eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCB - jaki jest czas przelaczania się na nadawanie i z powrotem › Re: CB - jaki jest czas przelaczania się na nadawanie i z powrotem
  • Data: 2009-04-08 09:43:44
    Temat: Re: CB - jaki jest czas przelaczania się na nadawanie i z powrotem
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    news:grggbe$g67$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    Użytkownik marko1a napisał:

    >To co opisałeś to Bardzo, ale to bardzo liberalne wymagania. Jak się od
    >radia wymaga porządnej stałości częstotliwości to się w ogóle nie mówi w
    >jakim czasie ma się pętla PLL ustabilizować - sprawa producenta i
    >użytkownika który to kupi, po prosu określa się że pętla musi wejść w
    >synchronizm ZANIM zostanie wystawiona nośna...

    W dobry radiu jak jest wyprowadzony lock detect z pętli to to producent to
    wykorzysta i tyle.
    Ale jak to jest w rzeczywistości to wiadomo.

    >Koszmar, śmietnik nie z tej ziemi - cóż, inaczej Cobry i inne podobne
    >wynalazki nie miały by prawa istnienia.

    Powodem jest niestety sam klient. Żąda coraz tańszego radia to mu sie takie
    produkuje :)

    >A czemu? Popełniłeś chyba błąd - bo żadne przepisy nie mówią po jakim
    >czasie od naciśnięcia PTT ma się radio włączyć na nadawanie - to co podałeś
    >to maksymalne długości niestabilnej emisji. A że przed wystawieniem nośnej
    >w antenę radio będzie pięć sekund się namyślało to nie sprawa UKE - oni
    >dbają o to żeby śmieci w eter nie szły, jak chcesz mieć bardzo wolno
    >pracujące radio i za takowe zapłacisz - twoja sprawa.

    Racja umkęło mi o tym wspomnieć że pomiar jest od chwili pojawienia sie
    "czegokolwiek" na wyjściu antenowym bo to jest oczywiste. Tak jak napisałeś
    UKE interesuje tylko to co jest na gnieździe a nie w jakim czasie się
    pojawi. Badałem kilka CB i to nawet "tych lepszych" i wiem że są takie które
    tej normy po prostu nie sięgną i tyle. Często ich sprzedaż w Polsce odbywa
    się na podstawie wystawionych certyfikatów gdzieś w EU. Wystarczy zobaczyć
    numer jednostki notyfikacyjnej i wszystko jasne.
    Resztę oceni klient. Kupi albo nie kupi.

    Marek