-
Data: 2013-06-05 00:58:34
Temat: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 05 Jun 2013 00:24:20 +0200, Łukasz Olczak napisał(a):
> Dzięki za porady, czy sądzisz że warto uderzyć do rzeczoznawcy PZMOT? W
> grę pewnie będzie wchodziła zmiana masy własnej pojazdu, oprócz rzecz
> jasna przerejestrowania auta na 2 osoby. Papier od rzeczoznawcy zamknie
> usta diagnostom?
Zamknie albo i nie zamknie.
Zawsze zostanie Ci pojechać do tego samego SKP w którym pracuje
rzeczoznawca :-)
> W naszym kraju dochodzi do paranoi, kiedy to trup zwany
> samochodem przechodzi przegląd bo jest w 100% seryjny
Dodajmy że seryjny z zewnątrz.
Nie licząc zadrutowanej instalacji LPG i nakombinowanych z niewiadomo czego
części które jakoś pasowały od innego modelu, krzywej geometrii, historii
wypadkowej itp. itd.
> Co do przewodów hamulcowych w kabinie - ja przewody poprowadziłem
> zgodnie z załącznikiem J homologacji FIA, jeśli nie będziesz ingerował w
> układ tylko przeniesiesz je do środka i zrobisz odpowiednie przelotki w
> grodziach zgodnie z zał J to myślę że nie powinno być problemu.
Nie miałem nigdy z tym problemu pomimo że mam przewody środkiem,
hydrauliczny ręczny i korektory tyłu.
Generalnie w natłoku modyfikacji chyba to umykało diagnoście który był
skupiony raczej na braku poduszki powietrznej kierowcy, poszukiwaniach
klaksonu i zabawie pasami bezpieczeństwa :)
> Z tym,
> że ja mam manualny korektor siły hamowania i tu jest problem. Charade ma
> pompę jednosekcyjną więc na tył idzie jedna nitka i rozchodzi się na oba
> koła, łatwo do czegoś takiego założyć korektor manualny lub hydrauliczny
> ręczny. Tylko czy jest to ingerencja w układ według diagnosty czy nie
> jest?
Formalnie myślę że jest - prawda jest taka że Charade ma jakąś tam
homologację drogową i jest tam zapewne opisany m.in. układ hamulcowy.
Skoro coś masz jużniezgode z homologacją, to pojazd który masz to nie jest
już Charade i mógłby pewnie być zarejestrowany jako SAM.
Do tego większość częsci tego typu nie ma homologacji (znaku E/e).
> Na przeglądzie, mimo posiadania homologacji FIA na korektor, oraz
> przedstawienia homo na auto gdzie w opisie modyfikacji istnieje w/w
> urządzenie diagnosta powiedział że "wedłuk niego" to niedopuszczalne,
> mimo że bez korektora samochód jest mniej bezpieczny na drodze.
FIA to w zasadzie prywatna firma (stowarzyszenie), a ich homologacje to są
jedynie sportowe regulacje dotyczące zawodów przez nią organizowanych.
Bolid F1 też ma homologacje FIA i nic z tego nie wynika.
Oczywiście diagnoście zawsze można pokazać papiery na zasadzie uspokojenia
go, pokazać że tam są pieczątki FIA i PZM.
Tak na zasadzie tłumaczenia po ludzku, bo formalnie te homologacje są bez
znaczenia.
> No
> właśnie, "według niego..." Paranoia.
Wg. mnie również jest niedopuszczalne ;)
Ogólnie temat ciężki - z tego co wiem to w PZM są ludzie którzy chcieliby
sprawę formalnie uregulować, wprowadzając do prawa regulacje dla samochodów
sporotwych dopuszczonych do ruchu drogowego. Tylko że to też może być kij z
dwoma końcami, bo znając naszych ekspertów-polityków to skończy się to tak,
że kosztować to będzie krocie, będzie mega upierdliwe, a na koniec jeszcze
ubezpieczyciel stwierdzi że też coś chce z tego mieć i walnie +400% stawki
OC.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.13 07:17 Jacek
- 05.06.13 20:59 Łukasz Olczak
- 05.06.13 21:09 Ĺukasz Olczak
- 06.06.13 00:42 Łukasz Olczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=