-
Data: 2013-05-06 22:42:12
Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 6 May 2013 11:31:07 -0700 (PDT), k...@g...com
> W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 19:30:51 UTC+2 użytkownik e...@g...com
napisał:
>> Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych 6-cio
biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w starych to było?
> Ma 1:1 i wynika to z oszczędności. Bezpośrednie sprzęgnięcie dwóch
> walków kosztuje mniej niż sprzęgnięcie ich poprzez parę kół
> zębatych. Jeśli konstruktorowi by wyszło z obliczeń że potrzebuje
> 1:1,1 to zmieni przełożenie przekładni głównej.
Jak spojrzysz na rysunek takiej skrzyni, to sie okaze ze kol zebatych
ma tyle samo. Wiec jedyna oszczednosc to na zuzyciu kol zebatych.
Natomiast jak spojrzysz na inne skrzynie, w FWD, to sie tam
bezposredniego biegu zrobic nie da, bo naped wychodzi w innej osi niz
wchodzi.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.13 23:20 Tomasz Pyra
- 07.05.13 00:03 k...@g...com
- 07.05.13 00:38 Tomasz Pyra
- 07.05.13 02:03 k...@g...com
- 07.05.13 08:12 J.F.
- 07.05.13 09:52 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=