  • 31. Data: 2013-04-03 09:20:36
    Temat: Re: Bezpieczny komputer
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:kjg0rk$mo0$1@mx1.internetia.pl...
    > że właściwie nie da się go popsuć inaczej niż uniemożliwiając uruchomienie
    > (a na to wystarczy wymiana biosu), bo:

    To całe szczęście, ale gdyby były zworki, zapisu do biosu, to i wymiana
    biosu byłaby niepotrzebna. Zresztą, czy tak często bios się programuje?
    Jeśli już ktoś chce programować, to mógłby otworzyć obudowę.

  • 32. Data: 2013-04-03 10:25:47
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Są, nawet gdzieś mam taką, chipset VIA MVP3 pod K6-2. Tylko... co
    > zrobisz, jak wirus się zorientuje, że masz taką płytę i zaatakuje w
    > zamian komputery w elektrowni, zwiększając prąd w gniazdku i mimo
    > ustawienia zworek paląc Ci komputer?

    Odpowiednio ustawiona zworka ogranicznika napięcia zasilającego obroni
    przed tym. ;)

  • 33. Data: 2013-04-03 13:03:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-04-03 03:26, Użytkownik Michoo napisał:

    > Wirusy to jeden z rodzajów malware.

    To nie zmienia faktu że mowa o wirusach a nie o np. głupio napisanych
    programach.

    > Ile widziałeś dobrej klasy wirusów, pisanych przez artystów w ostatnich
    > czasach? (flame się nie liczy - on nie był pisany dla "szpanu") Kilka
    > lat temu czytałem o tym jak to twórcy antywirów znaleźli nowe, poważne
    > zagrożenie sprowadzające się do znanego od lat kodu polimorficznego...

    Dobrej klasy wirusów ? Kolejny z klubu piszących ?
    Wirus ma spełnić swoje zadanie i nie musi przy tym być
    perełką myśli programistycznej.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2013-04-03 22:45:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Borneq" napisał:

    > Zresztą, czy tak często bios się programuje?

    W DELL-ach i owszem. Jest to standardowa (zalecana przez producenta,
    wypuszczającego taśmowo nowe BIOS-y) metoda leczenia rozmaitych bolączek
    niespotykanych w zwykłych składakach ;->

    > Jeśli już ktoś chce programować, to mógłby otworzyć obudowę.

    I tak we wszystkich kilkudziesięciu czy kilkuset komputerach w we firmie
    ;->

    JoteR

  • 35. Data: 2013-04-04 00:57:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-04-03 22:45, Użytkownik JoteR napisał:

> [...]
    > niespotykanych w zwykłych składakach ;->

    > I tak we wszystkich kilkudziesięciu czy kilkuset komputerach w we firmie

    Co to za firma i co za komputery że trzeba we wszystkich BIOS
    podmieniać.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2013-04-04 08:20:54
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-04-04, o godz. 00:57:04
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Co to za firma i co za komputery że trzeba we wszystkich BIOS
    > podmieniać.

    Różna - bo okazuje się że kupiło się kilkaset desktopów a one mają wadę
    ujawniająca się po pewnym czasie którą aktualizacja BIOS-a usuwa.
    Miałem kiedyś partię Delli (nie pomnę niestety modelu) które
    miały spierniczone porty USB 3.0 które losowo działały albo i nie. Porty
    nie działały z większymi pendrive-ami. Podłączenie takowego
    powodowało że port mógł ładować urządzenie ale komunikacja na nim
    umierała. Nie była to wada na poziomie OS-a czy sterownika. Aktualizacja
    BIOS pomogła na to. Inna sprawa że robił to technik Della w ramach
    gwarancji.

    Zdrówko

  • 37. Data: 2013-04-05 06:00:04
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20130404082054.2e540cfe@babcia-workstation...
    > Miałem kiedyś partię Delli (nie pomnę niestety modelu) które
    > miały spierniczone porty USB 3.0 które losowo działały albo i nie. Porty

    Zaczynam rozumieć dlaczego programowanie biosu bezzworkowo może być lepsze