eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCBF1000- rynek wtorny...Re: CBF1000- rynek wtorny...
  • Data: 2009-05-01 09:59:42
    Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
    >>>>>>Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
    >>>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
    >>>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
    >>>>A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
    >>>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
    >>>mniej wiecej elipsoidalny.
    >> Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
    >> powierzchni styku.
    >Teoretycznie nie. Praktycznie dochodzi kwestia wspolpracy elastycznej
    >przeciez mieszanki gumowej z chropowatym asfaltem.

    Owszem, ale guma działa raczej we wszystkie strony tak samo (nie
    słyszałem o oponach, które miałyby kierunkowo utwardzaną mieszankę
    (zresztą, jak to zrobić?)).

    >>>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
    >>>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
    >>>przyczepnosci. [...]
    >>>Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
    >>>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
    >>>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
    >>>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
    >> W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
    >> tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
    >No powiedzmy, ze w pewnym uproszczeniu tak wlasnie napisalem.

    Noooo... W mocno dużym.

    >> Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
    >> tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
    >> tylko na ile faktycznie to ma wpływ.
    >Widocznie duzy, skoro mowi sie o elipsie przyczepnosci (sily tarcia) a
    >nie o okregu/kole.

    Zauważ, że koło też jest elipsą. ;-)
    A poważnie - o ile jestem w stanie sobie wyobrazić duże znaczenie np.
    bieżnika w błocie, czy odkształceń opony w przypadku opon diagonalnych w
    starych samochodach, o tyle wydaje mi się (acz przyznam, że twardych
    danych nie mam), że w przypadku współczesnych opon będzie to miało dużo
    mniejsze znaczenie.

    --
    Kruk@ -\ | Professors do it with class.
    }-> epsilon.eu.org |
    http:// -/ |
    |

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: