  • 21. Data: 2010-01-22 14:22:22
    Temat: Re: CP na kompie
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    news:hjc0vq$o7c$1@news.interia.pl...

    > No skąd wiesz, że nie będę sobie kupował nowego kompa np.? Albo że ten
    > mi nie zdechnie i nie zdecyduję się na zakup nowego? Wiesz, już raz
    > kupiłem bagażnik na dach do Poloneza i do dzisiaj mi leży :D

    Ależ napewno będziesz kupował i wszystko będziesz wymieniał (pewnie już
    nieraz Cie to spotkało).
    Chcesz nowy proc - wymieniasz płytę bo stara podstawka już nie pasuje,
    pamięć też wymieniasz bo już DDR wskoczył na kolejny numerek, karty
    graficzne też wymieniasz bo złącze się zmieniło itp itd. Dyski twarde może
    też będą miały nowe złącza, albo - niech sie zepsuje to i tak wymieniasz.
    Powiedz dlaczego te obawy Cie nie dręczą tylko błahy problem z kartą TV
    stanowi dla Ciebie przeszkodę niemal nie do obejścia?
    Komputera nie boisz sie wymienic, a glupiej karty TV za cholere nie
    odpuscisz hehe

    > No akurat fullHD to ja nienawidzę. SD jest fajne. Ale co innego ciągle
    > działająca telewizja, a co innego kupowanie systemu, który jest już nie
    > jest wspierany. To tak jakbyś proponował zakup windows 98. Niedługo
    > pewnie wycofają aktualizacje do XP i będzie śmierć systemu.

    > Nie. Ale możliwe, że będę musiał go zaktualizować.

    Systemy x32 mają się dobrze i nic nie wróży ich śmierci za pół roku ani za
    rok.

    > No choćby spali się mój komputer.

    I co, już nie ma Windows 7 w wersji 32bit? Zauważ ze to najświeższy system z
    2009 roku. Nie wiem skąd Twoje obawy że systemy x32 są na wymarciu. Możesz
    to czyms poprzeć?
    Większość dzisiejszych ofert komputerów i laptopów mają w zestawie systemy
    32bit.

    Zauważ że jakimś cudem masz karte TV sprzed 10 lat...
    Mam wrażenie że Twoje obecne obawy wskazują na jakąś manię przerażenia,
    zatem zwróć uwagę że kupiłeś kartę 10 lat temu i do dzisiaj ją masz. I nawet
    jej używasz :-)
    Tragedia się chyba nie stała ? :-)

    > Zużywa się. Gdyby się nie zużywał, to bym dzisiaj pracował nadal na
    > Windows 95. A tu ZONK, na obecnym kompie to on się nawet nie zainstaluje.

    To sprzęt Ci się zużyl, nie Windows.

    > Możliwe. Toteż dopytywałem o szczegóły... Więc muszę kupić kabelek
    > Euro-SV+jack. Coś takiego:
    > http://allegro.pl/item881056671_komputer_tv_euro_svh
    s_svideo_jack_15m_5674.html

    Ten kabelek akurat działą w drugą stronę. Jak dobrze pamiętam na złączu Euro
    sa osobne piny pracujące jako wejsce a osobne jako wyjście.

    --
    rb

  • 22. Data: 2010-01-22 14:53:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-22 15:22, Robbo pisze:
> [...]
    > stanowi dla Ciebie przeszkodę niemal nie do obejścia?
    > Komputera nie boisz sie wymienic, a glupiej karty TV za cholere nie

    Nie. Nie rozumiesz. Chodzi mi o to, że jak się okaże, że takie karty są
    już nieosiągalne, to zostanę z nieużywalnym CP. Nie boję się wymiany
    opon! Boję się, że te opony są passe i za pół roku moje auto zostanie na
    kołkach. Rozumiesz? Stąd moje zainteresowanie rozwiązaniem, które
    zadziała również za 2 lata.

    > Systemy x32 mają się dobrze i nic nie wróży ich śmierci za pół roku ani
    > za rok.

    Myślisz? XP już wycofano ze sprzedaży, Vista zniknie pewnie niedługo, a
    Seven jest 32bit? A nawet jeśli jest, to 32-bit nie obsługuje znów jakiś
    nowych rzeczy, więc być może konieczność wykorzystania tychże może
    wymuszać zakup z wersją 64. Tak przynajmniej brzmią niektóre teksty,
    które czytuję.

    > I co, już nie ma Windows 7 w wersji 32bit? Zauważ ze to najświeższy
    > system z 2009 roku. Nie wiem skąd Twoje obawy że systemy x32 są na
    > wymarciu. Możesz to czyms poprzeć?

    Niedawno prowadziłem z Radkiem rozmowę rozpaczy :D na ten temat i tak
    zrozumiałem Radka.

