-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsfeed.straub-nv.de!newsfeed.kamp.net!newsfeed.kamp.net!nx01.iad01.news
hosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 29 Sep 2010 20:25:20 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
References: <i7v3an$rpl$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i7v3an$rpl$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 33
Message-ID: <4ca38490$0$27040$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.140.244
X-Trace: 1285784720 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27040 83.11.140.244:11721
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314031
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-29 12:09, Pawel pisze:
> Witam
>
> Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)
>
> Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
sobie tak:
> -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
też.
To jest akurat złudne.
Napęd na cztery koła (a dołączany haldexem to już w ogóle) w normalnym
ruchu drogowym daje Ci tylko lepszy napęd na śliskiej nawierzchni.
Droga hamowania czy prędkość wypadnięcia z łuku będzie taka jak w ośce.
A łatwość przyspieszania usypia czujność.
> -dziury mniej bolą,
No chyba że sobie fundniesz jakieś niskoprofilowe opony na wielkich
felgach :)
> -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
W ogóle jakoś tak fajniej w mieście się jeździ jak się siedzi wyżej.
Co do świateł to na pewno też pomaga, ale jakiś gigantycznych zmian się
nie spodziewaj.
Jak ten z przeciwka wali światłami w niebo, to te
kilkanaście-kilkadziesiąt centymetrów wyżej Ci niewiele pomoże.
> Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.
Przy zderzeniu jest bezpieczniej, bo raz że masz samochód o większej
masie, dwa że jak ktoś wjedzie Ci osobówką w bok uderzy Cie na wysokości
progu, a nie Twojej miednicy.
Natomiast SUV szybciej się podeprze dachem niż osobówka.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.10 00:15 Tomasz Pyra
- 30.09.10 00:48 Wreith
- 30.09.10 14:39 Jan Kowalski
- 30.09.10 14:55 Robert Rędziak
- 30.09.10 14:57 Brzezi
- 30.09.10 16:00 masti
- 30.09.10 16:21 Sebastian Kaliszewski
- 30.09.10 16:29 Brzezi
- 30.09.10 16:40 kamil
- 30.09.10 16:39 Sebastian Kaliszewski
- 30.09.10 17:35 Brzezi
- 30.09.10 17:37 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO