    From: Michał Gancarski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Date: Mon, 13 Dec 2010 17:16:05 +0100
    <ie0f24$rhp$1@news.net.icm.edu.pl>

    On Sat, 11 Dec 2010 19:14:15 +0100, Marek wrote:

    > Nie chcę cytować URL jednakże konkretnie: mamy stronę opisującą jakiś
    > zabieg kosmetyczny. Opisana jest technologia tego zabiegu i promujemy
    > nazwę tej technologii.
    >
    > Na końcu dłuższego artykułu są wyróżnione przeciwwskazania. Zależy nam
    > bardzo aby rzuciły się one w oczy czytającemu i w żadnym przypadku nie
    > stały się celem pozycjonowania.

    A dlaczego? Bo internauta dowie się, że istnieją przeciwskazania o jedno
    kliknięcie szybciej? A może dostaniecie w ten sposób więcej wejść, bo
    ludzie będą szukać frazy "zabieg przeciwskazania" i jeszcze się okaże, że
    strona udzieliła znaczącej informacji i macie plus jeden do charyzmy?

    > Zmienia się przelicznik kodu do treści gdy boldy zaczniemy robć jako:

    > zamiast
    >
    > <b>xxx</b>

    Jestem dziwnie pewien, że nie dbacie o każdy możliwy znak, który mógłby ale
    nie musiał znaleźć się w kodzie strony. Skracaie nazwy klas? Wysyłacie
    stronę skompresowaną? Kompresujecie dodatkowo treść JS, wycinając puste
    znaki? Każdy obrazek idealnie zoptymalizowany? Jeśli odpowiedziałeś na te
    pytania twierdząco, to można rzeczywiście zacząć martwić się o spany.

    > Ja z tym nie mam problemów :-) Mnóstwo opcji redagowanego dokumentu
    > uzależnionych jest od sekcji w jakiej go tworzymy. Np. jeśli serwis jest
    > sklepem to dokument może mieć cechy cena i rozmiar w kategorii obuwia, a
    > w akcesoriach do tenisa tylko cena. To tylko wierzchołek góry tego co
    > "samo" się dostosowuje do potrzeb danego typu dokumentu.

    > Hmmm... dziwne dla mnie byłoby takie podejście szczerze mówiąc. Przede
    > wszystkim niepotrzebnie kosztowne.

    Tzn. jakie podejście? Sam piszesz, że wszystko 'się dostosowuje', więc
    edytor jest automatycznie jedynie elementem tego, z czego korzysta
    redaktor.

    > Ale tylko o nim mówimy.

    Ale w konkretnym kontekście. Bez kontekstu ten wątek w ogóle nie powinien
    zaistnieć. No bo lepsza jest opona zimowa czy letnia? A samochód
    małolitrażowy czy monstrum 4x4?

    > Ok. Mamy serwis z białym tłem czarne litery 12px Arial. W edytorze też
    > tak widzimy. Skórka się zmienia bo ktoś umarł. Strona staje się czarna,
    > białe litery, Times 10px. Edytor wyświetla nasz dokument po staremu
    > jeśli go nie przerobimy.
    >
    > A co jeśli serwis ma N skórek do wyboru przez użytkownika? N edytorów
    > będzie potrzebnych?

    Ale po co? Nie ma możliwości podejrzenia w bieżącej skórce tego co zostało
    stworzone w edytorze?

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!