  • 21. Data: 2011-08-02 21:25:09
    Temat: Re: Błedy natury...
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Powstaje pytanie czy cokolwiek nie jest naturą. A jeśli wszystko jest naturą,
    > to pojęcie to jest równoznaczne ze wszechświatem. Czyli zbędne.

    Dokładnie tak tylko nie można zapominać, że rozmawiamy w kontekście
    fotografii. Twoje ..zbędne.. można zauważyć lub nie. ..Brak znaczenia.. może
    skutkować przywiązaniem się do innych znaczeń lub od nich uwolnienie. Myśli
    bywają oczywiste jedynie z pozoru. Chodzi przecież o posiadanie określonej
    świadomości. A swoboda myślenia nie jest równoznaczna z bezhołowiem.

    marek

    ps. cudzysłów mi się krzaczy więc stawiam dwie kropki.

  • 22. Data: 2011-08-02 22:25:02
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Wszystko co ludzkie jest sztuczne.
    > Wszystko co odróżnia nas od zwierząt.

    Domena: eukarionty
    Królestwo: zwierzęta
    Typ: strunowce
    Podtyp: kręgowce
    Nadgromada: czworonogi
    Gromada: ssaki
    Podgromada: ssaki żyworodne
    Szczep: łożyskowce
    Nadrząd: euarchontoglires
    Rząd: naczelne
    Podrząd: haplorrhini
    Infrarząd: antropoidy
    małpy wąskonose
    Nadrodzina: małpy człekokształtne
    Rodzina: człowiekowate
    Podrodzina: homininae
    Plemię: hominini
    Podplemię: hominina
    Rodzaj: homo
    Gatunek: człowiek rozumny
    Imię: marek

  • 23. Data: 2011-08-03 05:38:42
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):
    > Ludzie po prostu mają taką właściwość widzenia, że bardzo łatwo
    > dziwaczne kształty "rozpoznajemy" jako znane nam przedmioty, osoby,
    > twarze itp.

    Czym jest fotografia jeżeli nie nadawaniem magicznego znaczenia
    pewnym odbiciom rzeczywistosci.

    Zanim odkryto malarstwo, a potem fotografię,
    praszczury musiały sobie radzić inaczej.
    Zapewne doszukiwały się znanych kształtów
    w przypadkowych naturalnych obiektach.
    Gdy zobaczyły znajomego kształtu zaciek na scianie jaskini, to musiało
    na nich wywrzeć tak silne wrażenie, że nadawały mu magiczne znaczenie:
    http://tiny.pl/h595v
    Potem nauczyły się takie zacieki uzupelniac i powielać
    i tak zapewne powstało malarstwo jaskiniowe.
    http://tiny.pl/h595b
    http://tiny.pl/h595z

    www.facebook.com/pages/Random-Natural-Art-Pareidolia
    /135481809819663?ref=ts

    Takie obiekty skupiały wokół siebie społeczności i były przedmiotem kultu.

    Pozdrawiam WM

  • 24. Data: 2011-08-03 08:35:37
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-08-03 00:25, marek augustynski pisze:

    > Domena: eukarionty
> [...]
    Myśl dalej.

    JD

  • 25. Data: 2011-08-03 08:54:49
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Myśl dalej.

    Oto człowiek

    marek

  • 26. Data: 2011-08-03 09:12:55
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):

    > Tak jak cała chemia wyprodukowana i stworzona przez termity jest naturalna.
    > Fakt, że człowiek jest istotą niszczącą życie innych istot dla własnego
    > widzimisie nie jest argumentem pozwalającym na stawianie go w oderwaniu od
    > natury.
    >
    > Zszedłes z tematu;)
    >
    > marek

    Wg SJP:
    http://www.sjp.pl/co/sztuczny
    1. niezgodny z naturą, zachowujący się w nienaturalny sposób;
    2. stworzony przez człowieka

    Ja osobiście skłaniałbym się ku jeszcze innej definicji:
    3. udający coś naturalnego, często w sposób niedoskonały, więc dziwny w stosunku do
    oryginału

    W ten sposób, jeśli begonia stwierdzi, że będzie bardziej atrakcyjna dla pszczół
    jeśli wyewoluuje w kierunku
    atrapy ajfona, to taki wytwór będzie sztuczny (w stosunku do naturalnego oryginału
    epla). :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 27. Data: 2011-08-03 10:10:51
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    pszczół jeśli wyewoluuje w kierunku
    > atrapy ajfona, to taki wytwór będzie sztuczny (w stosunku do naturalnego

    Tak czy inaczej to wszystko są pojęcia względne. Nie można z nimi dyskutować w
    oderwaniu od konkretów. Dyskusja w tym wątku jest wynikiem nieporozumienia,
    które chyba sam pogłębiłem opisując słowa XY.

    ..

    Luźny zapisek:

    Nie myślałem w ten sposób kiedy wyruszałem w drogę o nazwie ,,Fotografia,,.
    Sądziłem, że istnieje ,,to coś,,. Podjąłem wyzwanie ponieważ chciałem ,,robić
    zdjęcia,,. Fotografia w całej swojej okazałości była mi przewodnikiem. Mówiłem
    sobie ,,Ona jest jak obraz,,. Zacząłem ,,widzieć inaczej,, i miałem silne
    przekonanie, że tak właśnie jest. Świat malował się ,,moimi oczami,,. Zdjęcia
    jakie dzięki temu wykonywałem nie były zwykłą rejestracją. Były ,,czymś
    więcej,,. Widziałem na nich nie tyle obiekty co mój własny kunszt. Fotografia
    nabierała ,,charakteru,,.

    Takie są skutki łącznia rzeczywistości z obrazem:) XY stwierdził np. że ,,on
    nigdy,,. I to jest bardzo interesujące bo ominął jakby pułapkę fotografii.

    marek

  • 28. Data: 2011-08-03 10:26:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

> [...]
    > oderwaniu od konkretów. Dyskusja w tym wątku jest wynikiem nieporozumienia,
    > które chyba sam pogłębiłem opisując słowa XY.

    Oj tam,
    Już samo stworzenie wątku przez Janka było prowokacją do dyskusji o rzeczach
    "miękkich".
    Trolujemy sobie tutaj niegroźnie, dla oderwania od sprzętu. :-)
    Nieporozumienia też dają owoce.

    > Takie są skutki łącznia rzeczywistości z obrazem:) XY stwierdził np. że ,,on
    > nigdy,,. I to jest bardzo interesujące bo ominął jakby pułapkę fotografii.

    Jakoś *ZAWSZE* na takie twarde kwantyfikatory (tutaj usłyszałem to słowo, to sobie
    nim pojadę, a co) reaguję
    nieufnie. :-)

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2011-08-03 11:38:32
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-08-03 10:54, marek augustynski pisze:

    > Oto człowiek

    Dobra, rozwinę zwięźle tę "sztuczność".

    Dla Ciebie, rozumiem, tamy zbudowane przez człowieka i przez bobra,
    są w ten sam sposób naturalne.
    To myślenie obiektywne.

    Ja myślę subiektywnie.
    Tama zbudowana przez bobra, jest dla bobra sztuczna,
    bo on dostosowuje naturę do siebie.
    To samo odnoszę do ludzi.

    JD

  • 30. Data: 2011-08-11 20:27:04
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    > Czasem zauważam aberracje chromatyczne, szczególnie kątem oka.
    >
    > Pozdrawiam
    > sumer

    :))))))))) usmialem sie ;)

    pozdrawiam