  • Data: 2013-08-02 11:03:19
    Temat: Re: Błysło... (cross)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 31 Jul 2013, mlodz wrote:

    > Tam zaraz uczyć. Po prostu umożliwić spokojne wytracenie prędkości
    > przed miejscem potencjalnie kolizyjnym.

    Ale nie widzę ŻADNEGO wskazania do dodatkowego ograniczenia, skoro
    oznakowanie WIDAĆ z odległości wystarczającej na wyhamowanie.
    (a jeśli nie widać, to patrz niżej)
    Zbyt wczesne ograniczenie prędkości IMO jest błędem, i to poważnym,
    bo uczy że "można się nie przejmować i jeszcze sto metrów jechać
    za szybko".
    Błędne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazujące, że
    w miejscu w którym stoi znak masz mieć "60"!

    > Wąska krajówka z długą prostą,
    > na jej środku skrzyżowanie z wojewódzką, do tego jakiś ruch lokalny -
    > niezależnie od terenu zabudowanego jakieś ograniczenie prędkości na
    > krajówce jest niekulawym pomysłem, ze względu na możliwe różnice
    > prędkości. Tyle że nie każdy specyfikę trasy musi znać, a tutaj D-42
    > można zauważyć trochę późnawo i zamiast spokojnego zdjęcia nogi z gazu
    > trzeba deptać po hamulcach.

    A, no to jeśli twierdzisz że oznakowania nie widać, to chyba
    domagasz się ostrzeżenia "60 za 200 metrów".
    Jasno i wyrażnie:
    W ŻADNYM RAZIE nie zgadzam się z tezą, że tam może 200 metrów
    wcześniej stać "70" i uczyć, że można je olać!

    BYĆ MOŻE powinien 200m wcześniej stać znak B-33 "60" (tak
    właśnie) z tabliczką T-21 "200m"
    Można by go postawić (razem z tabliczką) pod A-6a, ktory
    (skoro to takie niebezpieczne miejsce) pewnie już tam jest.

    > Albo mrużyć oczy przed potęgą ITD.
    > A to przecież niezdrowe.

    Ale niezdrowe jest właśnie to, że jak postawisz "70" to wszyscy
    kierujacy będą mieli pretensje, że dokonano im pomiaru prędkości
    10 metrów za tym znakiem!
    :P
    To nadinterpretacja, jakoby należało hamować *ZA* znakiem jest
    powodem błędów, a postawienie takiego znaku "na zapas" jest właśnie
    tym, co powoduje lekceważenie ograniczeń przez kierowców.

    pzdr, Gotfryd