-
21. Data: 2010-09-29 16:27:44
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w
>Wtracajac sie w temat - co ze szklami, ktore same sie
>przyciemniaja pod wplywem swiatla? Sprawdza sie to w okularach,
>czy w ostrym sloncu nie bedzie widac zadnych szczegolow w
>cieniach?
Ogolnie sprawdza sie, w ostrym sloncu moga byc co najwyzej zbyt
jasne, bo zakres sciemniania jest ograniczony.
Tylko uwazaj - w samochodzie sciemianie nie dziala. Przynajmniej
"zwyklych fotochromow", bo np JZO ma w ofercie cos specjalnie dla
kierowcow.
Za to z praktyki narciarskiej - pogodny grudzien, przychodzi
godzina 16, wyciag zamkneli, sloneczko zaszlo, trzeba zjezdzac do
samochodu .. a tu na nosie czarne okulary. Ktore wymagaja
kilkunastu minut na rozjasnienie. Mozna sie zabic :-(
J.
-
22. Data: 2010-09-29 16:30:20
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: AL <a...@s...tam>
Pawel pisze:
> Musi spełniać kilka cech:
> -stosunkowo duży + spory bagażnik + miejsce na dachu na rowery.
zapomnij.
suvy sa wysokie - bedziesz potrzebowal stolka by zdjac taki rower +
wszystkie galezie twoje.
jezeli czasami zona bedzie chciala zdjac - to jeszcze wiekszy problem
chyba, ze macie po 2m wzrostu :)
jak juz rozwazasz suva i przewoz rowerow - to tylko na platformie na haku
Adam (AL)
TG
-
23. Data: 2010-09-29 16:30:27
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: "kamil" <k...@s...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:i7vicn$bkb$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w
>>Wtracajac sie w temat - co ze szklami, ktore same sie przyciemniaja pod
>>wplywem swiatla? Sprawdza sie to w okularach, czy w ostrym sloncu nie
>>bedzie widac zadnych szczegolow w cieniach?
>
> Ogolnie sprawdza sie, w ostrym sloncu moga byc co najwyzej zbyt jasne, bo
> zakres sciemniania jest ograniczony.
>
> Tylko uwazaj - w samochodzie sciemianie nie dziala. Przynajmniej "zwyklych
> fotochromow", bo np JZO ma w ofercie cos specjalnie dla kierowcow.
Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde auto ma
dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem.. Tyle, ze polaryzacyjne tez
niewiele dadza podczas jazdy pod slonce raczej?
> Za to z praktyki narciarskiej - pogodny grudzien, przychodzi godzina 16,
> wyciag zamkneli, sloneczko zaszlo, trzeba zjezdzac do samochodu .. a tu na
> nosie czarne okulary. Ktore wymagaja kilkunastu minut na rozjasnienie.
> Mozna sie zabic :-(
Az tak dlugo to zajmuje? Dzieki za info..
Pozdrawiam
Kamil
-
24. Data: 2010-09-29 16:30:58
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2010-09-29 13:46, Pawel wrote:
> Podaj miasto - przeprowadzam się tam:)
> Poważnie to ja to widzę odwrotnie. Poza miastem jężdzę głónie drogami przelotowymi
wielopasmowymi. Świetła nie rażą, dziur też w miarę mało. Nie często zajeżdzam do
mieścin między duzymi miastami. Natomiast po mieście w drodze do pracy, która
pokonuję 2 razy dziennie jest gorzej. Niby połowa drogami dobrej jakości, dwa pasy w
każdą stronę, bez dziur większych, ale druga połowa to dziury, po jednym pasie w
każdą stronę, więc razi światłami itp. Czyli poza miastem jeżdzę po trasie, a w
mieście również po obrzezach:)
Que? co niby ma w miescie oslepiac, jak jezdzi sie na dystansach
przecznic, nie obserwujesz pojazdow z daleka w ciemnosci,
wiekszosc/calosc ulic jest oswietlona latarniami ani nikt nie jezdzi
na dlugich swiatlach?
Tak samo w miescie ulice sa najszybciej odsniezane badz posypywane
sola. Tak samo w miescie z reguly najszybciej zareaguje sie na dziure
w jezdni. W miescie jezdzi sie wolniej.
Nie znajduje NIC na potwierdzenie tego co probujesz sobie zaczarowac :)
--
memento lorem ipsum
-
25. Data: 2010-09-29 16:33:28
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: Brzezi <b...@g...com>
śro, 29 wrz 2010 o 13:15 GMT, Marcin N napisał(a):
> SUV na miasto? Potem inni przeklinają, gdy taki SUV zabiera półtora lub dwa
> miejsca parkingowe. Zużycie paliwa - bezsensownie wysokie. Dodatkowe
> koszty - także.
