eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpieczna prędkość, czyli jaka?Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
  • Data: 2014-02-16 18:01:50
    Temat: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
    Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2014-02-16 16:00, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Sun, 16 Feb 2014 15:26:35 +0100, _Michał napisał(a):
    >
    >
    >> Bezpieczna prędkość zależy:
    >
    > Ale ta kolejność to rozumiem odwrotna? A conajmniej przypadkowa?
    >
    > Bo od kryterium mającego największy wpływ, do tego który ma najmniejszy to
    > raczej:
    >
    > 7. Umiejętności kierowcy
    > 5. Stan psychofizyczny kierowcy
    > 6. Stan techniczny samochodu
    > 4. Projektu drogi
    > 8. Stanu technicznemu drogi
    > 2. Warunków atmosferycznych
    > 3. Opon
    > 1. Zdecydowanie od konstrukcji samochodu


    właśnie kryterium było od najważniejszego i już wyjaśnię dlaczego:


    1. Zdecydowanie od konstrukcji samochodu

    -tu jest po prostu przepaść pomiędzy modelami,
    zarówno jeśli chodzi o to co można zrobić "nie ekstremalnie"
    ekstremalnie ma to większy wpływ, a najbardziej jak już
    przywalić w coś, różnice są z 6..8 krotne (w energii).

    2. Warunków atmosferycznych

    -Po prostu jak pada czy śniego/lód to cudów nie ma
    i nawet dobre auto na niewiele się zda, coś dobre
    na dziwnej nawierzchni cały czas może skręcić lepiej
    niż słabe.

    3. Opon

    -Kolosalne znaczenie, ale już mniejsze niż pogoda

    4. Projektu drogi

    -źle wyprofilowana droga i lecisz 180 na 70 i można już
    się zsunąć czy wypaść...


    5. Stan psychofizyczny kierowcy

    -to już ma małe znaczenie, ale wciąż istotne żeby przynajmniej
    ogarniał zmieniające się otoczenie i celował kierownicą pomiędzy
    2 linie.

    Chyba że mówimy o sytuacjach ekstremalnych gdzie trzeba unikać
    zagrożenia to wtedy to ląduje na pkt 2-3 (nie 1).

    Za to jak trzeba by ogarniać auto nie celując w drogę tylko
    cyrk odstawiać, to już nie powiedział bym że to prędkość
    bezpieczna tylko trochę ponad.


    6. Stan techniczny samochodu

    -To ma już bardzo małe znaczenie, chyba ze mówimy ze mamy
    koła na 2 z 5 śrubach i to nie dokręconych, ale generalnie
    jakoś tam ogarnięty największy trup i tak jeździ lepiej
    niż zadbane ale minimalnie gorsze auto.


    7. Umiejętności kierowcy

    -Bez znaczenia, chyba ze sytuację ekstremalne (czytaj ponad prędkość)


    8. Stanu technicznemu drogi

    -To już absolutnie bez znaczenia, po prostu widać po czym jedziesz
    a dziury przy większych prędkościach nie mają żadnego znaczenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: