  • 21. Data: 2010-03-05 13:08:12
    Temat: Re: Była manipulacja - World Press Photo odbiera nagrodę
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    de Fresz pisze:

    > Wiesz ile znaczących zdjęć w historii fotografii, w tym tych, które
    > przeszły do kanonów klasyki, było w ten czy inny sposób dłubane? Setki.

    Ale to jest jak z prawem - nie ma nikogo, kto by go przestrzegał dosłownie
    i w całości, ale to nie znaczy, że hipokryzją jest wymaganie jego przestrzegania.

    Reguła jest potrzebna, choćby po to, żeby starać się łamać ją możliwie
    w jak najmniejszym stopniu. A tępienie stwierdzonego jej złamania również,
    aby nie doszło do głębszej erozji.

  • 22. Data: 2010-03-05 14:17:07
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Sadzisz, ze wycinal fragmenty i robil fotomontaze ?

    Sadze, ze usuwal duzo elementow z obrazu, zeby wydobyc inne
    http://graememitchell.com/blog/wp-content/uploads/20
    07/12/w_eugene_smith_1.jpg

  • 23. Data: 2010-03-06 15:43:27
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    PS

    Oczywiście to zdjęcie nie było ruszane, więc jest prawdziwe
    http://upload.moldova.org/social/nedefinite/g8_drunk
    /medvedev-drunk-g8-9.jpg

    wyjaśnienie
    http://www.youtube.com/watch?v=RDYzqmBmkXU

  • 24. Data: 2010-03-07 01:42:20
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 04 of Mar 2010 12:43, ~BitPump wrote:

    > http://www.tvn24.pl/-1,1646028,0,1,byla-manipulacja-
    -world-press-photo-odbiera-nagrode,wiadomosc.html

> [...]
    > konkursu dostrzegli w jego zdjęciu manipulację.
    > W wydanym oświadczeniu, dostępnym na stronie internetowej World Press
    > Photo organizatorzy konkursu nie podają, w jaki sposób zauważyli
    > manipulację, i na czym ona polegała.
    > Orginalne zdjęcie Stepana Rudika
    >

    > Informują tylko, że - już po ogłoszeniu wyników - pojawiły się
    > wątpliwości, jeśli chodzi o nagrodzony kilka tygodni temu materiał
    > Stepana Rudika. I dlatego poprosili go o dostarczenie im surowych
    > plików RAW. Porównanie obu wersji ewidentnie wskazało, że ukraiński
    > fotograf złamał zasady, jakimi rządzi się konkurs.

    I bardzo dobrze, że zdyskwalifikowali. Akurat wyretuszowanie
    stopy mi nie przeszkadza, ale z resztę (odkolorowanie, kontrast
    i winieta!!!) należało się.

    --
    nb

  • 25. Data: 2010-03-07 08:15:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Michal Jankowski pisze:
    > No ale to zdjecie zostalo zdyskwalifikowane nie za ciezka obrobke w
    > szopie (ktora przeciez byla), tylko za usuniecie kawalka pepega w
    > tle...

    Cóż, tak sobie wymyślili w regulaminie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2010-03-07 10:50:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    nb <n...@n...net> writes:

    > I bardzo dobrze, że zdyskwalifikowali. Akurat wyretuszowanie
    > stopy mi nie przeszkadza, ale z resztę (odkolorowanie, kontrast
    > i winieta!!!) należało się.

    Ale nie za to zdyskwalifikowali.

    To zdjęcie wygrało:

    http://www.worldpressphoto.org/images/photos/0%20201
    0/SF/sfs1-al_large.jpg

    Też bym chętnie porównał z oryginałem.

    MJ

  • 27. Data: 2010-03-07 13:27:44
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 07 of Mar 2010 11:50, Michal Jankowski wrote:

    > Ale nie za to zdyskwalifikowali.
    >
    > To zdjęcie wygrało:
    >
    > http://www.worldpressphoto.org/images/photos/0%20201
    0/SF/sfs1-al_large.jpg

    > Też bym chętnie porównał z oryginałem.

    Hmm... a może byśmy tak wspólnie grupowo stworzyli
    wirtualną fotografię, która wygrałaby WPPh?
    Taki Gedankenexperiment albo rysunki o których
    w radio opowiadał Fedorowicz.

    Moja nieśmiała recepta jest następująca:
    Znaleźć kobietę po sześćdziesiątce - najlepiej typu
    "baba" - która trzyma dłonie na głowie owiązanej chustą.
    W temacie powinno wystarczyć. Na etapie photoshopowym
    skonwertować do czarno-białego, podbić kontrast, dodać winietę
    i wyeksponować ziarno. Ostatni etap to dodanie anegdoty
    i tu jest największy problem, jedyne co przychodzi do głowy to:
    "Wnuk nie wrócił z wojny"
    "Wnuk wrócił z wojny"
    "Wszystkie ziemniaki wymarzły w polu"
    "Polska wygrywa z Wyspami Owczymi 3:0"

    A może raczej przegrywa? Czy wesołość może
    wygrać na poważnym konkursie?

    Nie mam też żadnego pomysłu na oczy.

    --
    nb

  • 28. Data: 2010-03-08 01:09:21
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > To zdjecie wygralo:
    >
    > http://www.worldpressphoto.org/images/photos/0%20201
    0/SF/sfs1-al_larg...

    > Tez bym chetnie porowna z oryginalem.

    Wlasnie skojarzylem ze jakis czas temu, na stronie autorki, widzialem
    wlanie wersje kolorowa i te ktora wygrala. Teraz chcialem dac linka i
    oto co znalazlem:

    "The Lance Comeback images have been removed from the website
    temporarily."
    http://elizabethkreutz.com/

  • 29. Data: 2010-03-08 01:20:53
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

> [...]

    oto co znalazlem:

    "The Lance Comeback images have been removed from the website

    TinEye znalazlo
    http://www.tineye.com/search/95ed82bb2c02a16d43d5cbc
    6b6ab1e43fdb88828

    Na dole sa kolory z opcja porownania obrazkow. Widac ze z prawej
    strony zostala zaczerniona jasna sprzaczka od paska kasku.

  • 30. Data: 2010-03-08 01:25:39
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Sadze, ze usuwal duzo elementow z obrazu, zeby wydobyc
    innehttp://graememitchell.com/blog/wp-content/upload
    s/2007/12/w_eugene_sm...

    I jeszcze wracajac do W. E. Smitha, ze mialby on klopoty z WPF
    http://jmcolberg.com/weblog/2009/11/w_eugene_smiths_
    madness_1959.html