    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Brakło prądu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <t2msqa$26s$1@news.icm.edu.pl> <w...@4...net>
    <2654265075$20220408085344@squadack.com>
    <1...@4...net>
    <t2p0ef$s6e$1@news.icm.edu.pl>
    <nzdlr5lujm6d.195ukvny65557$.dlg@40tude.net>
    <t2pa6b$aa4$1@news.icm.edu.pl>
    <e43fuhylu1ei.ys559hodpktp$.dlg@40tude.net>
    <t2pg9j$f4r$1@news.icm.edu.pl>
    <1dhqkvog7vofq$.1o79feowjghv8$.dlg@40tude.net>
    <t2q4mb$i2i$1@news.icm.edu.pl>
    Date: Mon, 11 Apr 2022 10:59:55 +0200

    On Fri, 8 Apr 2022 22:07:37 +0200, ii wrote:

    > Klemę można zdjąć. Zlecić doładowywanie.

    > No tak, kwiatki rosną, kwitną i przekwitają. Następny raz za rok. Nic
    > nie poradzisz :-)

    To ja jednak wole auto, ktore po miesiacu postoju odpala :-)

    Jezdzic regularnie. Albo doładowywac regularnie :-)

    > Tym bardziej nie wiesz czy jest sprawny :-)

    Nie wiem, ale monitoring mi tego nie powie.
    Skoro auto zapala, to znaczy, ze napiecie jest dobre.

    No coz - o przygodzie kiedys tu pisalem, musialbym odszukac szczególy,
    ale to bylo jakos tak:
    -akumulator pewnego dnia nie odpalil. Kompletnie wyładowany.
    mial wtedy ze 3-4 lata. Nie wiem dlaczego - podejrzewam
    "ficzer" samochodu, ze moge zostawic włączoną dmuchawe na parkingu.
    ale czy nie powinna sie wylaczyc po pol godziny?

    -naładowałem i jezdzilem dalej,
    -rok poźniej ... czuje ze auto z jakims trudem zapala.
    akumulator lub rozrusznik
    -patrze na napiecie ... przy jezdzie ~13.9V, troche niskie,
    ale zdaje sie, ze w granicach normy dla wspolczenych aut.
    Wczesniej tez tak bylo.

    -dwa tygodnie pozniej auto nie zapalilo. Wsadzilem inny aku,
    a ten do prostownika.

    -i tu mnie skleroza troche zawodzi ... wydaje mi sie, ze naładował sie
    jakby poprawnie ... ale przy kolejnym ładowaniu padl - zwarta cela.
    Czy chcialem naładować "do pełna" i zostawiłem na noc,
    czy troche rozładowałem żarówką dla sprawdzenia stanu - pamietam
    tylko, ze padl w czasie ładowania.

    Tak czy inaczej - nic tu po monitoringu.

    Ale jak masz kilka rzadko uzywanych aut, to oczywiscie moze sie
    przydac ... ale jezdzic rotacyjnie mozesz i bez monitorowania :-)

    > Logistyka mi nie pozwala. Przepychanie samochodu, przeciskanie się, już
    > pisałem.. Jakbyś został moim giermkiem ... :-)

    Kabel dluzszy potrzebujesz :-)

    > Sam widzisz. Policzyłeś, że wystarczy 100mA aby wycyckać do zera w pełni
    > sprawny akumulator. A nowy nie jest i elektronika siada wcześniej.

    Ale dlatego auto nie powinno brac wiecej niz 30 mA

    > Pisałem, tracker zjada chyba 50mA.

    I to moze byc problem. Czyli znow - nie monitor, a kabelek do
    ladowania :-)

    > O widzisz, i tak samo zimno w garażu nie pozwoliło odpalić :-)
    >
    > Ja nie bardzo rozumiem po co Tobie ten panel jak ciągle jeździsz :-)

    Do drugiego auta, ktorego wtedy nie uzywalem.

    J.