-
21. Data: 2020-09-03 18:26:58
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 3 Sep 2020 16:02:50 +0100, K
> A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej
> powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?
Później może stać dłużej. Jak się baterie dłużej przechowuje to też się
zaleca rozładować do ~50%.
>> I powaznie nie umiesz wykoncypować po co to jest konkretnie zrobione w EV?
>> Bo akurat to z kompletnie różnych rzeczy wynika przy ICE i EV.
> Powaznie nie umiem. Tymbardziej, ze rozne auta zachowuja sie roznie, a
> czytalem tu ostatnio o dokladnosci wskazan co mialo byc przewaga nad
> spalinowymi.
W spalinowcach nie sposób tego oszacować dokładnie, w EV jest to forma
zabezpieczenia baterii, bo można wyliczyć dokładnie -- i tyle. Literalnie
chodzi o to aby nie rozładowywać tak głęboko baterii jeśli nie jest to
konieczne w celu jej ochrony.
> No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze
> da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z
> ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph.
Przecież to ograniczenie to na parę mil tylko było, nie rzutowało
praktycznie na wynik testu.
> Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb,
> cala reszta grozi uszkodzeniem silnika. Czy sie wtedy laduje, musialbym
> poszukac. Obstawiam, ze nie. Bardziej boli totalna blokada kol, np 30m
> od ladowarki. To samo moze ci sie przydazyc na parkingu pod lotniskiem,
> a wiadomo ze nie przyjezdzasz na lotnisko naladowanym do 100% i to juz
> jest realny scenariusz. No chyba, ze przyjezdzasz na lotnisko dzien
> wczesniej bo chciales zjesc obiad i pozwiedzac lokalne atrakcje ;)
Przecież można ciągnąć i będzie się ładować.
https://www.youtube.com/watch?v=RaGVoB4Zn-Y
Na lotnisku wcześniej czy później postawią ładowarki (mogą być małej mocy
dla każdego auta, skoro tydzień czasu jest do ładowania/podtrzymania
pojemności) i problem z głowy. Znowu myślisz wyjątkowo krótkowzrocznie,
niczym właściciel konia którego można było napoić i nakarmić wszędzie,
widząc auto spalinowe którego nie było praktycznie gdzie zatankować.
--
Pozdor
Myjk
-
22. Data: 2020-09-03 18:30:28
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello ToMasz,
Thursday, September 3, 2020, 6:00:16 PM, you wrote:
[...]
> RoMan.... kto jak kto, ale w tym temacie chyba Ty mógłbyś najwięcej
> powiedzieć. więc albo powiedz/napisz, albo nie kpij że ktoś nie ma
> wiedzy i tu jej szuka.
To niech jej szuka w bibliotece, w Google, w Wikipedii. Ja nie mam
siły do tłumaczenia spraw elementarnych.
Dostał wędkę - pytanie o regulację prędkości silnika. To powinno go
skłonić do myślenia. Dostęp do źródeł wiedzy obecnie jest bajecznie
prosty.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
23. Data: 2020-09-03 18:31:44
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello K,
Thursday, September 3, 2020, 6:14:51 PM, you wrote:
[...]
> Stare przyzwyczajenia z Elektrody ;)
Ale masz coś do mnie konkretnie, jeśli chodzi o Elektrodę? Bo ja sobie
nie przypominam, żeby na mnie użytkownicy narzekali.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
24. Data: 2020-09-03 18:56:18
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 3 Sep 2020 18:25:46 +0200, ToMasz
> nie wiem skąd sie urwałeś, ale Myjk należy do wąskiej
> grupy osób która ma pojazd ekektryczny, beterie słoneczne
Nie kłam tomaszku. Nie mam elektrycznego auta, bo mnie nie stać na takie
jakie bym chciał, czyli duże (pojemne) segmentu SUV (zresztą duży EV to
duża bateria, a mnie duża bateria jest niepotrzebna). Ale oczywiście
chciałbym mieć, bo to są genialne pojazdy, super komfortowe i wbrew
hejterkom, wcale nie aż takie problematyczne jak (te hejterki) to
przedstawiają robiąc aferę na każdym kroku a równając do jakichś
absurdalnych, kompletnie nieżyciowych, założeń, strzelając wątkami jak z
karabinu.
