-
Data: 2009-04-30 20:44:56
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
>>>> Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
>> A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
>mniej wiecej elipsoidalny.
Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
powierzchni styku.
>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
>przyczepnosci. Jak spojrzysz z gory na kolo, to mozesz sobie myslowo
>(albo i kreda na asfalcie, patykiem na ziemi) wyrysowac elipse, ktorej
>dluzsza os jest zgodna z osia podluzna motocykla. Ta elipsa okresla
>maksymalne wartosci (dlugosci) wektorow sily tarcia, jakie moze
>przeniesc opona. Wzdluz osi motocykla (w plaszczyznie obrotu kola)
>wielkosc tych sil jest zdecydowanie wieksza nizli w kierunku do niej
>prostopadlym. Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
tylko na ile faktycznie to ma wpływ.
--
Kruk@ -\ | 0.587785252 - cosine of the beast
}-> epsilon.eu.org |
http:// -/ |
|
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.09 21:09 Jaroslaw Zawiła
- 30.04.09 22:14 kakmar
- 30.04.09 22:36 zarafiq
- 01.05.09 09:13 zbigi
- 01.05.09 09:59 Mariusz Kruk
- 01.05.09 13:19 Robert Rędziak
- 01.05.09 14:16 Jaroslaw Zawiła
- 03.05.09 17:07 Piotr Klimek
- 03.05.09 17:12 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=