  • 21. Data: 2010-09-29 16:27:44
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w
    >Wtracajac sie w temat - co ze szklami, ktore same sie
    >przyciemniaja pod wplywem swiatla? Sprawdza sie to w okularach,
    >czy w ostrym sloncu nie bedzie widac zadnych szczegolow w
    >cieniach?

    Ogolnie sprawdza sie, w ostrym sloncu moga byc co najwyzej zbyt
    jasne, bo zakres sciemniania jest ograniczony.

    Tylko uwazaj - w samochodzie sciemianie nie dziala. Przynajmniej
    "zwyklych fotochromow", bo np JZO ma w ofercie cos specjalnie dla
    kierowcow.

    Za to z praktyki narciarskiej - pogodny grudzien, przychodzi
    godzina 16, wyciag zamkneli, sloneczko zaszlo, trzeba zjezdzac do
    samochodu .. a tu na nosie czarne okulary. Ktore wymagaja
    kilkunastu minut na rozjasnienie. Mozna sie zabic :-(

    J.

  • 22. Data: 2010-09-29 16:30:20
    Od: AL <a...@s...tam>

    Pawel pisze:
    > Musi spełniać kilka cech:
    > -stosunkowo duży + spory bagażnik + miejsce na dachu na rowery.

    zapomnij.
    suvy sa wysokie - bedziesz potrzebowal stolka by zdjac taki rower +
    wszystkie galezie twoje.
    jezeli czasami zona bedzie chciala zdjac - to jeszcze wiekszy problem
    chyba, ze macie po 2m wzrostu :)

    jak juz rozwazasz suva i przewoz rowerow - to tylko na platformie na haku

    Adam (AL)
    TG

  • 23. Data: 2010-09-29 16:30:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    >
    > Tylko uwazaj - w samochodzie sciemianie nie dziala. Przynajmniej "zwyklych
    > fotochromow", bo np JZO ma w ofercie cos specjalnie dla kierowcow.

    Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde auto ma
    dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem.. Tyle, ze polaryzacyjne tez
    niewiele dadza podczas jazdy pod slonce raczej?

> [...]
    > wyciag zamkneli, sloneczko zaszlo, trzeba zjezdzac do samochodu .. a tu na
    > nosie czarne okulary. Ktore wymagaja kilkunastu minut na rozjasnienie.

    Az tak dlugo to zajmuje? Dzieki za info..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 24. Data: 2010-09-29 16:30:58
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-09-29 13:46, Pawel wrote:

    > Podaj miasto - przeprowadzam się tam:)
    > Poważnie to ja to widzę odwrotnie. Poza miastem jężdzę głónie drogami przelotowymi
    wielopasmowymi. Świetła nie rażą, dziur też w miarę mało. Nie często zajeżdzam do
    mieścin między duzymi miastami. Natomiast po mieście w drodze do pracy, która
    pokonuję 2 razy dziennie jest gorzej. Niby połowa drogami dobrej jakości, dwa pasy w
    każdą stronę, bez dziur większych, ale druga połowa to dziury, po jednym pasie w
    każdą stronę, więc razi światłami itp. Czyli poza miastem jeżdzę po trasie, a w
    mieście również po obrzezach:)

    Que? co niby ma w miescie oslepiac, jak jezdzi sie na dystansach
    przecznic, nie obserwujesz pojazdow z daleka w ciemnosci,
    wiekszosc/calosc ulic jest oswietlona latarniami ani nikt nie jezdzi
    na dlugich swiatlach?

    Tak samo w miescie ulice sa najszybciej odsniezane badz posypywane
    sola. Tak samo w miescie z reguly najszybciej zareaguje sie na dziure
    w jezdni. W miescie jezdzi sie wolniej.

    Nie znajduje NIC na potwierdzenie tego co probujesz sobie zaczarowac :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 25. Data: 2010-09-29 16:33:28
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 29 wrz 2010 o 13:15 GMT, Marcin N napisał(a):

    > SUV na miasto? Potem inni przeklinają, gdy taki SUV zabiera półtora lub dwa
    > miejsca parkingowe. Zużycie paliwa - bezsensownie wysokie. Dodatkowe
    > koszty - także.

    Ale to nie zrzucaj tego na SUVy, ja mam osobowy samochod a dokladnie Coupe,
    tylko 4 osobowy, a ma wieksze wymiary od wiekszosci SUVow, miejsca
    parkingowe wysycam na 100%, bo zazwyczaj miejsca maja 5m, a moj samochod ma
    dlugosc 5.1m, szerokosc tez jest ok 10-15cm szerszy niz wiekszosc
    samochodow..

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 26. Data: 2010-09-29 16:57:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 15:30:27 +0100, kamil napisał(a):

    > Az tak dlugo to zajmuje? Dzieki za info..

    Zależy. Transitions reklamowane są jako bardzo szybkie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 27. Data: 2010-09-29 17:39:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >auto ma dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem.. Tyle, ze
    >polaryzacyjne tez niewiele dadza podczas jazdy pod slonce raczej?

    Slonca nie wygasza. Za to moga wygasic odbicia sloneczka od mokrej
    nawierzchni, czasem od suchej - w pewnych sytuacjach duzo pomagaja.

    >Az tak dlugo to zajmuje? Dzieki za info..

    Jak ma byc szybko to okulary elektroniczne dla spawaczy a nie
    zwykle fotochromy :-)

    J.

  • 28. Data: 2010-09-29 19:48:25
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde auto
    > ma dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem.. Tyle, ze polaryzacyjne
    > tez niewiele dadza podczas jazdy pod slonce raczej?

    Szkło ma tę własność, że nie przepuszcza promieni UV i nie trzeba tu
    żadnych filtrów.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2010-09-29 20:25:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-29 12:09, Pawel pisze:
    > Witam
    >
    > Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
    zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
    myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)

    > Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
    sobie tak:
    > -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
    też.

    To jest akurat złudne.
    Napęd na cztery koła (a dołączany haldexem to już w ogóle) w normalnym
    ruchu drogowym daje Ci tylko lepszy napęd na śliskiej nawierzchni.
    Droga hamowania czy prędkość wypadnięcia z łuku będzie taka jak w ośce.
    A łatwość przyspieszania usypia czujność.

    > -dziury mniej bolą,

    No chyba że sobie fundniesz jakieś niskoprofilowe opony na wielkich
    felgach :)

    > -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej

    W ogóle jakoś tak fajniej w mieście się jeździ jak się siedzi wyżej.
    Co do świateł to na pewno też pomaga, ale jakiś gigantycznych zmian się
    nie spodziewaj.
    Jak ten z przeciwka wali światłami w niebo, to te
    kilkanaście-kilkadziesiąt centymetrów wyżej Ci niewiele pomoże.

    > Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
    że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.

    Przy zderzeniu jest bezpieczniej, bo raz że masz samochód o większej
    masie, dwa że jak ktoś wjedzie Ci osobówką w bok uderzy Cie na wysokości
    progu, a nie Twojej miednicy.
    Natomiast SUV szybciej się podeprze dachem niż osobówka.

  • 30. Data: 2010-09-30 00:15:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-29 15:30, Pawel pisze:

    > A co z ochroną przed światłami innych samochodów? Czy wyzsza pozycja chroni przed
    tym?

    Trochę chroni, ale szału nie ma.
    Siedzisz tylko minimalnie wyżej niż w osobówce.
    Jednak do pozycji kierowcy TIRa to jeszcze będzie daleko.