-
1. Data: 2020-09-01 12:45:17
Temat: Troche aby odpoczac...
Od: K <n...@e...com>
..od meleksow, odkurzaczy na baterie i naginajacych rzeczywistosc na ich
temat grupowych przedstawicieli handlowych:
Oryginalny tekst po angielsku tutaj:
https://www.thedrive.com/news/36070/watch-this-1100-
hp-audi-rs3-catch-fire-and-lose-its-brakes-at-150-mp
h
Sam filmik na YT: https://www.youtube.com/watch?v=JVUScuZ_YPA
W skrocie, kolo sobie stuningowal RS3 na 1100KM. Jak widac troche na
pale bo dlugo nie wytrzymalo. Dziwi, ze po peknieciu przewodu
hamulcowego idacego do jednego kola, stracil hamulce na obu osiach.
Dziwi tez, ze reczny (elektryczny) przestal dzialac mimo, ze prad nadal
byl. Chyba, ze jak silnik ekspolodowal to zrobil takie spustoszenie pod
maska.
-
2. Data: 2020-09-01 15:33:28
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: "abn140" <a...@g...com>
> maska.
te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam postojowe
hample to pomylka jakas...
juz tu kiedys byl dysput jak sie nowe passaty zjaraly na lawecie od jej
zablokowanego kola.
nie dali rady ich posciagac bo hampel postojowy nie dal sie zdjac.
-
3. Data: 2020-09-01 15:42:48
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: K <n...@e...com>
On 01/09/2020 14:33, abn140 wrote:
>> maska.
> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam postojowe
> hample to pomylka jakas...
> juz tu kiedys byl dysput jak sie nowe passaty zjaraly na lawecie od jej
> zablokowanego kola.
> nie dali rady ich posciagac bo hampel postojowy nie dal sie zdjac.
>
>
Calkowicie sie zgadzam, ale jak ladnie w srodku sie guziczek komponuje
zamiast wajchy. Sasiadka ma Hyundaya i40 chyba z 2012 i juz drugi raz z
tylu musi zaciski wymieniac bo na przemian albo jeden albo drugi sie do
konca nie odblokowuje po "puszczeniu" recznego. Sprawy z Passatami nie
znam ale to tez mogly byc jakies choroby wieku dzieciecego.
-
4. Data: 2020-09-01 17:49:51
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
>> maska.
> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam postojowe
> hample to pomylka jakas...
W automacie konieczność.
Inaczej nie zrobisz auto-holda.
-
5. Data: 2020-09-01 18:19:54
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: K <n...@e...com>
On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
>>> maska.
>> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam
>> postojowe
>> hample to pomylka jakas...
>
> W automacie konieczność.
> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie potrafia
ruszac pod gorke. Mnie np. denerwuje.
-
6. Data: 2020-09-01 18:52:23
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
>>>> maska.
>>> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam
>>> postojowe
>>> hample to pomylka jakas...
>>
>> W automacie konieczność.
>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
>
> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie potrafia
> ruszac pod gorke.
Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do wykonania
ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).
Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
skrzyżowaniu.
-
7. Data: 2020-09-01 19:13:43
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: K <n...@e...com>
On 01/09/2020 17:52, Cavallino wrote:
> W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
>> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
>>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
>>>>> maska.
>>>> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam
>>>> postojowe
>>>> hample to pomylka jakas...
>>>
>>> W automacie konieczność.
>>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
>>
>> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie potrafia
>> ruszac pod gorke.
>
> Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do wykonania
> ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).
>
> Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
> skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
> skrzyżowaniu.
Nie, nie myle: https://www.volkswagen.co.uk/technology/driver-assis
t/braking
Auto Hold
"Stops your car accidentally rolling back if you stop on a hill.
Auto Hold is an extension of our electronic parking brake system1. It
stops your car from accidentally rolling backwards when you're
stationary, or setting off on a hill. That means you won't need to keep
applying the parking brake manually, check whether you've applied enough
braking pressure, or worry about rolling back as you prepare to move off."
Czesto nazywane tez jako hill-assist, a ze w automacie dodatkowo
zastepuje przelaczanie na P to akurat osobna kwestia.
-
8. Data: 2020-09-02 07:03:41
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-09-2020 o 19:13, K pisze:
> On 01/09/2020 17:52, Cavallino wrote:
>> W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
>>> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
>>>>>> maska.
>>>>> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam
>>>>> postojowe
>>>>> hample to pomylka jakas...
