eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpieczeństwo samochodów SUV
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 11. Data: 2010-09-29 14:51:03
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Pawel pisze:
    > Witam
    >
    > Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
    zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
    myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)
    >
    > Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
    sobie tak:
    > -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
    też.

    zależy od napędu, nie wszystkie suvy mają stałe AWD, a RWD na śniegu to
    trza umieć jeździć.

    > -dziury mniej bolą,

    Zależy od zawiasu, ale wysoka buda to zawsze będzie bardziej podatna na
    bujanie się, , a dziury to nie bolą jak sie ma hydro :-)


    > -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
    To akurat tak.

    > Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
    że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.

    Z definicji wcale nie mają więcej gwiazdek, a niektóre wręcz fatalnie
    wychodzą w testach NCAP.

    > Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych
    światłach oślepiających.

    A okulary dla kierowców z poprawą kontrastu i takimi innymi powłokami
    nie będa lepsze ?

    Mi też to zjawisko przeszkadza, ale ja już mam korekcyjne i drugiej pary
    nie założę.

    Koniecznie się przejedź z pół godziny po mieście suvem jaki chcesz
    kupić, duża szansa że jednak weźmiesz kombi.
    :-)

    KJ


  • 12. Data: 2010-09-29 14:58:49
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 14:51:03 +0200, KJ Siła Słów napisał(a):

    >> Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na
    tych światłach oślepiających.
    >
    > A okulary dla kierowców z poprawą kontrastu i takimi innymi powłokami
    > nie będa lepsze ?

    Przy mokrej drodze polecam z filtrem polaryzacyjnym. Sam noszę
    korekcyjne, ale jako że wada niewielka - to jeśli po deszczu zacznie
    mocno świecić słońce a akurat mam z filtrem polaryzacyjnym pod ręką to
    zakładam.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 13. Data: 2010-09-29 15:02:37
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 MadMan <m...@n...wp.pl> napisał/a:
    > Dnia Wed, 29 Sep 2010 14:51:03 +0200, KJ Siła Słów napisał(a):
    >
    >>> Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na
    tych światłach oślepiających.
    >>
    >> A okulary dla kierowców z poprawą kontrastu i takimi innymi powłokami
    >> nie będa lepsze ?
    >
    > Przy mokrej drodze polecam z filtrem polaryzacyjnym. Sam noszę
    > korekcyjne, ale jako że wada niewielka - to jeśli po deszczu zacznie
    > mocno świecić słońce a akurat mam z filtrem polaryzacyjnym pod ręką to
    > zakładam.

    Szczególnie dobrze filtrują wyświetlacze lcd :)

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.


  • 14. Data: 2010-09-29 15:03:29
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: PaPi <...@...3>

    > Hehe:) Może napisze dlaczego rozważam. Jestem przed zakupem samochodu nazwijmy to
    rodzinnego. Musi spełniać kilka cech:
    > -stosunkowo duży + spory bagażnik + miejsce na dachu na rowery.

    To nijak nie nadaje sie porownywalny wielkosciowo (w wymiarach
    zewnetrznych) SUV.
    Kazdy SUV ma mniej miejsca w srodku nie porownywalny do niego kombi -
    chocby przez wyzsze zawieszenie i naped na 4 kola.
    Przez to ze jest wyzszy zaladunek rowerow na dach zaczyna byc
    ekwilibrystyka.


  • 15. Data: 2010-09-29 15:17:25
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 29 Sep 2010 13:02:37 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    >> Przy mokrej drodze polecam z filtrem polaryzacyjnym. Sam noszę
    >> korekcyjne, ale jako że wada niewielka - to jeśli po deszczu zacznie
    >> mocno świecić słońce a akurat mam z filtrem polaryzacyjnym pod ręką to
    >> zakładam.
    >
    > Szczególnie dobrze filtrują wyświetlacze lcd :)

