  • 1. Data: 2009-09-21 22:43:34
    Temat: Chiński zasilacz impulsowy 5V - ile daje naprawdę?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    W ramach ciekawostki.
    http://www.youtube.com/watch?v=n98-R7O4mUs

    Ciekawy jest też ten skok na końcu, po odłączeniu zasilania.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 2. Data: 2009-09-21 23:55:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Adam Wysocki pisze:
    > W ramach ciekawostki.
    > http://www.youtube.com/watch?v=n98-R7O4mUs
    >
    > Ciekawy jest też ten skok na końcu, po odłączeniu zasilania.

    Jak nie obciążony to nie ma się czemu dziwić. Wyjmij sobie zasilacz
    komputerowy i odpal go bez obciążenia, też ciekawe rzeczy widać.

    Generalnie filmik z gatunku "kupiłem se woltomierz, ale kompletnie nie
    rozumiem co mierzę, a impedancja wewnętrzna miernika to dla mnie już
    kompletna abstrakcja".

    Chciałbym widzieć pomiary tego zasilacza z obciążeniem 10%, 50%, 100% i
    120% natężenia znamionowego. Wtedy dopiero się dowiemy, jakie jest
    prawdziwe napięcie.

  • 3. Data: 2009-09-22 00:01:41
    Od: shg <s...@g...com>

    On 22 Wrz, 00:43, g...@n...invalid (Adam Wysocki)
    wrote:
    > W ramach ciekawostki.http://www.youtube.com/watch?v=n98-R7O4m
    Us

    > Ciekawy jest też ten skok na końcu, po odłączeniu zasilania.

    Impulsowy nie znaczy że stabilizowany.
    Pomiar pod obciążeniem, czy bez?

  • 4. Data: 2009-09-22 00:06:53
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@T...MUCH.SPAM.com> napisał w
    wiadomości news:h993ud$g6n$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jak nie obciążony to nie ma się czemu dziwić.

    Jeśli nie ma podanego minimalnego obciążenia (albo samo z siebie to nie
    wynika) to jest się czemu dziwić (w sensie, że nie uważam tego wcale za
    normalne ani tym bardziej akceptowalne).

    > Chciałbym widzieć pomiary tego zasilacza z obciążeniem 10%, 50%, 100% i
    > 120% natężenia znamionowego.

    a ja bym chciał widzieć pomiary tego zasilacza w momencie zdjęcia
    obciążenia ze 100% do 20%.

    e.

  • 5. Data: 2009-09-28 14:59:03
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Wójtowicz <S...@t...much.spam.com> wrote:

    > Jak nie obciążony to nie ma się czemu dziwić.

    Dopiero teraz miałem czas do tego usiąść. Zmierzyłem pod obciążeniem 100mA
    (do takiego go potrzebuję, nominalny prąd ma 500mA), daje 6.98V...

    Trudno, doda się L4949.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 6. Data: 2009-09-28 15:31:36
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > Jak nie obciążony to nie ma się czemu dziwić.

    Dopiero teraz miałem czas do tego usiąść. Wtedy mierzyłem bez obciążenia, ale
    teraz dodałem obciążenie 100mA (do takiego go potrzebuję, maksymalny ma podany
    500mA) i daje 6.98V...

    Trudno, dołożyłem L4949 i jest ok.

    --
    http://www.gophi.pl/