  • 11. Data: 2011-07-30 08:47:21
    Temat: Re: Błedy natury...
    Od: " " <q...@N...gazeta.pl>

    marek augustynski <h...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    ---
    ----------------------------------.
> [...]
    > 21;
    >
    > On czerpie z natury ale nie patrzy na nią jak na obraz.
    > &#8222;traktuje zdjecie jako byt samodzielny&#8221;
    > Zdjęcie jest tylko obrazem natury.
    > &#8222;czyli choc jest dzielem czlowieka czyli natury, gdyz czlowiek jest czesc
    > ia
    > natury, wcale nie musi byc odbiciem czy kopia natury. ...i dzieki temu ze
    nie
    > musi byc odbiciem czy kopia natury jest czyms naturalnym&#8221;
    >
    > Jakikolwiek obraz pod postacią zdjęcia jest naturalny bo kultura człowieka

    Czyli cala "chemia" wyprodukowana i stworzona przez czlowieka jest NATURALNA,
    bo czlowiek jest naturalny???
    StaM

  • 12. Data: 2011-07-30 09:30:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-30 08:47:21 +0000, " " <q...@N...gazeta.pl> said:

    > Czyli cala "chemia" wyprodukowana i stworzona przez czlowieka jest NATURALNA,
    > bo czlowiek jest naturalny???
    > StaM

    Nie dla tego, że człowiek jest naturalny. Dla tego, że wszystko, od
    składników począwszy na energii skończywszy jest pochodzenia
    naturalnego.
    Nic nie jest sztuczne.
    :D
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-07-30 10:32:21
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Czyli cala "chemia" wyprodukowana i stworzona przez czlowieka jest NATURALNA,
    > bo czlowiek jest naturalny???

    Tak jak cała chemia wyprodukowana i stworzona przez termity jest naturalna.
    Fakt, że człowiek jest istotą niszczącą życie innych istot dla własnego
    widzimisie nie jest argumentem pozwalającym na stawianie go w oderwaniu od
    natury.

    Zszedłes z tematu;)

    marek

  • 14. Data: 2011-07-30 17:27:28
    Od: " " <q...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > widzimisie nie jest argumentem pozwalającym na stawianie go w oderwaniu od

    Wiec nasz jezyk jest nieprecyzyjny, skoro spotykam sie z okresleniami
    "sztuczne konserwanty" "naturalna zywnosc" bo wszystko co zdolamy przelkanac
    jast naturalne, a czy zdrowe to juz insza innosc;)
    StaM

  • 15. Data: 2011-08-02 14:31:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-29 20:30, marek augustynski pisze:

    > Jakikolwiek obraz pod postacią zdjęcia jest naturalny bo kultura człowieka
    > jest naturą.

    Powstaje pytanie czy cokolwiek nie jest naturą. A jeśli wszystko jest naturą,
    to pojęcie to jest równoznaczne ze wszechświatem. Czyli zbędne.

  • 16. Data: 2011-08-02 14:40:32
    Od: Marek <2...@g...com>

    Jan Rudziński:

    > Czy wam też się tak zdarzy - zobaczyć w naturze niedoskonałość i przez
    > chwilę mieć wrażenie, że to błąd zdjęcia?

    Nigdy. Uważam, że natura jest doskonała. Ponieważ jednak pojęcie
    wartościowania jakości zdjęcia (według subiektywnych oczywiście
    kryteriów) nie jest mi obce, przy robieniu zdjęcia nieraz ingeruję w
    naturę. Na przykład podginam gałąź, wyrywam źdźbło trawy zasłaniające
    mi temat, albo ustawiam znajomych jako sztafaż, gdy w polu widzenia
    obiektywu widzę brak kompozycyjnej równowagi. Można więc przyjąć, że
    natura jest niedoskonała o tyle, o ile nie chce się wpasować w ramy
    kadru według dowolnego kryterium przyjętego przez fotografa. Ale to
    już jego problem :).

    marek augustynski:

    > Jakikolwiek obraz pod postacią zdjęcia jest naturalny bo kultura człowieka
    > jest naturą.

