  • 121. Data: 2011-07-01 11:42:04
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4e0d7595$0$2489$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:iujof0$in3$1@news.onet.pl...

    > A to juz zależy od tego, czy chcesz pogadać z Polakami z samochodu za
    > Tobą, czy też z miejscowymi.

    Dokładnie.
    Z miejscowymi nie chciałem, zresztą i tak rzadko kto ma.

  • 122. Data: 2011-07-01 11:59:15
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-01 10:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Włozyć wtyczkę do gniazdka. Jeśli użyjesz głośniczka Nokii, to
    > będziesz musiał we wtyczce obciąć plastikowe skrzydełka.

    Faktycznie, w instrukcji do radia jest z tyłu pokazane gniazdko na
    głośnik zewnętrzny ... podziękował.

    --
    MM

  • 123. Data: 2011-07-01 14:36:24
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message

    > Faktycznie, w instrukcji do radia jest z tylu pokazane gniazdko na glosnik
    > zewnetrzny ... podziekowal.

    A juz myslalem, ze jak kupujesz kino domowe, to przez rok glosnikow nie
    podlaczasz, zeby gwarancji nie stracic :-PPPPP

    --
    Axel

  • 124. Data: 2011-07-02 09:37:11
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:iuhdd5$sud$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a ja polecam taką antenę:
    > http://www.cbmarket.pl/antenacbsiriotriflex-p-73.htm

    Wczoraj musiałem wykręcić bata od anteny - musiałem przewieźć coś na dachu -
    cb nie działało ale radio nadal działało, więc wygląda na to że bat jest od
    cb a fm zaszyte jest wewnątrz podstawy

    Lukasz

  • 125. Data: 2011-07-07 13:56:33
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-30 23:38, Maciej M. wrote:

    > I dlatego właśnie myślę o tym, co zaproponowałeś...

    Temat przemyślany po Waszych cennych wypowiedziach i zrealizowany -
    jestem właśnie świeżo po zakupie zestawu:

    - M-Tech Legend II z RF Gain i ANL, sympatyczne malutkie radyjko, ładnie
    wykonane (pomimo Made in PRC), wyjście na głośnik EXT, bez ASC
    - Sirio ML-145, z folią alu i gumowym kondonem pod stopkę, podobno
    dobrej jakości (Made in Italy)
    - zwykły reflektometr SWR z kabelkiem

    Całość: ~360zł - a więc zgodnie z zaplanowanym budżetem.

    Generalnie przyjemne zaskoczenie - antenkę można stroić przez
    wysuwanie/chowanie bata (imbusikiem do regulacji), a gdyby mi kabla
    zabrakło to wtedy sprzedawca mi dorobi dłuższy bez utraty gwarancji.

    Jak dobrze pójdzie to już w weekend zamontuje się co trzeba - no i będę
    on-AIR ;)

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 126. Data: 2011-07-07 19:58:22
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakości (Made in Italy)
    > - zwykły reflektometr SWR z kabelkiem
    >
    > Całość: ~360zł - a więc zgodnie z zaplanowanym budżetem.

    Gratuluje zakupu, chociaz gdybys kupil lepsze radio, zawsze moglbys
    przeniesc radio do nowego nabytku:)
    Pzdr
    Adam

  • 127. Data: 2011-07-07 23:09:54
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-07 19:58, adam wrote:

    > Gratuluje zakupu, chociaz gdybys kupil lepsze radio, zawsze moglbys
    > przeniesc radio do nowego nabytku:)

    Myślę, że nie ma co się pchać z armatą na motyle ;)

    Na razie wstępnie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do
    radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - później montaż na stałe w
    schowku.

    Tymczasem zaskakująco ładnie to działa wg. mnie, na oko słyszalność do
    10km będąc w mieście, mnie też ładnie słyszą - jutro będzie pierwszy
    test drogowy.

    Co do lepszego radia - jeśli częstotliwość używania CB będzie na tyle
    wysoka, i jednocześnie poczuję potrzebę posiadania luksusów do tego
    stopnia że uzasadniony będzie zakup President'a, to oczywiście pomyślimy
    wtedy o zmianie.

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 128. Data: 2011-07-07 23:31:02
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 23:09:54 +0200, Maciej M. napisał(a):

    > Na razie wstępnie antena zamontowana, zestrojona na szybko miernikiem do
    > radia pod blokiem (SWR od 1,0 do 1,2 sic!) - później montaż na stałe w
    > schowku.

    Wiesz co oznacza SWR na poziomie 1,0 ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 129. Data: 2011-07-08 00:09:22
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-07 23:31, huri_khan wrote:

    > Wiesz co oznacza SWR na poziomie 1,0 ?

    Tak, oznacza to stan doskonały (nie istnieje) w którym nie ma żadnych
    strat mocy ani odbić.

    1,0 mam na 20 a 1,1-1,2 na 1 i 40... dlatego sic! aż mi się nie chce w
    to wierzyć...

    --
    MM

  • 130. Data: 2011-07-08 00:18:39
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-07-07 23:31, huri_khan pisze:

    > Wiesz co oznacza SWR na poziomie 1,0 ?

    zależy jeszcze czym mierzone..
    Bo te mierniczki za 30 pln to jakoś super dokładne nie są.
    A ważne jest to, że złapał rezonans anteny (ma minimum na 20 kanale) i
    że jest duża szansa na to, że SWR jest i tak poniżej 1,5.

    --
    Pozdr.
    Michał