  • Data: 2009-06-11 17:41:13
    Temat: Re: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sylwester Zarębski wrote:
    > Nie gadaj, wiesz przecież o co chodzi. Sztywny statyw potrafi wpaść w
    > rezonans z daną częstotliwością drgań systemu IS.

    Ależ wiem o co chodzi, ale wydawało mi się, że dzisiejsza stabilizacja
    jest o tyle mądrzejsza, że wie kiedy się wyłączyć. Z moich doświadczeń
    wynika, że tak owszem jest i jak bym Ci zrobił zdjęć kilka to nie poznasz
    które są z IS, a które bez.

    > Dotyczy to każdego
    > zestawu 'element drgający' + 'sztywna podpora/element mocujący', a nie
    > tylko IS.

    Ok, fajnie, tylko co to za stabilizacja, której tak bardzo zdarza się psuć
    jakość zdjęć?

    > Nie ma tu żadnej magii Canona czy kogokolwiek innego, po prostu czasem
    > można trafić na konkretny przypadek 'charakterystyka drgań' + 'odpowiedź
    > rezonansowa statywu', który wywołuje niepożądane efekty.

    O tym cały czas jest wątek - czy w canonie dalej sobie z tym nie radzą?

    > W związku z tym niektórzy ukuli błędne ogólne stwierdzenie, że IS
    > powinien być wyłączony przy korzystaniu ze statywu. Raczej powinno się
    > stwierdzić, że w niektórych szczególnych przypadkach tak być musi.

    Twierdzeń o IS jest tyle co ich użytkowników, a większość nie ma związku z
    rzeczywistością.

    > To, że jeszcze ci się to nie przytrafiło, to nie znaczy, że efekt nie
    > istnieje. Być może masz lepszy statyw, być może twój IS wywołuje
    > mniejsze/inne drgania, ale daleki byłbym od generalizowania, że nie
    > dotyczy to twojego aparatu.

    Owszem - u mnie się to nie zdarza. Na badziewnym statywie to nawet lepiej
    wychodzi, bo przy długim szkle jak aparat jest mocowany do nóżki w
    obiektywie, a trzaska lustrem to potrafi nieźle zadygotać i stabilizacja
    sobie z tym nieźle radzi.

    d.