Ale to nie zrzucaj tego na SUVy, ja mam osobowy samochod a dokladnie Coupe,
tylko 4 osobowy, a ma wieksze wymiary od wiekszosci SUVow, miejsca
parkingowe wysycam na 100%, bo zazwyczaj miejsca maja 5m, a moj samochod ma
dlugosc 5.1m, szerokosc tez jest ok 10-15cm szerszy niz wiekszosc
samochodow..
Pozdrawiam
Brzezi
-
26. Data: 2010-09-29 16:57:47
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 29 Sep 2010 15:30:27 +0100, kamil napisał(a):
>> Za to z praktyki narciarskiej - pogodny grudzien, przychodzi godzina 16,
>> wyciag zamkneli, sloneczko zaszlo, trzeba zjezdzac do samochodu .. a tu na
>> nosie czarne okulary. Ktore wymagaja kilkunastu minut na rozjasnienie.
>> Mozna sie zabic :-(
>
> Az tak dlugo to zajmuje? Dzieki za info..
Zależy. Transitions reklamowane są jako bardzo szybkie.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
27. Data: 2010-09-29 17:39:45
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Tylko uwazaj - w samochodzie sciemianie nie dziala. Przynajmniej
>> "zwyklych fotochromow", bo np JZO ma w ofercie cos specjalnie
>> dla kierowcow.
>Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde
>auto ma dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem.. Tyle, ze
>polaryzacyjne tez niewiele dadza podczas jazdy pod slonce raczej?
Slonca nie wygasza. Za to moga wygasic odbicia sloneczka od mokrej
nawierzchni, czasem od suchej - w pewnych sytuacjach duzo pomagaja.
>> Za to z praktyki narciarskiej - pogodny grudzien, przychodzi
>> godzina 16, wyciag zamkneli, sloneczko zaszlo, trzeba zjezdzac
>> do samochodu .. a tu na nosie czarne okulary. Ktore wymagaja
>> kilkunastu minut na rozjasnienie. Mozna sie zabic :-(
>Az tak dlugo to zajmuje? Dzieki za info..
Jak ma byc szybko to okulary elektroniczne dla spawaczy a nie
zwykle fotochromy :-)
J.
-
28. Data: 2010-09-29 19:48:25
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde auto
> ma dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem.. Tyle, ze polaryzacyjne
> tez niewiele dadza podczas jazdy pod slonce raczej?
Szkło ma tę własność, że nie przepuszcza promieni UV i nie trzeba tu
żadnych filtrów.
--
Mateusz Bogusz
-
29. Data: 2010-09-29 20:25:20
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-09-29 12:09, Pawel pisze:
> Witam
>
> Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)
>
> Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
sobie tak:
> -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
też.
To jest akurat złudne.
Napęd na cztery koła (a dołączany haldexem to już w ogóle) w normalnym
ruchu drogowym daje Ci tylko lepszy napęd na śliskiej nawierzchni.
Droga hamowania czy prędkość wypadnięcia z łuku będzie taka jak w ośce.
A łatwość przyspieszania usypia czujność.
> -dziury mniej bolą,
No chyba że sobie fundniesz jakieś niskoprofilowe opony na wielkich
felgach :)
> -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
W ogóle jakoś tak fajniej w mieście się jeździ jak się siedzi wyżej.
Co do świateł to na pewno też pomaga, ale jakiś gigantycznych zmian się
nie spodziewaj.
Jak ten z przeciwka wali światłami w niebo, to te
kilkanaście-kilkadziesiąt centymetrów wyżej Ci niewiele pomoże.
> Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.
Przy zderzeniu jest bezpieczniej, bo raz że masz samochód o większej
masie, dwa że jak ktoś wjedzie Ci osobówką w bok uderzy Cie na wysokości
progu, a nie Twojej miednicy.
Natomiast SUV szybciej się podeprze dachem niż osobówka.
-
30. Data: 2010-09-30 00:15:03
Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-09-29 15:30, Pawel pisze:
>> To nijak nie nadaje sie porownywalny wielkosciowo (w wymiarach
>> zewnetrznych) SUV.
>> Kazdy SUV ma mniej miejsca w srodku nie porownywalny do niego kombi -
>> chocby przez wyzsze zawieszenie i naped na 4 kola.
>> Przez to ze jest wyzszy zaladunek rowerow na dach zaczyna byc
>> ekwilibrystyka.
>
> A co z ochroną przed światłami innych samochodów? Czy wyzsza pozycja chroni przed
tym?
Trochę chroni, ale szału nie ma.
Siedzisz tylko minimalnie wyżej niż w osobówce.
Jednak do pozycji kierowcy TIRa to jeszcze będzie daleko.