    > nie zniknąć z ekranu jako pierwszy. Tylko tyle, ale oczywiście musisz

    Wszedzie spisek. Spisek przeciwko EV, spisek przeciwko dieslom, spisek
    przeciwko tobie. Poogladaj jego inne klipy to zobaczysz jego sposob
    bycia. Ja go bardzo lubie.

> [...]
    > ale też będzie się ładować. Jak ktoś chce być tylko ciągnięty bez
    > obciążania ciągnącego jak w filmie to wrzuca [N] i się toczy, względnie

    Szczegolnie mozna ciagnac te w ktorych sie kola zablokowaly.

  • 37. Data: 2020-09-04 15:37:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Sep 2020 10:04:53 +0100, K

    > Chodzilo mi bardziej o zabezpieczenie, ktore wylaczy wszystko ale
    > pozwoli odblokowac kola aby pociagnac auto na holu kawalek albo popchnac
    > 30m do ladowarki.

    Ale to był ekstremalny test, mający wykazać ile jeszcze po komunikacie o
    pustej baterii można jechać, a który z warunkami drogowymi nie ma nic
    wspólnego, bo po drodze mieli w tym czasie wielokrotnie możliwość zjechania
    na ładowarkę. Poza tym jak Ci akumulator padnie w spaliniaku to też go z
    pychu nie powinieneś odpalać, a i też nie wiem co się dzieje w sytuacji gdy
    zabraknie prądu w spaliniaku z automatem elektronicznym, czy będziesz w
    stanie wrzucić [N]. Jest taka możliwość?

    > Wszedzie spisek. Spisek przeciwko EV, spisek przeciwko dieslom, spisek
    > przeciwko tobie. Poogladaj jego inne klipy to zobaczysz jego sposob
    > bycia. Ja go bardzo lubie.

    Ja nie twierdzę że jest spisek przeciwko dieslom, raczej (znowu) ty.

    > Szczegolnie mozna ciagnac te w ktorych sie kola zablokowaly.

    Ale dlaczego się zablokowały? Bo użytkownik jeździł uprcie pomimo że iks km
    temu miał się ładować albo stanąć i wezwać pomoc vel lawetę żeby się na nią
    wtoczyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2020-09-04 16:15:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/09/2020 14:37, Myjk wrote:
> [...]
    > pustej baterii można jechać, a który z warunkami drogowymi nie ma nic
    > wspólnego, bo po drodze mieli w tym czasie wielokrotnie możliwość zjechania

    Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany
    jako mega dokladny wzgledem spalinowych.

> [...]
    > zabraknie prądu w spaliniaku z automatem elektronicznym, czy będziesz w
    > stanie wrzucić [N]. Jest taka możliwość?

    Jest taka mozliwosc na szczescie.

> [...]
    > temu miał się ładować albo stanąć i wezwać pomoc vel lawetę żeby się na nią

    Oczywiscie, ze to byla wina uzytkownika. W dodatku wywolana celowo.
    Chodzi mi o sam fakt, ze mozna do takiej sytuacji doprowadzic i znalezc
    sie w czarnej dupie i o ile to bedzie jakis parking to nie ma wiekszego
    problemu ale na wszelki wypadek wozilbym ze soba przedluzacz.

  • 39. Data: 2020-09-04 17:34:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K

    > Chodzilo mi wczesniejsze watki w ktorych wskaznik ten byl reklamowany
    > jako mega dokladny wzgledem spalinowych.

    No bo jest mega dokładny, w ramach ochrony baterii.

    > Jest taka mozliwosc na szczescie.

    Jak to się czyni, skoro nie ma prundu w baterii i nie idzie sygnał z
    dżojstika że system ma zmienić przełożenie? Mechanicznie dodatkową wajchą?

> [...]
    > sie w czarnej dupie i o ile to bedzie jakis parking to nie ma wiekszego
    > problemu ale na wszelki wypadek wozilbym ze soba przedluzacz.

    Nie wiem czy oglądałeś ten film dokładnie -- ja tam widzę że trzeba być
    mega głąbem aby do tego stanu doprowadzić. No a jak ktoś jest głąbem, to i
    dobrze że jest takie zabezpieczenie przeciwgłąbowe. Trochę mi to przypomina
    ludzi jadących z wywaloną kontrolką silnika, albo innego PDF i drących mimo
    to dalej. Potem pretensja do reszty świata że silnik się rozsypał, albo
    komputer odłączył zapłon żeby nie zamurować filtra na amen. No ale ty
    oczywiście się takich rzeczy w ICE nie czepiasz...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2020-09-04 18:26:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 4 Sep 2020 15:15:51 +0100, K

    >No bo jest mega dokładny, w ramach ochrony baterii.

    Tylko jakos tak samochody przejechaly ~80% deklarowanego zasiegu.
    Ktos tam pamieta co pokazywaly na poczatku ?

    No i tak czlowiek na poczatku trasy mysli "nie bede ladowal, mam
    wystarczajacy zapas", a w pod koniec sie dowiaduje, ze nie dojedzie.

    No dobra - zakladam ze ubywalo tego zasiegu stopniowo, przy
    odpowiednio gestych ladowarkach moze stanowi to problem podobny jak w
    spalinowcu, szczegolnie, jesli 20 minut ladowania pozwoli na ... moze
    nie na pelne, ale na dojechanie do celu z zapasem ...

    No i dlaczego przejechaly tak malo ?
    110km/h im za szybko ?

    J.