    Tak to wygląda według socjobiologów, ale to wciąż kontrowersyjna
    nauka :). Ale kultura nie jest naturą. Na razie przyjmuje się, że choć
    kultura wywodzi się z natury i na niej opiera, to wyrasta ponad nią.
    Naturalne są procesy i zjawiska fizyczne, które człowiek wykorzystuje
    w fotografii. Ale fotografia w naszym znaczeniu nie istnieje w
    naturze, choć można tam znaleźć stykówki słońcem naświetlane :).
    Zdjęcie, jak już napisano, jest obrazem natury. Przynajmniej niektóre.
    Ale jest też często, bez uciekania się do możliwości grafiki
    komputerowej, tej natury przetworzeniem. Myślę na przykład o zdjęciach
    ruchomych obiektów na długim czasie czy o specjalnym oświetleniu.
    Fotografuję czasem w jaskiniach i żadne ze zdjęć robionych w głębi nie
    pokazuje tego, co tam widać. Bo tam nic nie widać. Natura zadbała
    bowiem o całkowitą ciemność i muszę przynieść sztuczne światło (choć,
    uprzedzając uwagi, oparte na emisji naturalnych fotonów ;) ).
    Tak czy inaczej, płaski prostokącik pokryty układem plam ani nie
    powstaje w sposób naturalny, ani przez ukształtowane w określonej
    kulturze "dziecko natury" nie jest w sposób naturalny czytany. Owszem,
    rozpoznamy tam ciotkę na tle piramid, wyszminkowaną modelkę w
    studyjnym świetle czy czułki mrówki. Ale dostrzeżemy też elementy
    czysto kulturowe - kompozycję, wartość estetyczną, ideę przewodnią,
    fotograficzną manierę autora itp.
    Ponieważ fotografia jest wartością odrębną, w której natura potrzebna
    była tylko na etapie naświetlania obrazu, nie mam skrupułów przed
    drobną ingerencją w formę na etapie postedycji. I nie chodzi tu tylko
    o prostowanie pionów w architekturze. Albo, żeby było bardziej
    naturalnie, w wysokopiennym lesie. Najczęściej usuwam obraz fragmentów
    przedmiotów rozrywających granicę kadru lub zaklejam na tej granicy
    dziury w listowiu. To poprawianie zdjęcia jest swoistym
    fotomalarstwem, bo malarz, nawet realista, nie musi pokazać
    wszystkiego co widzi. Ale nie jest to poprawianie natury, bo w
    rzeczywistości rzeczy nadal leżą tam, gdzie leżały, a drzewa nadal
    mają szczerby w listowiu, przez które niebo przepala obraz następnym
    pstrykaczom.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2011-08-02 16:27:57
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Jan Rudziński <j...@g...pl> napisał(a):

    > Czy wam też się tak zdarzy - zobaczyć w naturze niedoskonałość

    Wręcz przeciwnie.

    Ogólnie w naturze, można zobaczyć różne dziwne rzeczy.
    Na drzewie powstał wizerunek Boga Małp, któremu ludzie oddają cześć:
    http://www.flickr.com/photos/stay-happy/1460745779/
    Moim zdaniem tak właśnie powstała religia animistyczna.

    Ogólnie zjawisko to nosi nazwę pareidolii:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pareidolia

    Fajnie jest, jak natura nasladuje drugą naturę nie wiedząc o tym.

    Pozdrawiam WM

  • 18. Data: 2011-08-02 16:48:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-02 16:27:57 +0000, "WM " <c...@N...gazeta.pl> said:

    > Fajnie jest, jak natura nasladuje drugą naturę nie wiedząc o tym.

    Akurat w wymienionych przypadkach to żadnego naśladowania nie ma.
    Ludzie po prostu mają taką właściwość widzenia, że bardzo łatwo
    dziwaczne kształty "rozpoznajemy" jako znane nam przedmioty, osoby,
    twarze itp.

  • 19. Data: 2011-08-02 17:26:55
    Od: " StaM" <q...@N...gazeta.pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

    > Nic nie jest sztuczne.
    > :D
    ..a gra niedoskonalogo aktora, pisanie grafomana, amerykanski serek zolty do
    cheesburgerow?
    StaM

  • 20. Data: 2011-08-02 18:52:50
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-08-02 19:26, StaM pisze:

    > ..a gra niedoskonalogo aktora, pisanie grafomana, amerykanski serek zolty do
    > cheesburgerow?
    > StaM

    Wszystko co ludzkie jest sztuczne.
    Wszystko co odróżnia nas od zwierząt.