eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out1.kab
    elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!news2.euro.net!feeder.n
    ews-service.com!postnews.google.com!a16g2000vbr.googlegroups.com!not-for-mail
    From: jacek2v <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Date: Mon, 17 May 2010 13:16:18 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 78
    Message-ID: <7...@a...googlegroups.com>
    References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <hrjift$1fhf$1@news2.ipartners.pl> <hrjj42$986$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjms8$1hc5$1@news2.ipartners.pl> <hrjosm$pav$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjqem$1jb5$1@news2.ipartners.pl>
    <4bdd6f29$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <1...@a...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <c...@s...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <8...@h...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.254.59.3
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1274127378 6329 127.0.0.1 (17 May 2010 20:16:18 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 17 May 2010 20:16:18 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: a16g2000vbr.googlegroups.com; posting-host=77.254.59.3;
    posting-account=eZNabgoAAAATP5GyCUr-uXZ_s7vjxVeX
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.2 (KHTML,
    like Gecko) Chrome/5.0.342.9 Safari/533.2,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281116
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15 Maj, 16:38, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > >> > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
    > >> > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,

    > Przy tej samej prędkości samochodu różnica rpm przy różnych biegach
    > zależy *wyłącznie* od różnic przełożenia między tymi biegami.
    > Ty masz przy 60km/h 1000 rpm na piątym biegu a 1500 rpm na 4 biegu,
    > stąd mi wyszło 50% przyrostu rpm.

    1."Coś ok." nie znaczny dokładnie. Czy kiedykolwiek widziałeś zegar
    obrotów silnika w jakimkolwiek samochodzie?:) - pytanie retoryczne,
    nie odpowiadaj :) Dodaj sobie błąd pomiarowy +/-10% i masz ukochane
    30% :) Co właściwie nie było tematem dyskusji :)
    2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z
    przełożeniami, ale mogę zacytować instrukcję:
    Rekomendowane przez producenta prędkości (kiedy zmieniać na następny
    bieg):
    1:do 24km/h, 2:do 40km/h, 3:do 64km/h 4:do 72km/h 5:do 80km/h
    Czyli zalecają 5 między 72 a 80km/h - nie znają się szczawiki :)
    Maksymalne prędkości (wg producenta):
    1: do 38km/h, 2:do 79km/h 3:do 123km/h, 4:167km/h 5:207km/h
    6:nieskończoność - no tu jest naprawdę ciekawie :) - dodam, że
    maksymalna prędkość wg dokumentacji to bodajże 187km/h :)
    3.Jakby nie patrzeć coś 60km/h, a tym bardziej 50km/h to na 5 chyba
    trudno?

    > Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h  :-)
    4.Ciekawe - zapodaj.

    > Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
    > używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
    > trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
    > Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
    > jest totalną przesadą.

    5.Nie pisałem o 3 biegu. Przesadą i egoizmem jest jazda na 5 i wyżej.

    > Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
    > usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
    > drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
    > z Twojego przykładu? Czy jest dla mnie jakakolwiek różnica czy masz
    > te 60km/h na 5 czy na 4 biegu? Dla mnie istotne jest czy jedziesz 60
    > czy 30 - to jest dla mnie istotna różnica, nie to na jakim biegu trzymasz
    > auto...
    6.Nie wiem jakie masz auto, ale w takich "popularnych" przyśpieszenie
    na 5 biegu jest bardzo słabe - wyprzedzanie trwa długo i przez to jest
    niebezpieczne - np. dlatego, że dłużej jesteś w "martwej strefie".
    Każde szybkie wciśnięcie hamulca powoduje zgaszenie silnika - nie ma
    czasu na wciskanie sprzęgła. Ja miałem takie sytuacje i wierz mi
    człowiek robi się naprawdę mokry jak mu zgaśnie silnik i w panice
    próbuje odpalić samochód, a tu leci z tyłu tir ....

    > Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
    > z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...
    Jak już pisałem nie wiem czy dotyczy to nowych silników. Kiedyś mowa
    było o tym, żeby zbyt długo silnik nie pracował poniżej 1500obr/min,
    ponieważ wtedy zawory nie zawsze się obracają i przez to szybciej się
    "wypalają".
    Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, że
    branie oleju może być związanie z trzymaniem silnika na zbyt niskich
    obrotach.

    Pzdr.
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: