  • Data: 2009-06-12 14:24:41
    Temat: Re: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chętnie zobaczę te przykłady.
    > Nie wiem co rozumiesz przez "na zdjęciu", ale oby nie na wydrukowanej
    > odbitce 10x15 bo tam to 2Mpix wystarczało :) hihi :)

    Dosc jasno jak sadze napisalem, ze na odbitce 10x15 tego nie widac,
    widac to tylko jak ogladasz pojedyncze pixele jako delikatne rozmazanie
    obrazu.
    Tu masz linki do tego problemu:
    http://photo.net/canon-eos-digital-camera-forum/00Et
    l9
    http://digital-photography-school.com/image-stabiliz
    ation-on-tripods

    Jesli bardzo chcesz to gdzies wystawie swoje cropy.

    > Nie obrażaj się tylko przeczytaj całe zdanie.

    Nie obrazam sie. Tylko autorytatywnie piszesz o czyms w czym nie masz racji.

    > Oczywiście mówisz o zdjęciach i ich ostrości, a nie efekcie "na żywo"?

    A jak na zywo na malym wizjerku mam to zauwazyc? To widac wylacznie na
    fotkach ogladanych w skali 1:1 z nosem przy monitorze.

    > Powtórzę Ci to co napisałem wyżej - wobec tego nie zazdroszczę Ci tej
    > stabilizacji i prawdziwe jest twierdzenie, że wersja IS psuje jakość zdjęć.

    Nie psuje, psuje jesli jest zle stosowany. Jesli nie ma potrzeby do
    stosowania ISa to sie go wylacza.

    > Tu się właśnie grubo mylisz - przy stabilizacji matrycy nie ma takiego
    > problemu.
    > Nie odróżnisz zdjęcia z statywu na jakimkolwiek czasie z i bez
    > stabilizacji. Przynajmniej mi się to nie udało i wtedy też się dziwiłem
    > temu bo wcześniej naczytałem się podobnych głupot. Byćmoże aparat wie
    > kiedy stabilizacji po prostu nie włączać, jednakże jak mają być problemy
    > to chyba tak lepiej.

    Byc moze nie ma. Niemniej od tego mam przelacznik on/off, zeby z niego
    korzystac co likwiduje mi problem. Z kolei jak ktos celnie zauwazyl
    stabilizacja w obiektywie ulatwia mi kadrowanie i lapanie ostrosci,
    czego nie daje stabilizacja matrycy. Ale tego tematu proponuje nie
    ciagnac, bo sie zrobi kolejny flame nie na temat.

    > Wiesz, aż sprawdzę to następnym razem w porównaniu obiektywu z tematu do
    > swojego.

    Znaczy do jakiego? Zrob proste porownanie ze stabilizacja wlaczona i
    wylaczona.
    Jak znajde czas to moze zrobie fotki z 70-200 IS i wersja tego obiektywu
    bez ISa.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.