-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <l...@n...task.gda.pl>
<51acf9e4$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<l...@n...task.gda.pl>
<1...@4...net>
<l...@n...task.gda.pl>
Date: Wed, 5 Jun 2013 00:58:34 +0200
Message-ID: <8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>
Lines: 68
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.168.77
X-Trace: 1370386715 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1220 83.11.168.77:61294
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494171
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 05 Jun 2013 00:24:20 +0200, Łukasz Olczak napisał(a):
> Dzięki za porady, czy sądzisz że warto uderzyć do rzeczoznawcy PZMOT? W
> grę pewnie będzie wchodziła zmiana masy własnej pojazdu, oprócz rzecz
> jasna przerejestrowania auta na 2 osoby. Papier od rzeczoznawcy zamknie
> usta diagnostom?
Zamknie albo i nie zamknie.
Zawsze zostanie Ci pojechać do tego samego SKP w którym pracuje
rzeczoznawca :-)
> W naszym kraju dochodzi do paranoi, kiedy to trup zwany
> samochodem przechodzi przegląd bo jest w 100% seryjny
Dodajmy że seryjny z zewnątrz.
Nie licząc zadrutowanej instalacji LPG i nakombinowanych z niewiadomo czego
części które jakoś pasowały od innego modelu, krzywej geometrii, historii
wypadkowej itp. itd.
> Co do przewodów hamulcowych w kabinie - ja przewody poprowadziłem
> zgodnie z załącznikiem J homologacji FIA, jeśli nie będziesz ingerował w
> układ tylko przeniesiesz je do środka i zrobisz odpowiednie przelotki w
> grodziach zgodnie z zał J to myślę że nie powinno być problemu.
Nie miałem nigdy z tym problemu pomimo że mam przewody środkiem,
hydrauliczny ręczny i korektory tyłu.
Generalnie w natłoku modyfikacji chyba to umykało diagnoście który był
skupiony raczej na braku poduszki powietrznej kierowcy, poszukiwaniach
klaksonu i zabawie pasami bezpieczeństwa :)
> Z tym,
> że ja mam manualny korektor siły hamowania i tu jest problem. Charade ma
> pompę jednosekcyjną więc na tył idzie jedna nitka i rozchodzi się na oba
> koła, łatwo do czegoś takiego założyć korektor manualny lub hydrauliczny
> ręczny. Tylko czy jest to ingerencja w układ według diagnosty czy nie
> jest?
Formalnie myślę że jest - prawda jest taka że Charade ma jakąś tam
homologację drogową i jest tam zapewne opisany m.in. układ hamulcowy.
Skoro coś masz jużniezgode z homologacją, to pojazd który masz to nie jest
już Charade i mógłby pewnie być zarejestrowany jako SAM.
Do tego większość częsci tego typu nie ma homologacji (znaku E/e).
> Na przeglądzie, mimo posiadania homologacji FIA na korektor, oraz
> przedstawienia homo na auto gdzie w opisie modyfikacji istnieje w/w
> urządzenie diagnosta powiedział że "wedłuk niego" to niedopuszczalne,
> mimo że bez korektora samochód jest mniej bezpieczny na drodze.
FIA to w zasadzie prywatna firma (stowarzyszenie), a ich homologacje to są
jedynie sportowe regulacje dotyczące zawodów przez nią organizowanych.
Bolid F1 też ma homologacje FIA i nic z tego nie wynika.
Oczywiście diagnoście zawsze można pokazać papiery na zasadzie uspokojenia
go, pokazać że tam są pieczątki FIA i PZM.
Tak na zasadzie tłumaczenia po ludzku, bo formalnie te homologacje są bez
znaczenia.
> No
> właśnie, "według niego..." Paranoia.
Wg. mnie również jest niedopuszczalne ;)
Ogólnie temat ciężki - z tego co wiem to w PZM są ludzie którzy chcieliby
sprawę formalnie uregulować, wprowadzając do prawa regulacje dla samochodów
sporotwych dopuszczonych do ruchu drogowego. Tylko że to też może być kij z
dwoma końcami, bo znając naszych ekspertów-polityków to skończy się to tak,
że kosztować to będzie krocie, będzie mega upierdliwe, a na koniec jeszcze
ubezpieczyciel stwierdzi że też coś chce z tego mieć i walnie +400% stawki
OC.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.13 07:17 Jacek
- 05.06.13 20:59 Łukasz Olczak
- 05.06.13 21:09 Ĺukasz Olczak
- 06.06.13 00:42 Łukasz Olczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=