-
Data: 2013-06-05 00:24:20
Temat: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
Od: Łukasz Olczak <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]In article <1...@4...net>,
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Dnia Mon, 03 Jun 2013 23:23:46 +0200, Łukasz Olczak napisał(a):
>
> > In article <51acf9e4$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>,
> > Agent 23908 <k...@t...pl> wrote:
> >
> >> W dniu 2013-06-03 21:49, Łukasz Olczak pisze:
> >>> Jak w temacie. Auto zarejestrowane na 5 osób ale z pewnych przyczyn brak
> >>> jest tylnej kanapy oraz elementów wygłuszenia wnętrza i tapicerki (poza
> >>> deską rozdzielczą i boczkami drzwi). Czy przy tak "wybebeszonym"
> >>> samochodzie mogą być problemy na stacji diagnostycznej?
> >>>
> >>> --
> >>> Pozdrawiam,
> >>> Łukasz "Plastik" Olczak
> >>> l...@g...com
> >>>
> >> z fiatem i oplem mogą byc problemy ale ze skodą, VW i dacią logan
> >> przejdziesz bez mydła.....
> >>
> >> IMHO jak samochód ma 3 siedzenia w naturze i w papierach to jest OK
> >> jak jest inaczej - to powinni dowód zabrac do wyjaśnienia.
> >> Jak ma w dokumentach - 5 osób i nie ma tapicerki tam gdzie trzeba ale
> >> wszystkie mocowania foteli i pasów zgodne z przepisami to jest OK, jak
> >> wstawisz kanapę z salonu do furgonetki to jest OK dopóki kumple się
> >> świetnie bawią i nikomu się nic nie stało, jak się coś stanie i jest
> >> problem to nie jesteś OK i ktoś za to musi beknąc....
> >>
> >> Więc jak tam z Twoim powozem?
> >>
> >> Agent 23908
> >
> > Sprawa wygląda tak, że auto ma wyjętą tylną kanapę i całe wygłuszenie, z
> > tyłu założona rozpórka między kielichami. Akumulator z tyłu w
> > odpowiednim boxie z odpowietrznikiem, wiązka elektryczna idzie przez
> > kabinę w peszelu, mocowania pasów punktowych w miejscach seryjnych +
> > kubełki. Przewody hamulcowe puszczone w kabinie. 99% gratów posiada
> > homologację drogową ECE jeśli takowa jest wymagana (kierownica, pasy,
> > naba) lub FIA. Auto to Daihatsu Charade GTti, wykorzystywane do
> > amatorskiego sportu. Byłem już na jednej stacji ale czepiali się mawet
> > fartuchów przeciwblotnych, że za bardzo wystają poza obrys auta :/
>
> Trzeba było od razu mówić że masz rajdówkę, a nie się czaisz ze
> zdemontowaną kanapą.
>
> Niestety - przygotuj się na cuda i diagnostów wygadujących dziwne rzeczy.
>
> Ogólnie geneza problemu jest taka że diagnosta widząc rajdówkę podświadomie
> czuje że to pewnie jakimiś osobnymi regulacjami jest traktowane (i się
> myli), ale on tych regulacji nie zna, to na wszelki wypadek przyczepi się
> do niekompletnego wnętrza, braku pasów bezwładnościowych, regulacji fotela,
> a już na pewno niezgodnej ilości miejsc w dowodzie z ilością foteli.
>
> Trzeba szukać diagnosty który pokieruje się rozsądkiem, przejedzie autem
> przez swoją ściężkę diagnostyczną, sprawdzi co trzeba i przegląd podbije
> jeśli auto jest sprawne.
>
> Ilość miejsc możesz zmienić biorąc papier o zmianie parametrów pojazdu od
> rzeczoznawcy.
> Znane są przypadki rzeczoznawców co wpiszą Ci tam nawet kubły, pasy 6pkt,
> klatkę i inne sportowe cuda. Wtedy trafia to do dowodu tam gdzie normalni
> ludzie mają hak albo instalacje LPG. To ułatwia przechodzenie przyszłych
> przeglądów.
Staram się unikać hasła "rajdówka" bo w naszym kraju od razu budzi
skojarzenia z tanim tuningiem ;)
Dzięki za porady, czy sądzisz że warto uderzyć do rzeczoznawcy PZMOT? W
grę pewnie będzie wchodziła zmiana masy własnej pojazdu, oprócz rzecz
jasna przerejestrowania auta na 2 osoby. Papier od rzeczoznawcy zamknie
usta diagnostom? W naszym kraju dochodzi do paranoi, kiedy to trup zwany
samochodem przechodzi przegląd bo jest w 100% seryjny, ale to że przez
dziury w podłodze widać asfalt a z silnika leci olej każdą dziurą to
nikogo nie obchodzi, za to auto wyglądające nieco "inaczej" mimo
wzorowego stanu technicznego - nie przechodzi.
Co do przewodów hamulcowych w kabinie - ja przewody poprowadziłem
zgodnie z załącznikiem J homologacji FIA, jeśli nie będziesz ingerował w
układ tylko przeniesiesz je do środka i zrobisz odpowiednie przelotki w
grodziach zgodnie z zał J to myślę że nie powinno być problemu. Z tym,
że ja mam manualny korektor siły hamowania i tu jest problem. Charade ma
pompę jednosekcyjną więc na tył idzie jedna nitka i rozchodzi się na oba
koła, łatwo do czegoś takiego założyć korektor manualny lub hydrauliczny
ręczny. Tylko czy jest to ingerencja w układ według diagnosty czy nie
jest? Na przeglądzie, mimo posiadania homologacji FIA na korektor, oraz
przedstawienia homo na auto gdzie w opisie modyfikacji istnieje w/w
urządzenie diagnosta powiedział że "wedłuk niego" to niedopuszczalne,
mimo że bez korektora samochód jest mniej bezpieczny na drodze. No
właśnie, "według niego..." Paranoia.
--
Pozdrawiam
Łukasz "Plastik" Olczak
l...@g...com
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.13 00:58 Tomasz Pyra
- 05.06.13 07:17 Jacek
- 05.06.13 20:59 Łukasz Olczak
- 05.06.13 21:09 Ĺukasz Olczak
- 06.06.13 00:42 Łukasz Olczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=