  • Data: 2009-06-11 23:05:52
    Temat: Re: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. wrote:
    > Nie tylko tak twierdze, moge ci pokazac konkretne przyklady. Na zdjeciu
    > tego nie widac, bo roznica jest minimalna, widac to tylko przy ogladaniu
    > 1:1.

    Chętnie zobaczę te przykłady.
    Nie wiem co rozumiesz przez "na zdjęciu", ale oby nie na wydrukowanej
    odbitce 10x15 bo tam to 2Mpix wystarczało :) hihi :)

    > Zanim mi zarzucisz gadanie glupot to dobrze to przemysl.

    Nie obrażaj się tylko przeczytaj całe zdanie.

    > Przy ogniskowych rzedu 200mm na tym obiektywie widac drgania wnoszone
    > np. przez podniesienie lustra.

    Oczywiście mówisz o zdjęciach i ich ostrości, a nie efekcie "na żywo"?

    > Sam uklad stabilizacji wnosi takze swoje
    > drgania, ktore rozmazuja nieco obraz (wlaczenie sie IS da sie wyczuc
    > dlonmi).

    Powtórzę Ci to co napisałem wyżej - wobec tego nie zazdroszczę Ci tej
    stabilizacji i prawdziwe jest twierdzenie, że wersja IS psuje jakość zdjęć.

    > W porownaniu z drzeniem reki sa one minimalne, dlatego sie tu
    > na ISie zyskuje. Jednak statyw jest sztywny, wiec z wylaczonym ISem
    > zdjecia wychodza lepiej. I zapewne nie jest to charakterystyczne tylko
    > dla Canona, tylko dla kazdego systemu ze stabilizacja w obiektywie, a
    > zapewne ze stabilizacja matrycy rowniez.

    Tu się właśnie grubo mylisz - przy stabilizacji matrycy nie ma takiego
    problemu.
    Nie odróżnisz zdjęcia z statywu na jakimkolwiek czasie z i bez
    stabilizacji. Przynajmniej mi się to nie udało i wtedy też się dziwiłem
    temu bo wcześniej naczytałem się podobnych głupot. Byćmoże aparat wie
    kiedy stabilizacji po prostu nie włączać, jednakże jak mają być problemy
    to chyba tak lepiej.

    > Akurat swego czasu robilem sobi etakie testy wiec pisze to z praktyki, a
    > nie z tego co wyczytalem. Pomijam mozliwosc rezonansu mechanicznego
    > pomiedzy statywem a ukladem IS, co jesli sie przytrafi popsuje jakosc
    > diametralnie, ale to trzeba miec pecha.

    Wiesz, aż sprawdzę to następnym razem w porównaniu obiektywu z tematu do
    swojego.

    d.