    From: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bezpiecznik topikowy i wstrząsy
    Date: Thu, 24 Sep 2015 22:12:20 +0200

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    news:5604401d$0$566$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : > Pojawiły się zanim Unia przestała lubić jakiekolwiek żarówki.
    :

    Ale które halogeny? Te jedno~ były od dawna, czy chodzi Ci o te dwu~bulbowe?

    : > Wtedy były sporo tańsze niż
    : > dzisiaj. Ale dużo droższe w porównaniu z (ówczesną) ceną zwykłej żarówki.
    : > Teraz ceny wyznacza polityka -- towar sprzedawany w zastępstwie
    : > towaru objętego prohibicją.
    : >

    Prohibicja antyalkoholowa zbudowała potęgę amerykańskiego świata zorganizowanej
    przestępczości. Zakazu sprzedaży w UE "zwykłych" żarówek (powyżej pewnej mocy)
    nie da się wytłumaczyć rozsądniej, niż jako szwindel, mający napędzić zyski
    producentom lamp "ekologicznych". Które są (ich część) dla środowiska dziesiątki
    razy bardziej niebezpieczne, niż odpady po-żarówkowe!

    :
    : To jedno, ale mamy tez dwie alternatywy - swietlowki i LED
    :

    Widziałem niedawno u znajomego jakąś zaskakującą lampę. Konstrukcja wykazywała
    podobieństwo do świetlówki, za świecenie jednak odpowiadał zarówno gaz, jak i
    sporych rozmiarów żarnik. Takie skrzyżowanie, i do tego jeszcze jej szklana
    obudowa *nie* była pokryta żadnym-tam luminoforem. Rozpędzała się dość długo,
    ale gdy już jaśniała "w pełnej krasie" - to dawała dużą, acz nie-upierdliwą
    temperaturę barwową. Niezwykle "przyjazna" dla oczu. Ale nie znam określenia jej
    typu, ani zasady działania. Natomiast znajomy twierdził, że jej współczynnik
    wydajności, znaczy poziom światła w przeliczeniu na zużytą ilość prądu - stawia
    ją sporo wyżej - niż LED. Coś mi się wierzyć nie chce, zdawało mi się, że LED-y
    mają ten "faktor" najlepszy? Wie ktoś coś o tym?

    :
    : I mam opory przed zaplaceniem 5zl za halogena,
    : a one drozsze potrafia byc :-)
    : J.
    :

    Piątaka Ci szkoda? Na bulbę? Coś ci się chyba pióro omskło! No bo po primo, to
    one chyba ciut droższe są, secundo to "zwykła" żarówka jest tańsza, ale świeci
    krócej. Oczywiście nie o samochody mi idzie, ale o żyrandol dajmy na to, czy
    lampę biurkową. A zaś po tertio - to koszt samego "głównego" źródła światła to
    pikuś: największa różnica jest związana z tym, że halogenkowe wymagają
    obniżonego napięcia, i konieczny jest transformator, no i on wydatnie podnosi
    cenę samej "lampy bez żarówki".

    Jednak jakość światła z halogena jest jego atutem niepodważalnym, świetlówka mu
    nie podskoczy, a i LED-y chyba (jeszcze?) też nie...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak