  • 21. Data: 2009-09-23 18:57:31
    Temat: Re: CCTV - jak lista, grupa, forum ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A jaka jest wyższość skrętki nad koncentrykiem przy analogowych systemach CCTV ?
    Gdyby była tak bardzo oczywista, to kamery analogowe miałyby już od razu wyjścia
    symetryczne pod skrętkę zamiast wyjść
    niesymetrycznych pod koncentryk 75 Ohm.

    -----

  • 22. Data: 2009-09-24 06:27:46
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdyby była tak bardzo oczywista, to kamery analogowe miałyby już od razu
    > wyjścia symetryczne pod skrętkę zamiast wyjść

    Jemu się chyba cctv pomyliła z ethernetem.

    Marek

  • 23. Data: 2009-09-24 16:04:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    marko1a wrote:

    > Jemu się chyba cctv pomyliła z ethernetem.

    Jedyną zaletą koncentryka w stosunku do skrętki w cctv jest mniejsza
    tłumienność, czyli mówiąc obrazowo na powiedzmy 300m koncentryka będzie
    ciut ostrzejszy obraz niż na 300m skrętki i pasywnych nadajnikach - ale
    to też w określonych warunkach - poza tym - same wady.
    W branży pracuję już kilkanaście lat. Koncentryka nie stosujemy już z 5
    lat albo lepiej (poza jak już mówiłem wyjątkowymi przypadkami np. 2m od
    rejestratora). Pierwsze instalacje IP też już mamy za sobą.

    Mirek.

  • 24. Data: 2009-09-24 19:09:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
> [...]
    > lat albo lepiej (poza jak już mówiłem wyjątkowymi przypadkami np. 2m od
    > rejestratora). Pierwsze instalacje IP też już mamy za sobą.

    Stosowanie skrętki jest ekonomicznie uzasadnione np. w budynkach gdzie jest
    sieć ethernet i mamy do dyspozycji wolne kable do wykorzystania w CCTV.
    Raczej nie spotyka sie wielu nowoukładanych instalacji CCTV na skrętce,
    chyba że wymagania są takie albo jest sytuacja jak wyżej.
    Nieraz warunki wręcz uniemożliwiają zastosowanie skrętki. Zauważ że
    konwertery koncentryk/skrętka to także coś, co powoduje dodatkową awaryjność
    a w CCTV nie można sobie na to pozwolić. Nie są to także tanie urządzenia.
    Pasywny balun dobrej firmy kosztuje około 20-30zł.
    Wspomniałeś że skrętka wraz z konwerterami jest nieco lepsza. Pozwolę
    się z tym nie zgodzić. Impedancja falowa skrętki to około 100ohm a kamery i
    rejestratory przystosowane są do 75ohm. Oznacza to tyle, że zwykły konwerter
    pasywny o jakim wspomniałeś czyli po prostu balun nie przeniesie prawidłowo
    impedancji falowej. Taka sytuacja oznacza tylko jedno - niedopasowania,
    odbicia i nie możność stosowania w praktyce lini dłuższych niż 40-60m
    i pod warunkiem że w skrętce mamy tylko jeden sygnał wideo. A to oznacza
    kompromis między rozrzutnością albo jakością obrazu. No chyba że dochodzi
    jeszcze możliwość wykorzystania pozostałych par do zasilania kamer po
    skrętce albo PTZ.
    1,5 kilometra po skrętce można osiągnąć z aktywnymi konwerterami ale koszt
    jednego aktywnego konwertera to koszt powyżej 100zł. (średnio 200-300zł)
    Światłowody? Czemu nie, ale kosztowne i tylko w naprawdę uzasadnionej
    konieczności - np. duża odległość.
    Co do instalacji IP to sprawa ma się zupełnie inaczej. To inny wymiar CCTV.
    Mamy do dyspozycji nie tylko kabel etnernetowy ale także WiFI No i
    oczywiście można wykorzystać internet.

    Marek

  • 25. Data: 2009-09-24 19:23:07
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > lat albo lepiej (poza jak już mówiłem wyjątkowymi przypadkami np. 2m od
    > rejestratora). Pierwsze instalacje IP też już mamy za sobą.

    Stosowanie skrętki jest uzasadnione np. w budynkach gdzie jest
    sieć ethernet i mamy do dyspozycji wolne kable do wykorzystania w CCTV.
    Raczej nie spotyka sie wielu nowoukładanych instalacji CCTV na skrętce,
    chyba że wymagania są takie albo jest sytuacja jak wyżej.
    Nieraz warunki wręcz uniemożliwiają zastosowanie skrętki (zakłocenia).
    Zauważ że konwertery koncentryk/skrętka to także coś, co powoduje dodatkową
    awaryjność
    a w CCTV nie można sobie na to pozwolić. Nie są to także tanie urządzenia.
    Pasywny balun dobrej firmy kosztuje około 20-30zł. To zwiększa koszty.
    Wspomniałeś że skrętka wraz z konwerterami jest nieco gorsza. Wynika to
    między innymi z faktu
    że impedancja falowa skrętki to około 100ohm a kamery i rejestratory
    przystosowane są do 75ohm.
    Oznacza to tyle, że zwykły konwerter pasywny o jakim wspomniałeś czyli po
    prostu balun
    daje możliwośći przeniesienia prawidłowo sygnału wideo przez skrętkęi. Taka
[...]
    skrętce albo PTZ -ale jak wiesz - co do zasilania to też nie każda kamera i
    nie na kazdą odległość.
    Co prawda większe odległości, nawet 1,5 kilometra po skrętce można osiągnąć

  • 26. Data: 2009-09-24 19:56:53
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W sumie ciekawe, że o ile w nowych modelach kamer sygnalizacja leci już zamiast pary
    RS po koncentryku (jest parę protokołów, jak
    Pelco czy Bosch Bilinx), to jakoś nie spotkałem kamery serio z zasilaniem po
    koncentryku - a przecież np. wzmacniacze antenowe
    zasila się po koncentryku.

    Przy okazji: jakie są wymagania co do pary RS485, zwykły przewód
    "telefoniczny"/"alarmowy" wystarczy?
    JaC

    -----

  • 27. Data: 2009-09-24 19:58:56
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    marko1a wrote:

    > Stosowanie skrętki jest ekonomicznie uzasadnione np. w budynkach gdzie jest
    > sieć ethernet i mamy do dyspozycji wolne kable do wykorzystania w CCTV.

    Pojedyncza skrętka jest tańsza od koncentryka, o wieloparowej nie
    wspomnę. Warkocz kilkunastu koncentryków? - nie, z tego już wyrośliśmy.

> [...]
    > a w CCTV nie można sobie na to pozwolić.
    > Nie są to także tanie urządzenia.
    > Pasywny balun dobrej firmy kosztuje około 20-30zł.

    Kolejna zaleta - w razie przepięcia przeważnie wymieniasz balun, a nie
    kamerę.

    > Wspomniałeś że skrętka wraz z konwerterami jest nieco lepsza.

    A przeczytaj dokładnie.

    > odbicia i nie możność stosowania w praktyce lini dłuższych niż 40-60m

    ~700m na pasywnej i to po kablach i szafach telefonicznych. Dla mnie
    jakość obrazu by nie przeszła, ale klient nie miał wysokich wymagań. A
    odbić żadnych nie ma.

    > 1,5 kilometra po skrętce można osiągnąć z aktywnymi konwerterami ale koszt
    > jednego aktywnego konwertera to koszt powyżej 100zł. (średnio 200-300zł)

    A za ile robisz transmisję 1,5 km i po czym?

    > Światłowody? Czemu nie, ale kosztowne i tylko w naprawdę uzasadnionej
    > konieczności - np. duża odległość.

    Klient wymaga, klient płaci. Najkrótszy światłowód ma jakieś 250m - jest
    wg. mnie całkowicie uzasadniony.

    Mirek.

  • 28. Data: 2009-09-24 20:22:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A przeczytaj dokładnie.

    Wiem wiem to pomyłka i ugryzłem się w język.
    Ściągnij sobie posty jeszcze raz a jeśli sie ni euda to zresetuj sobie
    grupę.
    Znajdziesz druga moją wypowiedź.

    Marek

  • 29. Data: 2009-09-24 20:30:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Pelco czy Bosch Bilinx), to jakoś nie spotkałem kamery serio z zasilaniem
    > po koncentryku - a przecież np. wzmacniacze antenowe

    Prawdę piszesz :) Kamer z zasilaniem po koncentryku nie ma raczej dużo. Te
    co były u nas to starocie i już się zezłomowało albo sprzedało jako
    "prawdziwe atrapy" kamer :)
    Ja pisałem o zasilaniu ale po skrętce. Są takie ustrojstwa. Są nawet
    urządzenia do przesyłania zasilania, PTZ oraz video po koncentryku ale to
    dość drogie i naprawdę trzeba mieć uzasadnienie aby to zastosować. Np.
    chcemy wymienić kamerę na obrotową ale nie ma możliwości dociągnięcia pary
    do RS485

    > Przy okazji: jakie są wymagania co do pary RS485, zwykły przewód
    > "telefoniczny"/"alarmowy" wystarczy?
    W praktycznie wsio rybka. Nawet na przedłużaczu ogrodowym pójdzie.

    Marek

  • 30. Data: 2009-09-24 20:38:21
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Pojedyncza skrętka jest tańsza od koncentryka, o wieloparowej nie wspomnę.
    > Warkocz kilkunastu koncentryków? - nie, z tego już wyrośliśmy.

    Nie mówię że nie można. Ale często nie można :)

    > Kolejna zaleta - w razie przepięcia przeważnie wymieniasz balun, a nie
    > kamerę.
    Masz rację, w zasadzie to i tak należy dla pewności każdy kabel przynajmniej
    przy rejestratorze przepuścić przez separator galwaniczny + odgromnik.

    > ~700m na pasywnej i to po kablach i szafach telefonicznych. Dla mnie
    > jakość obrazu by nie przeszła, ale klient nie miał wysokich wymagań. A
    > odbić żadnych nie ma.

    Hi Hi Jak klient "se chce" to trzemu nie. Ale wyobraź sobie jaka to jest
    pożywka dla ewentualnej konkurencji gdy wejdzie na obiekt.

    > A za ile robisz transmisję 1,5 km i po czym?

    Postaram ci się odpisać na maila co, czym i za ile bo mi tu nie pasuje :)

    > Klient wymaga, klient płaci. Najkrótszy światłowód ma jakieś 250m - jest
    > wg. mnie całkowicie uzasadniony.
    Światłowód można przyciąć nawet na półmetrowy "paczkord"
    Pytanie jest tlko takie. Czy ktoś wam tnie, spawa i zarabia czy też macie te
    drogie zabawki w firmie.

    Marek