    From: cepu69 <c...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bootloader dla SAM7 z flashowaniem z karty SD
    Date: Fri, 19 Mar 2010 14:30:11 +0100

    Witam,
    Sebastian Biały wrote:

    > Witam.
    >
    > Czy jest gdzies gotowiec pozwalający flashować pamięc procesora SAM7 z
    > karty SD?
    >
    > Wyobrazam sobie to tak, ze procesor wstaje w bootloaderze, sprawdza
    > karte SD, odczytuje checksum pliku do flashowania, liczy checksum
    > wlasnego flasha i jesli sa rózne to automatycznie programuje po czym
    > skacze już normalnie do kodu. W ten sposob mogę wymieniac kod w
    > procesorze po prostu zmieniając plik na karcie SD.
    >
    > Widzial ktoś takie coś gotowe?

    A ja standartowo polecam eCos'a :http://ecos.sourceware.org/
    System posiada BSP na Atmel AT91SAM7S (evalboard - AT91SAM7S-EK).
    I teraz sa dwie drogi -
    1.Uzyc istniejacego lodear czyli RedBot'a czego po przedstawionych
    wymaganiach nie chcialbys robic
    2.Wykorzystac OS w wersji minimalnej - system zgodnie z nazwa jest mocno
    konfigurowalny czyli wylaczyc kernel (scheduler), dodac odpowiednie drivery
    wbudowany flash, spi oraz mmc???? (eCos posiad tylko driver do kart MMC na
    SPI) oraz system plikow FAT a nastepnie napisac prosta w miare aplikacje
    jak wynika z wymagan.