  • 31. Data: 2009-09-24 20:42:43
    Temat: Re: CCTV - jak lista, grupa, forum ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:h9glbu$17r7$1@news2.ipartners.pl...

    > Hi Hi Jak klient "se chce" to trzemu nie. Ale wyobraź sobie jaka to jest
    > pożywka dla ewentualnej konkurencji gdy wejdzie na obiekt.

    Idę już spać bo byki sadzę że wstyd.
    Sorki za "trzemu"

    Marek

  • 32. Data: 2009-09-24 21:15:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    marko1a wrote:

    > Postaram ci się odpisać na maila co, czym i za ile bo mi tu nie pasuje :)

    Nie ma takiej potrzeby - to pytanie retoryczne.

    > Pytanie jest tlko takie. Czy ktoś wam tnie, spawa i zarabia czy też macie te
    > drogie zabawki w firmie.

    Nie mamy. Dajemy zarobić ;) innym.

    Mirek.

  • 33. Data: 2009-09-26 06:27:21
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Odkryłem, że część sieci cctv jest ułozona już kablem (do tego osobno zasilanie
    1,5mm2) YTKSX 5x2x0,5
    To jest chyba jakiś przewód telefoniczny o powłoce uniepalnionej, ale jak z
    transmisją video po takim kabelku?
    Czy wystarczą baluny pasywne, czy raczej (odległości do 300 mb) trzeba mysleć o
    aktywnych przynajmniej od strony rejestratora?
    THX

    -----

    > UTP cat.5e - jest tania i wystarczająca.
    > Możesz też sygnał wideo po jednej parze puścić, dokładasz na końcach tylko
    transformatorki dopasowujące impedancję.

  • 34. Data: 2009-09-26 15:32:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > YTKSX 5x2x0,5

    To nienajlepszy przewód. Lepiej działa jak już pisałem na skrętce UTP,
    ale jak taki jest to nie ma co wybrzydzać.

    > Czy wystarczą baluny pasywne, czy raczej (odległości do 300 mb)

    To jeszcze zależy jakie kamery i jaki rejestrator. Spróbuj najpierw na
    pasywnych - na pewno obraz przejdzie, ale na dobrze dostrojonym,
    aktywnym komplecie będzie znaczna różnica na plus - pytanie tylko czy
    klient ją zauważy i będzie gotowy za nią zapłacić ;).

    Mirek.

  • 35. Data: 2009-09-27 07:36:22
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Różnych balunów jest sporo na rynku - a które są dobre i nienajdroższe?
    :-)
    THX

    -----

  • 36. Data: 2009-09-27 07:55:38
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dzięki, też wpadłem na technologię złączy kompresowanych (co prawda BNC i RCA, nie
    F-ek :))

    Tym niemniej po odkryciu, że już istniejąca część instalacji CCTV jest wykonana
    skrętką - rozbudowę raczej też zrobimy skrętką,
    natomiast dla jakichś niezbędnych odcinków kabla koncentrycznego - przykładowo przy
    rejestratorze - myślimy o zastosowaniu złączy
    BNC nakręcanych na kabel, dla pasma kamer CCTV powinno wystarczyć w zupełności.

    Czyli teraz szukam:

    * łączówek kabla typu skrętka (do 5 par);

    ** "szukacza" przewodów typu skrętka.

    Mamy na obiekcie kilkaset przewodów niskoprądowych do różnych instalacji (taki tylko
    przykład: telefony w windach), z czego
    kilkadziesiąt nie wiadomo do czego podłączonych, łaziłem po szachtach i nie wszystko
    znalazłem, tego [p... j... ch...] wykonawcę to
    ja bym.....
    Potrzebuję podłączyć w puszce kamery do skrętki jakieś urządzenie, i nastepnie szukać
    na obiekcie, gdzie wychodzi drugi koniec tej
    skrętki ;-))

    Jaki dobry i niedrogi wykrywacz skrętki polecicie?
    Sam mały tester ("Delta") już mamy, ale potrzebujemy zapewne jakiś rodzaj małego
    generatora?.
    THX

    -----

    /werkzeug6.html

  • 37. Data: 2009-09-28 08:16:18
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Po kolejnym wgryzaniu się w instalację odkrywam, że istniejące już kamery zasilane są
    LOKALNIE z 230 Volt, doprowadzenie zasilania
    osobnym od sygnałowego przewodem elektrycznym 3x1mm2 (czy nawet 3x1,5mm2).

    Nowe kamery będą na 12 Volt DC (lub 24 AC co niewiele zmienia)

    Czy w takiej sytuacji lepiej dać zasilacz 230/12V gdzieś przy kamerze w jej obudowie
    zewnętrznej, czy przy pionie 230 V ?

    Przekrój przewodu zasilającego jak widać OK, ale jakie są pozostałe zalety/wady
    obydwu rozwiązań?
    JaC

    -----

    urządzenia.

  • 38. Data: 2009-09-28 20:33:03
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Czy w takiej sytuacji lepiej dać zasilacz 230/12V

    To już musisz sam przemyśleć / wypraktykować. Każde rozwiązanie ma swoje
    dobre i złe strony.

    Mirek.

  • 39. Data: 2009-09-28 20:40:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Różnych balunów jest sporo na rynku - a które są dobre i nienajdroższe?

    Ja nie zajmuję sie zaopatrzeniem to nie wiem, ale to co widzę to
    wszystko chińszczyzna - trafiają się wadliwe itp. Kiedyś były takie na
    gniazdo RJ-45 a po drugiej stronie BNC - bardzo solidne i nie pamiętam
    żeby któryś nie działał. Ale to znowu trzeba było RJ-ke zaciskać i
    długie to było, nie wszędzie dało się wsadzić. A jakiej firmy nie pamiętam.

    Mirek.