    Dyskusja się zaczęła tu:

> [...]
    > Mam wrażenie że Twoje obecne obawy wskazują na jakąś manię przerażenia,
    > zatem zwróć uwagę że kupiłeś kartę 10 lat temu i do dzisiaj ją masz. I

    No. Bo przez 10 lat był 32bit. A z dyskusji z Radkiem wynika, że to
    wymierająca gałąź i za chwilę trzeba będzie wywalić choćby stare
    drukarki działające od 15 lat. Taka cena postępu ponoć.

    > To sprzęt Ci się zużyl, nie Windows.

    A windows razem z nim. Więc jak obecny się zużyje, to obecny windows
    razem z nim, nicht wahr?

    Wrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2010-01-22 21:15:28
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > opon! Boję się, że te opony są passe i za pół roku moje auto zostanie na
    > kołkach. Rozumiesz? Stąd moje zainteresowanie rozwiązaniem, które

    kupisz nowa karte? przeciez modeli roznych od zategowania jest

    to ze za 2 lata nie da sie karty kupic jest tak prawdopodobne jak to
    ze ci opony przestana produkowac do twojego auta

    > Myślisz? XP już wycofano ze sprzedaży, Vista zniknie pewnie niedługo, a
    > Seven jest 32bit? A nawet jeśli jest, to 32-bit nie obsługuje znów jakiś
    > nowych rzeczy,

    bezdura...

    > więc być może konieczność wykorzystania tychże może wymuszać zakup z wersją
    > 64. Tak przynajmniej brzmią niektóre teksty, które czytuję.

    wiec gdyby sie okazalo ze z powodu spalenia sie sprzetu bedziesz chcial
    miec x64 to kupisz sobie tez stosowny tuner tv za 100 zlotych

    > Niedawno prowadziłem z Radkiem rozmowę rozpaczy :D na ten temat i tak
    > zrozumiałem Radka.

    sam ci sie 32 bitowy system nie zniknie, jak podejmiesz decyzje o zmianie
    to bedziesz musial do niej doliczyc 100 pln na karte o ile obecna nie jest
    obslugiwana

    > No. Bo przez 10 lat był 32bit. A z dyskusji z Radkiem wynika, że to
    > wymierająca gałąź i za chwilę trzeba będzie wywalić choćby stare
    > drukarki działające od 15 lat. Taka cena postępu ponoć.

    smiem twierdzic ze 2/3 systemow obecnie zainstalowanych u userow to 32 bit
    (taki strzal nie poparty konkretnumi danymi, mozna mnie uswiadomic ;)

    > A windows razem z nim. Więc jak obecny się zużyje, to obecny windows
    > razem z nim, nicht wahr?

    dlaczemu?

  • 24. Data: 2010-01-22 21:35:44
    Od: q...@o...pl

    Robbo wrote:

> [...]
    >
    > Ten kabelek akurat działą w drugą stronę. Jak dobrze pamiętam na złączu
    > Euro sa osobne piny pracujące jako wejsce a osobne jako wyjście.

    Właśnie o takim kabelku miałem napisać. Euro do dekodera, svideo do karty
    tv, a jack do wejścia karty dźwiękowej. Jeśli zajęte to pomoże adapter z 2
    wejściami jack i jednym wyjściem jack
    (http://www.nokaut.pl/oferta/rozdzielacz-jack-3-5mm-
    regul-gl-czarny.html).
    Kabelek z aukcji rzeczywiście działa "w drugą stronę" ale to nie problem
    przelutować druciki w złączu euro (tu są rozpisane piny http://serwis-
    tv.com/scart.html).

    JaromirD

  • 25. Data: 2010-01-22 21:43:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-22 22:15, tg pisze:
    > kupisz nowa karte? przeciez modeli roznych od zategowania jest

    No właśnie podobno nie, bo karty TV analogowe są na wymarciu podobno i
    za dwa lata ich nie będzie. Stąd zastanawiałem się nad jakimś
    rozwiązaniem innym.

    > wiec gdyby sie okazalo ze z powodu spalenia sie sprzetu bedziesz chcial
    > miec x64 to kupisz sobie tez stosowny tuner tv za 100 zlotych

    No i właśnie dyskutowałem o tym, że tunery tv są passe i do 2012 ma ich
    nie być razem z niebyciem analogowej telewizji.

    > sam ci sie 32 bitowy system nie zniknie, jak podejmiesz decyzje o zmianie
    > to bedziesz musial do niej doliczyc 100 pln na karte o ile obecna nie jest
    > obslugiwana

    No więc właśnie moja analiza przypadku zakładała informacje, że tychże
    kart nie będzie i zastanawiałem się nad jakimś rozwiązaniem, które nie
    wymrze do 2012.

    > smiem twierdzic ze 2/3 systemow obecnie zainstalowanych u userow to 32 bit
    > (taki strzal nie poparty konkretnumi danymi, mozna mnie uswiadomic ;)

    No. Ale zainstalowane wymierają. A do sprzedaży trafił Seven i są 64bit.
    A następny już nawet nie będzie występywał w wersji 32.

