eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpieczna prędkość, czyli jaka? › Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    eer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.
    com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02
    .news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
    for-mail
    Date: Thu, 13 Feb 2014 21:33:09 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
    References: <ldj2o2$rfu$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <ldj2o2$rfu$1@news.task.gda.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <52fd2c04$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    X-Trace: 1392323588 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2368 85.198.212.230:56526
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2840
    X-Received-Body-CRC: 2286568103
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2523929
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.02.2014 19:26, anacron pisze:
    > Nikt nie zaprzeczy, że twn. bezpieczna prędkość zależna jest od wielu
    > czynników. Np. stanu psychofizycnego kierowcy, poziomu jego
    > umiejętności, stanu technicznego pojazdu, stanu technicznego drogi,
    > warunków atmosferycznych etc.
    moim zdaniem bezpieczna prędkość, to _niestety_ taka prędkość, przy
    której jesteś się w stanie zatrzymać jeśli coś Ci wyskoczy, jeśli okaże
    się że za zakrętem jest "rozkraczony" autobus albo rodzina na rowerach.

    > Gdyby poszukać dwóch maksymalnie skrajnych
    > "zestawów" (kierowca i samochód) pewnie okazałoby się, że na tym samym
    > odcinku bezpieczna prędkość dla drugiego "zestawu" była co najmniej dwu
    > krotnością prędkości pierwszego.
    no jasne! szczególnie że dla większości bezpieczna prędkość to taka przy
    której jeszcze nie wylatuje się z zakrętu. Patrz karambole na
    autostradzie. Tam bezpieczna prędkość, a właściwie bezpieczny odstęp to
    taki, że jak ten przed nami zacznie hamować, to ja też zdążę zacząć
    hamować. Z tego niestety wynika co innego. A mianowicie jak ten
    przedemną w kogoś walnie, ja też w niego przyładuje.

    > Pytanie, dla kogo wyznaczane są więc
    > ograniczenia prędkości? Dla 80 letniej, niedowidzącej i niedosłyszącej
    > pani, która w całym swoim życiu pokonała może 1000 km samochodem i do
    > tego boi się jeździć?
    prawie zgadłeś. tzn inspektor zarządu dróg i mostów, bada z jaką
    prędkością da się przejechać i wychodzi mu że 70km.h. Jeśli będzie
    deszcz to 60km.h Biorąc pod uwage styl jazdy kierowców, czyli jak nie
    jedziesz +10 to cię wytrąbią, stawiamy znak ograniczający prędkość do
    40km.h Zadowolony teraz? Wszystko wskazuje że jak w autach będą
    obowiązkowe rejestratory prędkości z GPS, ograniczenia prędkości staną
    się mniej restrykcyjne

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: