-
Data: 2013-06-05 20:59:05
Temat: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
Od: Łukasz Olczak <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]In article <8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>,
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> > W naszym kraju dochodzi do paranoi, kiedy to trup zwany
> > samochodem przechodzi przegląd bo jest w 100% seryjny
>
> Dodajmy że seryjny z zewnątrz.
> Nie licząc zadrutowanej instalacji LPG i nakombinowanych z niewiadomo czego
> części które jakoś pasowały od innego modelu, krzywej geometrii, historii
> wypadkowej itp. itd.
Przypomina mi to pewną sytuację z pewnej OSK w Gdyni, kiedy to kolejny
raz próbując "zaliczyć" badanie techniczne swojej rajdówki, przyjechał
mocno zmotany Nissan Patrol. Mosty portalowe z Volvo Laplander, z przodu
wyciągarka wiekości mojego silnika, dwa stalowe pręty na zderzaku
trzymające linę z hakiem i koła wystające po pół metra poza obrys auta.
Panowie podali sobie ręce i po kilkunastu standardowych czynnościach
typu "proszę zaciągnąć reczny, włączyć awaryjne, zatrąbić" auto wyjeżdża
z podbitym dowodem zostawiając na posadzce kałużę oleju wielkości Zatoki
Meksykańskiej. Poczułem się lekko zniesmaczony, pamiętając swoje
"stwarzające niebywałe zagrożenie dla pieszych" zapinki przedniej maski.
Muszę chyba ustawić się z jakimś diagnostą na wódkę ;)
> Nie miałem nigdy z tym problemu pomimo że mam przewody środkiem,
> hydrauliczny ręczny i korektory tyłu.
> Generalnie w natłoku modyfikacji chyba to umykało diagnoście który był
> skupiony raczej na braku poduszki powietrznej kierowcy, poszukiwaniach
> klaksonu i zabawie pasami bezpieczeństwa :)
>
> > Z tym,
> > że ja mam manualny korektor siły hamowania i tu jest problem. Charade ma
> > pompę jednosekcyjną więc na tył idzie jedna nitka i rozchodzi się na oba
> > koła, łatwo do czegoś takiego założyć korektor manualny lub hydrauliczny
> > ręczny. Tylko czy jest to ingerencja w układ według diagnosty czy nie
> > jest?
>
> Formalnie myślę że jest - prawda jest taka że Charade ma jakąś tam
> homologację drogową i jest tam zapewne opisany m.in. układ hamulcowy.
> Skoro coś masz jużniezgode z homologacją, to pojazd który masz to nie jest
> już Charade i mógłby pewnie być zarejestrowany jako SAM.
> Do tego większość częsci tego typu nie ma homologacji (znaku E/e).
Charade posiada również homologację FIA o numerze A-5344 przyznaną w
1988 roku i obecnie wygasłą. Na jej podstawie możliwe jest uzyskanie
Książki Pojazdu Sportowego, jeśli przeprowadzane modyfikacje są zgodne z
w/w dokumentem. Hydrauliczny hamulec ręczny jak najbardziej tam
występuje, ale - on sam musi posiadać homologację FIA. Z dostępnych na
rynku jest tylko jeden model spełniający te kryteria, w dodatku chcą za
niego worek pieniędzy. Zastanawiam się czy taka KPS była by respektowana
na stacjach diagnostycznych?
> Ogólnie temat ciężki - z tego co wiem to w PZM są ludzie którzy chcieliby
> sprawę formalnie uregulować, wprowadzając do prawa regulacje dla samochodów
> sporotwych dopuszczonych do ruchu drogowego. Tylko że to też może być kij z
> dwoma końcami, bo znając naszych ekspertów-polityków to skończy się to tak,
> że kosztować to będzie krocie, będzie mega upierdliwe, a na koniec jeszcze
> ubezpieczyciel stwierdzi że też coś chce z tego mieć i walnie +400% stawki
> OC.
Ciężki jak poniedziałkowy poranek w pracy na kacu. Chcąc w tym kraju
uprawiać sport motorowy legalnie, musisz albo mieć kupę hajsu, sponsorów
i znajomości albo jeździć nielegalnie zadrutowanym potworkiem ścigając
się po nocach na obwodnicach - co mnie osobiście nie kręci.
--
Pozdrawiam
Łukasz "Plastik" Olczak
l...@g...com
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.13 21:09 Ĺukasz Olczak
- 06.06.13 00:42 Łukasz Olczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=