  • Data: 2009-05-01 14:16:48
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Jaroslaw Zawiła <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01-05-2009 o 00:14:27 kakmar <k...@g...com> napisał(a):

    > Tylko pewne wkute na blachę uproszczenie z podstawówki, które do pojazdu
    > na kołach z pneumatyczną oponą i często bieżnikiem na niejednorodnej
    > nawierzchni się wyjątkowo kiepsko nadaje.
    >
    > Poczyta czy będzie walczył, oto jest pytanie.

    Powiem krotko tak:
    sila tarcia nie zalezy od powierzchni wtedy i tylko wtedy, kiedy ciała są
    idealnie gładkie i na dodatek znajdują sie w prozni. W Praktyce zas
    zależy pośrednio. Głównie w dwójnasposób. wpierw poprzez dlugość granicy
    ośrodków, po drugie zaś przez różnice ciśnien zewnętrznego i miedzy
    ośrodkami. A po trzecie od chropowatości powierzchni trących i na dodatek
    od (poprzez termodynamike gazów) od cisnienia i wilgotności powietrza. A
    wogole nie chce mi sie przypominac z podstawówki. Tarcie statyczne nie
    zależało od siły probującej wprawic cialo w ruch. A wogole to tarcie jest
    przyczyną wiekszej ilosci zmartwien i komplikacji niz sie nam wydaje.
    Kiedy wszystko sobie zaczniemy oglądać pod mikroskopem, w rozdzielczości
    milychsekund i bedziemy rejestrowac mileCelsjusze mW nanometry i inne
    pierdolki, to pozalyjemy, ze to nie jest proste jak w podstawowce. I tym
    milym akcentem nakazuje Wam sie bawic.

    --
    jarek67- okolok
    Nie wazne gdzie- wazne jak. Liczy sie droga, ktorej konca nie znasz.