eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBrak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <l...@n...task.gda.pl>
    <51acf9e4$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <l...@n...task.gda.pl>
    <1...@4...net>
    <l...@n...task.gda.pl>
    Date: Wed, 5 Jun 2013 00:58:34 +0200
    Message-ID: <8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>
    Lines: 68
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.168.77
    X-Trace: 1370386715 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1220 83.11.168.77:61294
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494171
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 00:24:20 +0200, Łukasz Olczak napisał(a):

    > Dzięki za porady, czy sądzisz że warto uderzyć do rzeczoznawcy PZMOT? W
    > grę pewnie będzie wchodziła zmiana masy własnej pojazdu, oprócz rzecz
    > jasna przerejestrowania auta na 2 osoby. Papier od rzeczoznawcy zamknie
    > usta diagnostom?

    Zamknie albo i nie zamknie.
    Zawsze zostanie Ci pojechać do tego samego SKP w którym pracuje
    rzeczoznawca :-)

    > W naszym kraju dochodzi do paranoi, kiedy to trup zwany
    > samochodem przechodzi przegląd bo jest w 100% seryjny

    Dodajmy że seryjny z zewnątrz.
    Nie licząc zadrutowanej instalacji LPG i nakombinowanych z niewiadomo czego
    części które jakoś pasowały od innego modelu, krzywej geometrii, historii
    wypadkowej itp. itd.

    > Co do przewodów hamulcowych w kabinie - ja przewody poprowadziłem
    > zgodnie z załącznikiem J homologacji FIA, jeśli nie będziesz ingerował w
    > układ tylko przeniesiesz je do środka i zrobisz odpowiednie przelotki w
    > grodziach zgodnie z zał J to myślę że nie powinno być problemu.

    Nie miałem nigdy z tym problemu pomimo że mam przewody środkiem,
    hydrauliczny ręczny i korektory tyłu.
    Generalnie w natłoku modyfikacji chyba to umykało diagnoście który był
    skupiony raczej na braku poduszki powietrznej kierowcy, poszukiwaniach
    klaksonu i zabawie pasami bezpieczeństwa :)

    > Z tym,
    > że ja mam manualny korektor siły hamowania i tu jest problem. Charade ma
    > pompę jednosekcyjną więc na tył idzie jedna nitka i rozchodzi się na oba
    > koła, łatwo do czegoś takiego założyć korektor manualny lub hydrauliczny
    > ręczny. Tylko czy jest to ingerencja w układ według diagnosty czy nie
    > jest?

    Formalnie myślę że jest - prawda jest taka że Charade ma jakąś tam
    homologację drogową i jest tam zapewne opisany m.in. układ hamulcowy.
    Skoro coś masz jużniezgode z homologacją, to pojazd który masz to nie jest
    już Charade i mógłby pewnie być zarejestrowany jako SAM.
    Do tego większość częsci tego typu nie ma homologacji (znaku E/e).

    > Na przeglądzie, mimo posiadania homologacji FIA na korektor, oraz
    > przedstawienia homo na auto gdzie w opisie modyfikacji istnieje w/w
    > urządzenie diagnosta powiedział że "wedłuk niego" to niedopuszczalne,
    > mimo że bez korektora samochód jest mniej bezpieczny na drodze.

    FIA to w zasadzie prywatna firma (stowarzyszenie), a ich homologacje to są
    jedynie sportowe regulacje dotyczące zawodów przez nią organizowanych.
    Bolid F1 też ma homologacje FIA i nic z tego nie wynika.
    Oczywiście diagnoście zawsze można pokazać papiery na zasadzie uspokojenia
    go, pokazać że tam są pieczątki FIA i PZM.
    Tak na zasadzie tłumaczenia po ludzku, bo formalnie te homologacje są bez
    znaczenia.

    > No
    > właśnie, "według niego..." Paranoia.

    Wg. mnie również jest niedopuszczalne ;)

    Ogólnie temat ciężki - z tego co wiem to w PZM są ludzie którzy chcieliby
    sprawę formalnie uregulować, wprowadzając do prawa regulacje dla samochodów
    sporotwych dopuszczonych do ruchu drogowego. Tylko że to też może być kij z
    dwoma końcami, bo znając naszych ekspertów-polityków to skończy się to tak,
    że kosztować to będzie krocie, będzie mega upierdliwe, a na koniec jeszcze
    ubezpieczyciel stwierdzi że też coś chce z tego mieć i walnie +400% stawki
    OC.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: