  • Data: 2009-08-04 08:08:23
    Temat: Re: Bieszczady - zdjęcia
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wygląda na to, że selekcja zdjęć potrafi być trudniejsza niż robienie
    > zdjęć. Wybranie tych "najlepszych" nie jest łatwe.
    >
    > Pozdrawiam, Tomasz

    ha , masz racje chyba czasem trudniej wybrac niz zrobic.

    problem polega ny tym , ze jakis czas temu sam sobie ustawiles
    poprzeczke tak wysoko ze nie latwo bedzie Ci ja samemu podniesc.
    Seria paryska , zamki polskie , czy niektore zdjecia chyba ze sniezki
    o ile pamietam ( odbicie chmur w topniejacym lodzie) sa znakomite , i
    nie jest oczywistym zrobienie lepszych.A w miare jedzenia apatyt
    rosnie , oczekiwac chcialo by sie coraz lepszych , co nie jest
    mozliwe.

    Mysle ze w "widokach ogolnych" warto wprowadzic pierwszy plan by je
    urozmaicic , nadac "zycia" i umiejscowic proporcje w otoczeniu.
    Uwazam tez , ze spokojnie mozesz zwiekszyc skale. Az taki resizing nie
    jest potrzebny.
    TZn masz racje , w ten sposob pozornie podnosi sie ostrosc zdjec , ale
    z drugiej strony wiele z tych zdjec sa tak bogate w walor tonalny
    iz warto dac mu zagrac pelna dusza. Resamplin /seizing nietety
    kontrastuja miejscami nieco nadmiernie kolor , a te zdjecia na to
    nie zasluguja.
    W sumie podoba mi sie ze potrafisz umiejetnie polaczyc obrobke
    techniczna z tematem obrazu - jest ona drugoplanowa , jednak przez
    oszczedne stosowanie udaje Ci sie nadac walorow estetyczno-
    plastycznych calosci.
    XXX