>>>>
>>>> W automacie konieczność.
>>>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
>>>
>>> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie
>>> potrafia ruszac pod gorke.
>>
>> Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do
>> wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).
>>
>> Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
>> skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
>> skrzyżowaniu.
>
> Nie, nie myle:
Mylisz.
A to jak sobie coś nazywa VW nie ma żadnego znaczenia.
> Czesto nazywane tez jako hill-assist, a ze w automacie dodatkowo
> zastepuje przelaczanie na P to akurat osobna kwestia.
Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów, również z
użyciem auto-holda.
Tyle że nie o nim mówiłem.
I do hill-assist nie jest potrzebny elektryczny ręczny.
-
9. Data: 2020-09-02 09:32:05
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: K <n...@e...com>
On 02/09/2020 06:03, Cavallino wrote:
> W dniu 01-09-2020 o 19:13, K pisze:
>> On 01/09/2020 17:52, Cavallino wrote:
>>> W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
>>>> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
>>>>>>> maska.
>>>>>> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam
>>>>>> postojowe
>>>>>> hample to pomylka jakas...
>>>>>
>>>>> W automacie konieczność.
>>>>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
>>>>
>>>> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie
>>>> potrafia ruszac pod gorke.
>>>
>>> Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do
>>> wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).
>>>
>>> Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
>>> skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
>>> skrzyżowaniu.
>>
>> Nie, nie myle:
>
> Mylisz.
> A to jak sobie coś nazywa VW nie ma żadnego znaczenia.
>
Nie myslales o tym, zeby zlozyc CV na prezesa np. w VW i zrobic tam
porzadek? Widac, ze wiesz lepiej nic producent.
>> Czesto nazywane tez jako hill-assist, a ze w automacie dodatkowo
>> zastepuje przelaczanie na P to akurat osobna kwestia.
>
> Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów, również z
> użyciem auto-holda.
> Tyle że nie o nim mówiłem.
>
KIA np. wylacza auto-holda i "zaciaga" reczny na wzniesieniu.
> I do hill-assist nie jest potrzebny elektryczny ręczny.
Nie jest potrzebny, ale:
"Models fitted with electronic parking brakes ensure that all the driver
has to do is begin the process of driving off on a hill is find the
clutch's biting point and drive away. The brake and hill start assist
automatically disengaging at the same time.
Some cars - Volkswagen Group vehicles in particular have a very
effective system - feature an additional Auto Hold system for the
brakes. By simply prodding firmly on the brake pedal when the driver
comes to a standstill, the electronic parking brake - and consequently
the hill-start assist - are automatically engaged."
Nie chce mi sie szukac kto jeszcze oprocz VW ale pewnie caly VAG.
-
10. Data: 2020-09-02 10:03:41
Temat: Re: Troche aby odpoczac...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-09-2020 o 09:32, K pisze:
> On 02/09/2020 06:03, Cavallino wrote:
>> W dniu 01-09-2020 o 19:13, K pisze:
>>> On 01/09/2020 17:52, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
>>>>> On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
>>>>>> W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
>>>>>>>> maska.
>>>>>>> te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy
>>>>>>> tam postojowe
>>>>>>> hample to pomylka jakas...
>>>>>>
>>>>>> W automacie konieczność.
>>>>>> Inaczej nie zrobisz auto-holda.
>>>>>
>>>>> Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie
>>>>> potrafia ruszac pod gorke.
>>>>
>>>> Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do
>>>> wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).
>>>>
>>>> Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
>>>> skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
>>>> skrzyżowaniu.
>>>
>>> Nie, nie myle:
>>
>> Mylisz.
>> A to jak sobie coś nazywa VW nie ma żadnego znaczenia.
>>
>
> Nie myslales o tym, zeby zlozyc CV na prezesa np. w VW i zrobic tam
> porzadek?
Ale po co?
Co mnie obchodzi jakiś VW?
Pisałem ogólnie o funkcjonalności, a nie o jej nazwie u konkretnego
producenta.
No chyba, że Ty znowu uważasz że wiesz lepiej o czym pisałem....
>> Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów, również
>> z użyciem auto-holda.
>> Tyle że nie o nim mówiłem.
>>
>
> KIA np. wylacza auto-holda i "zaciaga" reczny na wzniesieniu.
Na przykład.
Czyli to dwa różne systemy/funkcje.
O tym mówię.
> Nie chce mi sie szukac kto jeszcze oprocz VW ale pewnie caly VAG.
Który w całości wisi mi i powiewa.