    > dlaczemu?

    Dlatemu, dlaczemu się zużył 95 i 98, prawdaż?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-01-23 16:26:33
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > No właśnie podobno nie, bo karty TV analogowe są na wymarciu podobno i
    > za dwa lata ich nie będzie. Stąd zastanawiałem się nad jakimś
    > rozwiązaniem innym.

    http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=43
    65&description=1&from_showcat=1&order=d&string=analo
    gowy+64%2A

    http://www.komputronik.pl/index.php/category/6231/Tu
    ner_analogowy.html/sort/0/sortFieldName/PriceBrutto

    jak dla mnie to to nie wymarcie

    generalnie skoro to dla ciebie taki problem to poszukaj byle grabbera
    tyle ze to zazwyczaj chinszczyzna, a dobre sztuki albo i tak maja
    tuner albo kosztuja tyle co karta tv
    http://www.allegro.pl/item894310116_video_grabber_cd
    _zgrywanie_z_vhs_kamer_sklep.html

    > No i właśnie dyskutowałem o tym, że tunery tv są passe i do 2012 ma ich
    > nie być razem z niebyciem analogowej telewizji.

    na polsce sie swiat nie konczy, a nie wszedzie tv analogowa wymarla

    a jak juz tak tu teoretyzujemy to skad pewnosc ze za dwa lata bedziesz
    dalej chcial ogladac ten polsat?

    > No więc właśnie moja analiza przypadku zakładała informacje, że tychże
    > kart nie będzie i zastanawiałem się nad jakimś rozwiązaniem, które nie
    > wymrze do 2012.

    sa karty? sa
    duzo? duzo

    reszta to szukanie dziury w calym

    > No. Ale zainstalowane wymierają.

    watpie

    > A do sprzedaży trafił Seven i są 64bit.

    xp tez bylo 64 bitowe i co z tego?

    > A następny już nawet nie będzie występywał w wersji 32.

    ale dalej bedzie z 32 bitami zgodny!

    > Dlatemu, dlaczemu się zużył 95 i 98, prawdaż?

    95 i 98 to systemy oparte na dosie i jako takie byly i tak obslugiwane
    przez dobre 10 lat po premierze 98se

    wiec te zmartwienia sobie mozesz zostawc na jakis 2020...

    normialnie "chcialbym ale sie boje..."

    znajdz se karte, wejdz na strone producenta, sprawdz czy sa sterowniki
    do windows 7 32 i 64 bitowe i kup

  • 27. Data: 2010-01-25 10:38:08
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
> [...]
    gowy+64%2A

    > http://www.komputronik.pl/index.php/category/6231/Tu
    ner_analogowy.html/sort/0/sortFieldName/PriceBrutto

    Otóż to. Przedpiszca wziął sobie za bardzo do serca fatalistyczne wizje o
    wymarciu systemów x32 jak i wymarciu telewizji analogowej. A przeciez w 2012
    roku ma byc apokaliptyczny koniec świata :-)

    W sumie "cyfryzacja" telewizji dotyczy przede wszystkim przesyłu sygnału
    radiowo tak by odebrać go z anteny w postaci cyfrowej. Wciąż większość
    urządzeń dzisiaj produkowanych (jak nagrywarki dvd, telewizory, dekodery tv
    sat, kablowki itp - nawet te FullHD) posiadają klasyczne wejścia/wyjścia
    cinch composite video.
    Dodam jeszcze że karty typu z wejściem wideo (bez tunera) są obecnie na
    topie w branży monitoringu przemysłowego. Ich dostępność nie jest wcale
    zagrożona tym, że telewizja naziemna przechodzi na sygnał cyfrowy, gdyż to
    nie ma związku.

    --
    rb

  • 28. Data: 2010-01-25 22:28:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Robbo pisze:

    > 64bit ma tryby kompatybilności z 32bit i większość programów i
    > sterowników pracuje pod Windowsem x64 w trybie 32bit (poprzez dodatkowe

    Programów? Może większość, można się kłócić. Sterowników?
    Tylko niektóre kategorie.

    Generalnie system 64-bitowy *koniecznie* wymaga 64-bitowych
    sterowników urządzeń trybu jądra. Jedynie (rzadkie) sterowni-
    ki trybu użytkownika (np. sterowniki drukarek) *mogą* w pew-
    nych okolicznościach być używane w 64-bitowym systemie mimo
    swojej 32-bitowości.

    > nakładki zapewniane przez system). Aby przejście na x64 miało sens
    > trzeba samemu wiedzieć co to nam ma właściwie dać. Jak sam siebie

    Niedługo pytanie to zmieni się na "czy masz na tyle niskie
    wymagania, by móc używać systemu 32-bitowego". W zasadzie
    każdy komputer z pamięcią RAM większą niż 2 GiB powinien
    mieć 64-bitowy system operacyjny, choćby tylko z racji
    większej efektywności obsługi tej pamięci przez system.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |