  • 1. Data: 2013-04-01 00:19:27
    Temat: Cooler karty graficznej a wysokości slotów PCI
    Od: Kosu <K...@n...com>

    Witam,

    Pytanie pewnie proste dla większości, ale informacji nie znalazłem,
    a bardzo wypadłem z obiegu w kwestii kart graficznych (kiedy
    interesowałem się nimi ostatnio, miały ze 2 cm grubości i mało
    kto zwracał uwagę na ich pobór prądu :)).

    Mam płytę Asus P5G41M-LE, która ma raczej koszmarny układ slotów
    PCI:
    http://motherboards-reviews.com/ASUS/socket_775/P5G4
    1-M/images/ASUS_P5G41-M_lpt_com.jpg
    http://www.stuartconnections.com/9671-thickbox/ASUS-
    P5G41M-LE-CSM-Main-System-Motherboard-LGA775-uATX-G4
    1-ICH7-DDR2.jpg

    Zaraz pod PCIe x16 są kondensatory (podobnej wysokości) i PCI
    (zauważalnie wyższe).

    Pytanie brzmi: czy da się w to wmontować kartę graficzną z "pudełkowym"
    coolerem? Zastanawiam się nad m.in. Sapphire HD7770 Vapor-X. Karty nie
    widziałem na żywo, o dokładnym zmierzeniu nie wspominając. Na zdjęciach
    nie wygląda to dobrze...

    Oczywiście jest sporo kart mniejszych (wystarczyłaby mi wydajność
    HD7750) i nie mających tej "ścianki" od strony płyty (XFX HD 7700 Black
    Edition), ale chyba żadna nie oferuje takiej ciszy jak Vapor-X :/
    (pomijając pasywne, których się trochę boję przy takiej mocy).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 2. Data: 2013-04-01 01:03:43
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Kosu" <K...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > coolerem? Zastanawiam się nad m.in. Sapphire HD7770 Vapor-X. Karty nie
    > widziałem na żywo, o dokładnym zmierzeniu nie wspominając. Na zdjęciach

    Na zdjęciach tej karty widać że powyżej złącza PCI-E ma ona jeszcze drugie
    tyle wolnego miejsca:
    http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=775&rectr_str_
    numer=2
    Więc jeśli te PCI nie sięgają mocno powyżej PCI-E to powinna się zmieścić.
    Na youtube są video tej karty, można się przyjrzeć.

  • 3. Data: 2013-04-01 02:04:11
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-31, maX <a...@i...pl> wrote:
    > Na zdjęciach tej karty widać że powyżej złącza PCI-E ma ona jeszcze drugie
    > tyle wolnego miejsca:
    > http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=775&rectr_str_
    numer=2

    Fotka (ta z linijką) jest zrobiona pod dobrze widocznym kątem.

    Obudowa coolera jest przycięta równo z główną częscią PCB, więc ten
    margines jest minimalny.
    Tymczasem PCI jest dobre 2mm wyższe niż PCIe :/

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 4. Data: 2013-04-01 13:08:17
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > margines jest minimalny.
    > Tymczasem PCI jest dobre 2mm wyższe niż PCIe :/

    Z PCI nie powinno kolidować - wysokość gniazd jest chyba ustandaryzowana
    (karty muszą się zmiescić w obudowie ATX), więc jeśli na twojej płycie
    Vapor-X zahaczałby o PCI to na innych płytach też. A kondziory, skoro nie
    wystają poza PCI-E, to przeszkadzać nie będą.
    Zapytaj się w sklepie czy możesz przyjechać z własnym kompem i na miejscu
    przypasować kartę (bez włączania kompa, samo fizyczne wetknięcie) lub
    zastrzeż mozliwość zwrotu w razie gabarytowej niekompatybilności z mobo.

  • 5. Data: 2013-04-01 19:17:13
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-01, maX <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Vapor-X zahaczałby o PCI to na innych płytach też. A kondziory, skoro nie
    > wystają poza PCI-E, to przeszkadzać nie będą.

    Na innych płytach często nie ma PCI :). Na większości płyt pod
    "graficznym" PCIe są krótkie PCIe, czyli o tej samej wysokości.
    Boję się, że projektanci w ASUS po prostu "nie pomyśleli".

    > Zapytaj się w sklepie czy możesz przyjechać z własnym kompem i na miejscu
    > przypasować kartę (bez włączania kompa, samo fizyczne wetknięcie) lub
    > zastrzeż mozliwość zwrotu w razie gabarytowej niekompatybilności z mobo.

    Nikt mi na coś takiego nie pozwoli (o tym zwrocie nie wspominając).
    Napisałem dziś do Sapphire i XFX. Do otrzymania odpowiedzi nie będę
    się tym w ogóle zajmował, bo szkoda czasu.

    pozdrawiam,
    Kosu