> i wiele spraw w dupie. ma w dupie zdanie innych i czasami też,
> a czasami nie wynik obiliczeń kalkulatora.
Tylko jak piszą farmazony bez elementarnego zastanowienia.
> Więc jak chce pisze fajne ciekawe rzeczy (coraz rzadziej) a
> jak nie, to wygląda to tak, że cały świat musi się dostosować, kupić
> samochody ekektryczne i ładować je ze słońca. Więc od niego raczej się
> nic nie dowiesz chyba że jakieś święto w rodzinie będzie.
Znowu kłamiesz, nikogo do niczego nie zmuszam (bo jaką ja mam moc sprawczą
-- przemyślałeś w ogóle to co napisałeś?), szczególnie do kupowania EV, w
tym że cały świat (lol) ma się dostosować do mojego zdania. Ponadto uważam
też że najtaniej jest ładować samochody w 2T, czyli w nocy, a nie przez PV.
Chociaż jak ktoś umie liczyć, to się jednak skusi na PV, a jak umie sam
zrobić (jak ja akurat) to tym bardziej.
Ergo, pokaż mi wątek który JA założyłem na temat pojazdów EV, gdzie może
kogoś namawiam i nakazuję kupować EV, etc. Jedyne wątki jakie sobie
przypominam, to z negatywnym wydźwiękiem (odnośnie iMiEV którym się
woziłem, oraz gównianego BMU w moim PHEV), a nie pochlebnym -- jak tutaj
utykasz.
Ps. Dzisiaj mizeria słoneczna, bo tylko pół dnia tak realnie świeciło, a
moja instalacja wypruła z siebie 45 kWh (na drugim domu prawie 20). Czyli
mój PHEV na uzysku z jednego mizernego dnia przejedzie jakieś 300km. Howgh!
--
Pozdor
Myjk
-
25. Data: 2020-09-03 21:01:29
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 03/09/2020 17:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello K,
>
> Thursday, September 3, 2020, 6:14:51 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>> Stare przyzwyczajenia z Elektrody ;)
>
> Ale masz coś do mnie konkretnie, jeśli chodzi o Elektrodę? Bo ja sobie
> nie przypominam, żeby na mnie użytkownicy narzekali.
>
Nie wiem czy do Ciebie konkretnie, nie wchodzilem tam z 10 lat. Ogolnie
o poziom wypowiedzi glownych elektronikow kraju mam zastrzezenia gdzie
na pytanie typu "Jak cos tam zmierzyc", lub "gdzie szukac przyczyny"
odpowiedzi typu "poszukaj sobie w internecie albo w archiwum bo 8 lat
temu juz ktos poruszal ten temat... i tez nie dostal odpowiedzi"
-
26. Data: 2020-09-03 21:22:51
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 03/09/2020 17:26, Myjk wrote:
> Thu, 3 Sep 2020 16:02:50 +0100, K
>
>> A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej
>> powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?
>
> Później może stać dłużej. Jak się baterie dłużej przechowuje to też się
> zaleca rozładować do ~50%.
>
>>> I powaznie nie umiesz wykoncypować po co to jest konkretnie
zrobione w EV?
>>> Bo akurat to z kompletnie różnych rzeczy wynika przy ICE i EV.
>> Powaznie nie umiem. Tymbardziej, ze rozne auta zachowuja sie roznie, a
>> czytalem tu ostatnio o dokladnosci wskazan co mialo byc przewaga nad
>> spalinowymi.
>
> W spalinowcach nie sposób tego oszacować dokładnie, w EV jest to forma
> zabezpieczenia baterii, bo można wyliczyć dokładnie -- i tyle. Literalnie
> chodzi o to aby nie rozładowywać tak głęboko baterii jeśli nie jest to
> konieczne w celu jej ochrony.
Do tego akurat wystarczyloby zabezpieczenie w oprogamowaniu.
>
>> No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze
>> da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z
>> ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph.
>
> Przecież to ograniczenie to na parę mil tylko było, nie rzutowało
> praktycznie na wynik testu.
Wczesniej tez widac, ze nie przekracza 55mph. Robil to na potrzeby
programu aby pokazac, ze dokonal najlepszego wyboru. Taki troche
nasladowca Clarksona.
>
>> Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb,
>> cala reszta grozi uszkodzeniem silnika. Czy sie wtedy laduje, musialbym
>> poszukac. Obstawiam, ze nie. Bardziej boli totalna blokada kol, np 30m
>> od ladowarki. To samo moze ci sie przydazyc na parkingu pod lotniskiem,
>> a wiadomo ze nie przyjezdzasz na lotnisko naladowanym do 100% i to juz
>> jest realny scenariusz. No chyba, ze przyjezdzasz na lotnisko dzien
>> wczesniej bo chciales zjesc obiad i pozwiedzac lokalne atrakcje ;)
>
> Przecież można ciągnąć i będzie się ładować.
> https://www.youtube.com/watch?v=RaGVoB4Zn-Y
>
> Na lotnisku wcześniej czy później postawią ładowarki (mogą być małej mocy
> dla każdego auta, skoro tydzień czasu jest do ładowania/podtrzymania
> pojemności) i problem z głowy. Znowu myślisz wyjątkowo krótkowzrocznie,
> niczym właściciel konia którego można było napoić i nakarmić wszędzie,
> widząc a
uto spalinowe którego nie było praktycznie gdzie zatankować.
>
Super ta Tesla, majac dwie mozna miec nieskonczone zrodlo energii ;)
Szkoda, ze u innych producentow wyglada to gorzej.
-
27. Data: 2020-09-03 21:38:31
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rir5el$cou$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 03-09-2020 o 17:02, K pisze:
>> A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic
>> pozniej powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?
>Spokojnie.
>Po tygodniu postoju pod lotniskiem nie zauważyłem w ogóle spadku
>naładowania - więc musiał być minimalny.
>A i tak obstawiam, że główne żrą urządzenia multimedialne i
>komputery, które do końca się nie wyłączają, a nie bateria sama z
>siebie traci.
Bateria sama z siebie traci, ale litowe akurat dosc malo.
Z rok powinna stac, a nie dwa tygodnie.
Wiec to istotnie te czuwajace komputery.
J.
-
28. Data: 2020-09-04 07:30:49
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
a kiedy Tesla i europejczycy kreca sie w kolko za wlasnym ogonem Chinczycy dokonali
niemozliwego :-)
https://technode.com/2020/09/03/video-technode-visit
s-a-nio-battery-swap-station/
niewykluczone ze VW po cichu przygotowuje plan B gdyby jednak Chinczykom sie udalo i
planowali ekspansje na inne rynki
SHANGHAI--Volkswagen AG is investing EUR1 billion ($1.11 billion) in a Chinese auto
maker and a further EUR1.1 billion in a local battery producer, in the German car
maker's latest bet on the Chinese electric-vehicle sector.
-
29. Data: 2020-09-04 07:49:39
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f50b5cb$0$551$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2020-09-03 o 11:13, J.F. pisze:
>> Trzeba wiedziec gdzie mozna podeprzec, wiec szkolenia
>Ubawiłem się po pachy ;-)
Ty sie smiej, a jak ktos nie uwaza, to mu do smiechu nie bedzie.
Szkody narobi, ubezpieczenie mu sie wypnie ... firme sobie spali
https://www.youtube.com/watch?v=VPKBfXK_T5A
https://www.youtube.com/watch?v=O2h2RzkWY3c
J.
-
30. Data: 2020-09-04 08:25:21
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2020-09-03 o 10:29, T. pisze:
> Czy mechanik samochodowy obsługujący auto elektryczne musi mieć jakieś
> uprawnienia elektryczne np. SEP? Napięcia tam są małe, ale prądy chyba
> spore... Z drugiej strony to prąd stały, raczej bezpieczny. Tylko nie
> wiem, czy silniki są zasilane takim prądem czy jest tam przetwornica, a
> silniki są na prąd przemienny?
W fabryce, gdzie produkuje się między innymi hybrydy są specjalne
szkolenia i stanowiska do obsługi elektryków, więc jest to raczej
niebezpieczne.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++