  • Data: 2009-01-30 15:21:04
    Temat: Re: Bracket do odsuniecia lampy od aparatu - uzywa ktos?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Masz nizej.
    > A ściślej połowę (o Metzu przy Nikonie) wyciąłeś.

    Ale mnie nie obchodzi jakieśtam ograniczenie metza, tak samo jak tumaksa
    czy innego niededykowanego sprzętu. To jak sobie on tam działa to jego
    tylko i wyłącznie sprawa, a ograniczenia mogą wynikać np z tego, że
    producent nie obsługuje danej właściwości w pełni, bo nie kupił jakichś
    praw, dokumentacji czy patentów.

    > Co nieprawda, pół zdania?
    > Każde pół zdania jest.
    > [1]

    Ale już w tej połowie są głupoty właśnie, bo z lampami systemowymi
    sterowanymi beprzewodowo masz wszystkie dostępne opcje i to w pełnym
    zakresie.

    > Jak na razie co najwyżej jedna, przyznaję że piszę "z głowy
    > czyli z niczego" a nie mam jak sprawdzić - lampę mam, ale
    > bez możliwości odpalenie remote.

    Cóż.. poza tym, że sterowanie WL ma swoje wady w postaci przedbłysków,
    które delikatnie wszystko opóźniają to lampą sterujesz w pełnym zakresie
    i z pełną mocą. Dostępny jest nawet wireless hss.
    W najnowszych lampoch dodatkowo można ustalać jeszcze takie ciekawostki
    jak grupy lamp, ich rozłożenie mocy itd. Rzekłym nawet, że WL dodaje
    możliwości, a im więcej lamp tym większe.
    To o czym wspominałeś, czyli moc lamp po zdjęciu z sanek z pewnością się
    nie zmniejsza, chyba że po prostu odsuniesz daleko te lampy, ale to
    chyba jasne.

    > Instrukcja zaś zgrabnie omija ten temat.
    > Wg tego co *mi się zdawało*, w Minoltach błyski programujące
    > powodują mierzalne zmniejszenie max energii właściwego błysku.

    E no... a TTL to niby też jakoś strasznie zmniejsza moc błysku w
    stosunku do manuala? :)
    Te błyski są naprawdę dość skromne.

    Tu masz jak to wygląda mniej więcej :)
    http://www.friedmanarchives.com/DSO_Wireless_Flash_7
    2_dpi.jpg

    > Z porównaniem do HSS być może przesadziłem :]
    > Zaś Metza 58 "Nikon" miałem w ręku i zarówno z instrukcji jak
    > i z dostępnych pozycji menu wynika, że pomocniczego jarznika nie
    > da się w trybie remote control odpalić - "nie bo tak".
    > A ściślej ja nie umiałem - jak Ci lepiej poszlo to napisz jak.

    Tak jak wspominałem - ocena funkcjonalności sprzętu niesystemowego to
    zupełnie inna sprawa. Nie wiem czemu odpowiada ten element w lampach
    systemowych więc Ci nie sprawdzę tego akurat.

    --

    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. Dominik, gg:919564