  • Data: 2009-09-11 21:11:15
    Temat: Re: CR-V3 akku - porada
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Paweł W. napisał(a) :

    > Efekt czego???
    > O efekcie pamięci to chyba się mówiło w epoce akumulatorków kadmowych.
    > Poza tym ten efekt pamięci to podobno mit

    Aha, więc piszesz o czymś, że podobno mit, nie wiedząc tak naprawdę
    o co chodzi :-)
    No to już śpieszę wyjaśnić (skąd mi się ta dobroć bierze? ;-) ).
    To zaszłość historyczna, czyli marketing, czyli kreowanie nowej
    wersji historii. Serio. Dlaczego? Jak wchodziły na rynek Ni-MH (te
    wiele lat później Enelopopodobne to też Ni-MH) producenci zachwalali
    je, że nie występuje w nich *taki* efekt pamięciowy jak w Ni-Cd.
    Może nawet pomijając słowo "taki". No i urban legend została wzięta
    za prawdę objawioną.

    > oparty na tym, że elektronika
    > nie ma dobrego sposobu na pomiar pozostałej energii i po prostu mierzy
    > ile już zużyto mW.

    Ba! Powiedz mi w jakim to urządzeniu ta elektronika to mierzy. Jaka
    to musi być dobra elektronika, co mierzy zużytą pojemność? Zaznaczam
    - w Ni-MH czy -Cd. Proste aparaty nie mają takiej możliwości. Jest
    to do zrobienia i faktycznie nie jest drogie, ale nie ma takiej
    elektroniki zaimplementowanej.

    > Jeśli wsadza się do połowy naładowane, albo w połowie
    > naładowane akumulatorki zaczyna się ponownie ładować do pełna, to
    > elektronika głupieje i traktuje faktyczny stan 50% jako 0%. Jednak
    > aparat pracuje dalej (lub cokolwiek innego, jak np. telefon).

    Mylisz trochę pojęcia. To musi być naprawdę prymitywna elektronika,
    żeby ładować do pełna w połowie pełny, albo w połowie rozładowany
    akumulator.

    > Tyle w
    > każdym razie zrozumiałem z pewnej strony o akumulatorkach (nie pamiętam
    > adresu), którą tu ktoś zresztą podawał parę razy.

    Lepiej nie podawaj linku do tej strony, bo jeszcze ktoś przeczyta.
    Chyba, że tam napisali prawdę, tylko trochę poprzeinaczałeś. Polecam
    dobrą stronę:
    http://www.batteryuniversity.com/

    Nie przeczę, że i po polsku coś znajdzie się w takiej ilości pełnej
    wiedzy praktycznej i naukowej, ale nie szukałem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E