  • Data: 2009-01-28 10:12:28
    Temat: Re: Bracket do odsuniecia lampy od aparatu - uzywa ktos?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Jan., 11:05, j...@a...at wrote:

    > przeciez odblysnik nie jest wogole dyfuzorem .
    > to tak jakbys powiedzial ze nie ma lepszej gruszki od jablka ;-)
    >
    > nie g... tylko dyfuzory . pomiedzy g... a dyfuzorem jest jednak
    > roznica.
    > jesli nie wierzysz to sproboj raz a sie przekonasz.
    >
    > a jesli focisz w pionie a odblasnik masz na aparacie , czyli z boku to
    > bedziesz mial teoretycznie  bardziej plastyczne oswietlenie bo z
    > boku , praktycznie roznicy nie ma bo przesuniecie zrodla swiatla o
    > kilkanascie centymetrow  przy fotografowaniu z odlegosci paru metrow
    > nie ma znaczenia.

> [...]

    upss wyslalo mi sie za wczesnie wiec jeszcze jedna uwaga.

    przeciez lampa blyskowa ma tez kat siwatla - szerszy w poziomie niz w
    pionie ( dopasowany do kadru )
    jesli teraz obrazajac aparat do pionu , obrocisz lampe o 90 st czyli
    ponownie przywrocisz ja do pozycji jak aparat w pozycji poziomej to
    moze zdazyc sie ze kat oswietlenia padajacego od lampy nie bedzie sie
    pokrywal z kadrem . - tak wiec ostroznie z takimi radami.

    XXX