    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Błedy natury...
    Date: Wed, 03 Aug 2011 12:10:51 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Wg SJP:
    > http://www.sjp.pl/co/sztuczny
    > 1. niezgodny z naturą, zachowujący się w nienaturalny sposób;
    > 2. stworzony przez człowieka
    >
    > Ja osobiście skłaniałbym się ku jeszcze innej definicji:
    > 3. udający coś naturalnego, często w sposób niedoskonały, więc dziwny w
    stosunku do oryginału

    > W ten sposób, jeśli begonia stwierdzi, że będzie bardziej atrakcyjna dla
    pszczół jeśli wyewoluuje w kierunku
    > atrapy ajfona, to taki wytwór będzie sztuczny (w stosunku do naturalnego
    oryginału epla). :-)

    Tak czy inaczej to wszystko są pojęcia względne. Nie można z nimi dyskutować w
    oderwaniu od konkretów. Dyskusja w tym wątku jest wynikiem nieporozumienia,
    które chyba sam pogłębiłem opisując słowa XY.

    ..

    Luźny zapisek:

    Nie myślałem w ten sposób kiedy wyruszałem w drogę o nazwie ,,Fotografia,,.
    Sądziłem, że istnieje ,,to coś,,. Podjąłem wyzwanie ponieważ chciałem ,,robić
    zdjęcia,,. Fotografia w całej swojej okazałości była mi przewodnikiem. Mówiłem
    sobie ,,Ona jest jak obraz,,. Zacząłem ,,widzieć inaczej,, i miałem silne
    przekonanie, że tak właśnie jest. Świat malował się ,,moimi oczami,,. Zdjęcia
    jakie dzięki temu wykonywałem nie były zwykłą rejestracją. Były ,,czymś
    więcej,,. Widziałem na nich nie tyle obiekty co mój własny kunszt. Fotografia
    nabierała ,,charakteru,,.

    Takie są skutki łącznia rzeczywistości z obrazem:) XY stwierdził np. że ,,on
    nigdy,,. I to jest bardzo interesujące bo ominął jakby pułapkę fotografii.

    marek