    Tak, ale zwykle w 1 płaszczyźnie :P
    Z telefonu mogę normalnie korzystać. Z poprzedniego - tylko w układzie
    pionowym. W poziomym (klawiatura QWERTY wysuwana z dołu) musiałem
    zdejmować okulary.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 16. Data: 2010-09-29 15:20:32
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 29 Wrz, 12:09, "Pawel" <l...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
    zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
    myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)
    >
    > Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
    sobie tak:
    > -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
    też.
    > -dziury mniej bolą,
    > -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
    > Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
    że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.
    >
    > Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych
    światłach oślepiających.

    przy podobnych kryteiach kupiłem Forestera.
    1/ Mniejsza "krowa" niż Jeep ew. Volvo XC90
    2/ Na miejskie dziury i krawężniki w zupełności wystarczy w lekkim
    terenie teź
    3/ Siedzi się nieco wyżej niż w osobowym
    4/ Ma ksenony które lepiej świecą niż tradycyjne żarówki
    5/Zimą mogłem zaparkować w miejscach w które osobowe nawet nie
    próbowały wjechać i wyjechać z domu / przeszło 100 metrów do asfaltu/
    6/ WADA- stosunkowo dużo pali ale ja mało jeżdżę to przeżywam


  • 17. Data: 2010-09-29 15:21:35
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia 29 Sep 2010 13:02:37 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Szczególnie dobrze filtrują wyświetlacze lcd :)

    E, tam - lekko łeb przestawisz i coś tam widać ;)
    Sam nie używam (jeszcze?) okularów korekcyjnych - jednakże odkąd kupiłem
    ładnych kilka lat temu przeciwsłoneczne ze szkłami z polaryzacją to już
    innych nie chcę :)


    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.


  • 18. Data: 2010-09-29 15:30:43
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: "Pawel" <l...@o...pl>

    > To nijak nie nadaje sie porownywalny wielkosciowo (w wymiarach
    > zewnetrznych) SUV.
    > Kazdy SUV ma mniej miejsca w srodku nie porownywalny do niego kombi -
    > chocby przez wyzsze zawieszenie i naped na 4 kola.
    > Przez to ze jest wyzszy zaladunek rowerow na dach zaczyna byc
    > ekwilibrystyka.

    A co z ochroną przed światłami innych samochodów? Czy wyzsza pozycja chroni przed
    tym?


  • 19. Data: 2010-09-29 15:34:59
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w
    > Dnia 29 Sep 2010 13:02:37 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):
    >>> Przy mokrej drodze polecam z filtrem polaryzacyjnym.
    >> Szczególnie dobrze filtrują wyświetlacze lcd :)
    > Tak, ale zwykle w 1 płaszczyźnie :P
    > Z telefonu mogę normalnie korzystać. Z poprzedniego - tylko w
    > układzie
    > pionowym. W poziomym (klawiatura QWERTY wysuwana z dołu) musiałem
    > zdejmować okulary.

    Sporo urzadzen ma plaszczyzne pod katem 45 stopni, niektore maja
    polaryzatory kolowe.

    J.


  • 20. Data: 2010-09-29 15:36:38
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i7vf9p$22f$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w
    >> Dnia 29 Sep 2010 13:02:37 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):
    >>>> Przy mokrej drodze polecam z filtrem polaryzacyjnym.
    >>> Szczególnie dobrze filtrują wyświetlacze lcd :)
    >> Tak, ale zwykle w 1 płaszczyźnie :P
    >> Z telefonu mogę normalnie korzystać. Z poprzedniego - tylko w układzie
    >> pionowym. W poziomym (klawiatura QWERTY wysuwana z dołu) musiałem
    >> zdejmować okulary.
    >
    > Sporo urzadzen ma plaszczyzne pod katem 45 stopni, niektore maja
    > polaryzatory kolowe.

    Wtracajac sie w temat - co ze szklami, ktore same sie przyciemniaja pod
    wplywem swiatla? Sprawdza sie to w okularach, czy w ostrym sloncu nie bedzie
    widac zadnych szczegolow w cieniach?



    Pozdrawiam
    Kamil

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: