  • 21. Data: 2013-04-01 21:54:44
    Temat: Re: Bezpieczny komputer
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-04-01 21:18, Użytkownik ...:::WISKOLER:::... napisał:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Borneq naskrobał(a):

    > Brak zysków z takiego pisania.

    Chyba jednak większość nie jest pisana dla zysku a dla pokazania się
    że potrafi i jak dobrze potrafi.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2013-04-02 15:12:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.04.2013 21:54, RadoslawF wrote:

    > Chyba jednak większość nie jest pisana dla zysku a dla pokazania się
    > że potrafi i jak dobrze potrafi.

    Już nie. Mamy 21 wiek i większość malware pisze się dla zysku.

    Poza tym przegrzanie dzisiejszego procesora jest skrajnie trudne z
    powodu wbudowanych zabezpieczeń w sam układ.

    Michoo

  • 23. Data: 2013-04-02 15:17:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.04.2013 15:33, Borneq wrote:
    > Więc dowiadujemy się że rozwiązanie takie jest jelegantsze, a czemu?

    Bo użytkownik widzi co ustawia. Nie ma ryzyka, że nie trafi w któryś
    kołek i usmaży procesor. Bo nie trzeba wertować instrukcji i liczyć
    pinów. Bo nie ryzykuje się zwarcia na płycie za pomocą zegarka. Bo soft
    pilnuje, żeby użytkownik nie zepsuł. etc.

    > Czy wygodniejsze? A czemu po złożeniu kompa zmieniać parametry? A skoro
    > program może zmienić ustawienia to może zrobić to każdy wirus spalająć
    > komputer.

    Widzę, że jesteś specjalistą. Tylko po kiego chuja zadajesz pytania w
    takim razie skoro masz taką rozległą wiedzę?

    Słyszałeś kiedykolwiek o "spalonym komputerze" gdzie indziej niż w bajce?

    Michoo

  • 24. Data: 2013-04-02 15:42:26
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    >Tylko po kiego chuja zadajesz pytania w
    > takim razie skoro masz taką rozległą wiedzę?

    a wez sprawdz o co on zapytal w pierwszym poscie.

  • 25. Data: 2013-04-02 15:57:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-04-02 15:12, Użytkownik Michoo napisał:

    > Już nie. Mamy 21 wiek i większość malware pisze się dla zysku.

    Mowa była o wirusach a nie malware.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2013-04-02 18:55:37
    Od: "tad" <t...@s...xx>

    Borneq wrote:

    > A skoro program może zmienić ustawienia to może zrobić
    > to każdy wirus spalająć komputer.

    Powiedz jeszcze ile takich przypadkow miales lub o ilu takich
    slyszales, ze naprawde sie wydarzyly.

    --
    tad

  • 27. Data: 2013-04-03 03:24:04
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.04.2013 15:42, h.w.d.p. wrote:

    > a wez sprawdz o co on zapytal w pierwszym poscie.

    Między innymi:
    - płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a
    żaden wirus nie mógł
    - ustawianie zworkowe prędkości taktowania, aby wirus nie mógł ustawić
    za dużej i przegrzać procesora

    co świadczy o tym, że nie ma w ogóle pojęcia jak działa komputer, ale ma
    bardzo szczególne wymagania co do sposobu jego działania.

    Nawet w kompach "zworkowych" nie licząc tych naprawdę starych (gdzie
    zworki konfigurowały bezpośrednio PLL czy sprzężenie stabilizatora co
    było dość groźne dla sprzętu w razie pomyłki) zworki były odczytywane
    przez soft w biosie i działały na tym samym poziomie co dane z EEPROM.
    Zmieniając BIOS można było te zworki całkowicie zignorować. Ich
    istnienie było podyktowane chyba tym, że "ryzykowne" operacje wymagały
    otwarcia obudowy. W nowym sprzęcie są umieszczone zabezpieczenia, tak,
    że właściwie nie da się go popsuć inaczej niż uniemożliwiając
    uruchomienie (a na to wystarczy wymiana biosu), bo:
    - przegrzejesz - zwolni, albo się w ogóle zatrzyma
    - dasz za duże napięcie - stanie, a płyta nie jest w stanie dać napięcia
    niebezpiecznego dla dedykowanych typów procesorów, jedynie powodujące
    niestabilną pracę
    - przetaktujesz - zawiesi się
    etc

    Michoo

  • 28. Data: 2013-04-03 03:26:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.04.2013 15:57, RadoslawF wrote:

    > Mowa była o wirusach a nie malware.

    Wirusy to jeden z rodzajów malware.

    Ile widziałeś dobrej klasy wirusów, pisanych przez artystów w ostatnich
    czasach? (flame się nie liczy - on nie był pisany dla "szpanu") Kilka
    lat temu czytałem o tym jak to twórcy antywirów znaleźli nowe, poważne
    zagrożenie sprowadzające się do znanego od lat kodu polimorficznego...

    Michoo

  • 29. Data: 2013-04-03 03:51:24
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    <cut pierdoly>

    nie o to mi chodzilo, no ale juz niewazne. chlop zadal pytanie, a nie
    napisal ze na czyms sie zna.

  • 30. Data: 2013-04-03 04:25:04
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.04.2013 03:51, h.w.d.p. wrote:
    > <cut pierdoly>
    >
    > nie o to mi chodzilo, no ale juz niewazne. chlop zadal pytanie, a nie
    > napisal ze na czyms sie zna.

    Chłop zadał pytanie o "X, aby Y", "Z aby Ź", gdzie zarówno Y jak i Ź to
    kompletne bzdury. Do tego oczekiwanie X i Z to nieuzasadniona bzdura.
    Natomiast Y i Ź mają sugerować, że "zna się, bo zna poważne zagrożenia".
    Jeszcze pyta "co za problem napisać".

    Ergo albo trolling albo lamerstwo czystej wody.

    Michoo