    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 11 Nov 2011 11:30:12 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Blisko 300 km/h na autostradzie [OT] długie

    On Fri, 11 Nov 2011, m...@i...pl wrote:

    > Jak dostane papier, no to pismo, z prośbą o przeksięgowanie,
    > bla bla bla.. i już. Gdybym nie wziął następnego MB, to leasing
    > oddał by mi tylko 50% kwoty. No to też jest klauzula niedozwolona.

    Możesz objaśnić dlaczego?
    Formalnie przy leasingu płaci się na "wynajem", możliwość wykupu
    jest tylko opcją, a wartość sprowadza się do tej kwoty płaconej
    na koniec.
    A przecież kwoty czynszu za wynajem też by Ci nikt nie zwrócił.
    Może coś źle zrozumiałem, dlatego prośba o objaśnienie.
    Rozwiązania korzystniejesze dla kupującego są korzystniejsze
    dla kupującego, i jeśli to 50% stanowi więcej niż rata "wykupowa"
    to szukam gdzie podstawy do "niedozwolenia"!

    > Rozliczenie szkody w sposób, że ubezpieczający
    > jest stratny o VAT to również jest niedozwolone przez UOKiK.

    Tu tylko dla porządku: to nie UoKiK stanowi prawo ;)
    (oni co najwyżej daną klauzulę "uznają za", ustanowienie
    zakresu to kompetencja Sejmu :))

    > Inna sprawa to szkodę likwidowałem z AC pomimo gdyż był sprawca i miał
    > OC w Aviva. Dlaczego? Abo leasing tak doradził, że tak to będzie
    > lepiej, bla, bla bla. Lepiej dla leasingu. Jeśli jest szkoda całkowita
    > z OC, to wtedy ubezpieczyciel ma obowiązek zabrać wrak i wypłacić całą
    > kwotę. Jeśli AC to wypłaca odszkodowanie i licytuje wrak. A wrak idzie za
    > Brutto, no to korzystniej dla Leasingu. Wajcha za wajchą.

    Tu też się zastanawiam gdzie zysk z tego że sprzedaż jest "za brutto".
    Zapłacony VAT idzie do budżetu i nie ma zmiłuj - jak zostanie "zużyty"
    na opłacenie VATu w zakupach odliczonych, to idzie pośrednio (porzez
    tamte zakupy).

    pzdr, Gotfryd