  • 31. Data: 2010-09-30 00:48:52
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: Wreith <w...@w...pl>

    W dniu 2010-09-29 13:26, Pawel pisze:

    > Hehe:) Może napisze dlaczego rozważam. Jestem przed zakupem samochodu nazwijmy to
    rodzinnego. Musi spełniać kilka cech:
    > -stosunkowo duży + spory bagażnik + miejsce na dachu na rowery.
    > W grę wchodzi praktycznie tylko kombi. Ale kombi są długie. Nie wygodnie parkować,
    nie widać przy wyjeżdzaniu tyłem itd. Rozważam tylko pod kątem użytkowym.
    Taki suv (nie cierpie tej nazwy - kojarzy mi sie zbyt wypaśnie) jest
    jedyną alternatywą dla kombi.Dużo miejsca i dla pasażerów i na bagaż jak
    na wakacje gdzieś pojade. Na dach rowery wejdą. Fakt - pali dużo. Ale
    rozważałem ponieważ doszukiwałem się ew zalet w bezpieczeństwie.

    To ja jako rodzinną alternatywę dla SUV-a zaproponuję Ci MPV,
    np.Zafira 2,Scenic czy inne takie.
    Jeśli napęd 4x4 nie jest koniecznością to masz rodzinne auto o
    sensownych wymiarach zewnętrznych (często dodatkowo z systemem PDC) i
    gigantycznej pakowności,a krótsze od większych kombiaków.Prześwit, o ile
    nie chcesz wjeżdżać na naprawdę wysokie
    krawężniki-wystarczający.Bezpieczeństwo-praktyczne każdy rodzinny van ma
    5 gwiazdek NCAP.Pozycja za kierownicą-wyżej niż w zwykłej
    osobówce.Koszta zakupu i eksploatacji-sporo niższe.
    Wreith

  • 32. Data: 2010-09-30 14:39:55
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    > Jak ma byc szybko to okulary elektroniczne dla spawaczy a nie zwykle
    > fotochromy :-)

    Ale fotochromy nie zaczerniają się na 100% tylko na 60-70. ;-) i najgorsze
    czyli starej daty fotochromy wymagają jakich 5 minut na rozjaśnienie (też
    nie całkowite). Można sprawdzić najnowsze transition ale cena to jakieś
    600PLN za same szkła. :(

  • 33. Data: 2010-09-30 14:55:32
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 29 Sep 2010 15:30:27 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde auto ma
    > dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem..

    Coworker ma i potwierdza: filtr je unieszkodliwia.

    r.
    _____________

  • 34. Data: 2010-09-30 14:57:36
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 30 wrz 2010 o 14:39 GMT, Jan Kowalski napisał(a):

> [...]
    > czyli starej daty fotochromy wymagają jakich 5 minut na rozjaśnienie (też
    > nie całkowite). Można sprawdzić najnowsze transition ale cena to jakieś

    ale przeciez słońce nie zachodzi nagle, nie robi sie nagle ciemno, tylko
    dzieje sie to stopniowo, wiec w czym problem?

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 35. Data: 2010-09-30 16:00:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 30 Sep 2010 14:57:36 +0200 osobnik zwany Brzezi
    wystukał:

    > ale przeciez słońce nie zachodzi nagle, nie robi sie nagle ciemno, tylko
    > dzieje sie to stopniowo, wiec w czym problem?

    a tunel? :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2010-09-30 16:21:29
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Brzezi wrote:

    > ale przeciez słońce nie zachodzi nagle, nie robi sie nagle ciemno, tylko
    > dzieje sie to stopniowo, wiec w czym problem?

    No z tunelami jest problem :)

    Wrażenie dzikie zwłąszcza w niesoświetlonym (czyli na prawdę ciemnym) --
    lecisz w stronę światła i żadnych punktów odniesienia poza tym światłem
    na końcu.

    pzdr
    \SK

  • 37. Data: 2010-09-30 16:29:19
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 30 wrz 2010 o 16:21 GMT, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > No z tunelami jest problem :)
    >
    > Wrażenie dzikie zwłąszcza w niesoświetlonym (czyli na prawdę ciemnym) --
    > lecisz w stronę światła i żadnych punktów odniesienia poza tym światłem
    > na końcu.

    Czyli sytuacja jak z normalnymi okularami przeciwslonecznymi, nic
    nadzwyczajnego

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 38. Data: 2010-09-30 16:39:16
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Pawel wrote:
    > Witam
    >
    > Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
    zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
    myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)

    > Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
    sobie tak:
    > -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
    też.

    Raczej głównie podjechać pod śliską górkę albo zaparkować tam gdzie np.
    pług zrobił wał ze śniegu i osobówka nie ma szans wjechać. I to
    faktycznie jest bonus (jeśli SUV ma istotnie wyższe zawieszenia a nie
    jak niektóre tyle samo co osobówka).
    Jakbyś miał napęd dołączany "na sztywno" albo stałe 4x4 ze 100% blokadą
    centralnego deferencjału to wtedy faktycznie zyskuje się dodatkową
    kontrolę nad nad- i podsterownością pojazdu -- ale to trzeba *dobrze*
    przetrenować.

    > -dziury mniej bolą,

    zawiecha jest odporniejsza, koła większe -- czyli trudniej uszkodzić,
    ale pojazd też bardziej buja.

    > -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej

    różnicy wielkiej się nie spodziewaj, nno może trochę.

    > Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
    że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.

    Testy prawie nigdy nie uwzględniają wzajemnej wysokości zderzających się
    pojazdów. Niski samochód wali w wysoki niżej -- np. przy bocznych
    uderzeniach to ma znaczenie bo wbija się nie w drzwi i ludzi za nimi
    tylko w podłogę (która jest sztywniejsza) i poniżej tułowia ludzi w środku.

    Za to wysoki łatwiej przewrócić. Ale z drugiej storny pojazd z dużymi
    kołami i bardziej terenowym zawieszeniem łatwiej opanować, gdy np. jakiś
    debil wyprzedzi tobie na czołówkę i trzeba wiać na trawkę przy drodze.

    > Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych
    światłach oślepiających.

    Ogólnie co do wielkości wnętrza, to choć wielu twierdzi że jest mniej
    miejsca niż w kombiaku to czesto nie całkiem prawda -- po psortu wnętrze
    SUVa jest wyższe -- więcej się zmieści pionowo, więcej miejsca nad
    głową, itd.

    No i zaleta jeszcze jedna: do takiego samochodu się wsiada i się z niego
    wysiada a nie kładzie i wstaje ;)

    pzdr
    \SK

  • 39. Data: 2010-09-30 16:40:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Brzezi" <b...@g...com> wrote in message

    > Czyli sytuacja jak z normalnymi okularami przeciwslonecznymi, nic
    > nadzwyczajnego

    Przeciwsloneczne mozna zdjac, ale nie chcialbys zeby ktos ze slabym wzrokiem
    zdejmowal okulary w kazdym tunelu i na parkingu podziemnym..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 40. Data: 2010-09-30 17:35:40
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 30 wrz 2010 o 16:40 GMT, kamil napisał(a):

    > Przeciwsloneczne mozna zdjac, ale nie chcialbys zeby ktos ze slabym wzrokiem
    > zdejmowal okulary w kazdym tunelu i na parkingu podziemnym..

    A tu przyznaje racje, nie pomyslalem o tym, nie uzywam okularow
    korekcyjnych :)

    Pozdrawiam
    Brzezi