  • Data: 2009-09-11 20:46:36
    Temat: Re: CR-V3 akku - porada
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbynek Ltd. pisze:

    > To z Enelopopodobnych wycięto już efekt pamięci? Czy też o czymś nie
    > wiesz?

    Efekt czego???
    O efekcie pamięci to chyba się mówiło w epoce akumulatorków kadmowych.
    Poza tym ten efekt pamięci to podobno mit oparty na tym, że elektronika
    nie ma dobrego sposobu na pomiar pozostałej energii i po prostu mierzy
    ile już zużyto mW. Jeśli wsadza się do połowy naładowane, albo w połowie
    naładowane akumulatorki zaczyna się ponownie ładować do pełna, to
    elektronika głupieje i traktuje faktyczny stan 50% jako 0%. Jednak
    aparat pracuje dalej (lub cokolwiek innego, jak np. telefon). Tyle w
    każdym razie zrozumiałem z pewnej strony o akumulatorkach (nie pamiętam
    adresu), którą tu ktoś zresztą podawał parę razy.

    > Ponieważ nie mam CR-V3, to wytłumacz mi, czy na pewno akumulator
    > Li-Cośtam ma niższe napięcie od baterii CR-V3? Mierzyłeś napięcia?
    > Jakie to są wartości?

    Moje akumulatorki pracują w zakresie 1,25V-1,4V. Baterie CRV3 mają, jak
    mi się zdaje 3V. R6 w aparatach, jeśli dobrze się orientuję - pracują
    parami, ale nie byłym tego taki pewien. W każdym razie u mnie można,
    zgodnie z instrukcją, stosować zamiennie akumulatorki R6 i CRV3, a w
    sytuacjach wyjątkowch - bat. alkaliczne (4x1,5V), na których aparat zbyt
    długo nie popracuje, ale może na nowych litowych dużo dłużej.

    Co do szybszej pracy na bateriach o wyższym napięciu, to spotkałem się z
    tym tylko raz, w teście Sigmy SD9 lub SD10. W innych przypadkach
    testujący nie zauważyli zmiany, lub nie testowali na CRV3, tylko na
    akumulatorkach R6.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.