  • Data: 2013-08-03 18:51:04
    Temat: Re: Błysło... (cross)
    Od: mlodz <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 2 Aug 2013 11:03:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale nie widzę ŻADNEGO wskazania do dodatkowego ograniczenia, skoro
    > oznakowanie WIDAĆ z odległości wystarczającej na wyhamowanie.
    > (a jeśli nie widać, to patrz niżej)

    W słoneczny dzień z pasa przeciwnego (samochód google'a, zdaje się,
    jechał tylko w jedną stronę - oddalając się od tego znaku), widać
    całkiem nieźle. Wyobraź sobie teraz tę drogę w nocy, na swoim pasie
    i przy światłach mijania (choć nie wiem czy to ostatnie byłoby
    konieczne).

    > Zbyt wczesne ograniczenie prędkości IMO jest błędem, i to poważnym,
    > bo uczy że "można się nie przejmować i jeszcze sto metrów jechać
    > za szybko".
    > Błędne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazujące, że
    > w miejscu w którym stoi znak masz mieć "60"!

    A ile można mieć? Pytam całkiem poważnie.

    > A, no to jeśli twierdzisz że oznakowania nie widać, to chyba
    > domagasz się ostrzeżenia "60 za 200 metrów".

    Może być.

    > Jasno i wyrażnie:
    > W ŻADNYM RAZIE nie zgadzam się z tezą, że tam może 200 metrów
    > wcześniej stać "70" i uczyć, że można je olać!

    To był tylko przykład, a czy stopniowanie ograniczeń co do zasady,
    jest na pewno takim fatalnym pomysłem... to temat na inną dyskusję.

    > BYĆ MOŻE powinien 200m wcześniej stać znak B-33 "60" (tak
    > właśnie) z tabliczką T-21 "200m"
    > Można by go postawić (razem z tabliczką) pod A-6a, ktory
    > (skoro to takie niebezpieczne miejsce) pewnie już tam jest.

    A-6a jakoś nie kojarzę, jak mi się zdarzy jeszcze tamtędy jechać
    to niechybnie zwrócę uwagę.

    I nie rozumiem - jak możesz w ogóle sugerować, jakoby miejsce nie było
    niebezpieczne. Gotfrydzie, przecież tam stoi fotoradar!

    > Ale niezdrowe jest właśnie to, że jak postawisz "70" to wszyscy
    > kierujacy będą mieli pretensje, że dokonano im pomiaru prędkości
    > 10 metrów za tym znakiem!

    No co ty opowiadasz. Przecież niebezpieczne miejsce nie przesunie się
    od razu 10 metrów za ten znak!

    !