eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpieczeństwo samochodów SUVRe: Bezpieczeństwo samochodów SUV
  • Data: 2010-09-30 16:39:16
    Temat: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pawel wrote:
    > Witam
    >
    > Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
    zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
    myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)
    >
    > Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
    sobie tak:
    > -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
    też.

    Raczej głównie podjechać pod śliską górkę albo zaparkować tam gdzie np.
    pług zrobił wał ze śniegu i osobówka nie ma szans wjechać. I to
    faktycznie jest bonus (jeśli SUV ma istotnie wyższe zawieszenia a nie
    jak niektóre tyle samo co osobówka).
    Jakbyś miał napęd dołączany "na sztywno" albo stałe 4x4 ze 100% blokadą
    centralnego deferencjału to wtedy faktycznie zyskuje się dodatkową
    kontrolę nad nad- i podsterownością pojazdu -- ale to trzeba *dobrze*
    przetrenować.

    > -dziury mniej bolą,

    zawiecha jest odporniejsza, koła większe -- czyli trudniej uszkodzić,
    ale pojazd też bardziej buja.

    > -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej

    różnicy wielkiej się nie spodziewaj, nno może trochę.

    > Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
    że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.

    Testy prawie nigdy nie uwzględniają wzajemnej wysokości zderzających się
    pojazdów. Niski samochód wali w wysoki niżej -- np. przy bocznych
    uderzeniach to ma znaczenie bo wbija się nie w drzwi i ludzi za nimi
    tylko w podłogę (która jest sztywniejsza) i poniżej tułowia ludzi w środku.

    Za to wysoki łatwiej przewrócić. Ale z drugiej storny pojazd z dużymi
    kołami i bardziej terenowym zawieszeniem łatwiej opanować, gdy np. jakiś
    debil wyprzedzi tobie na czołówkę i trzeba wiać na trawkę przy drodze.

    >
    > Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych
    światłach oślepiających.

    Ogólnie co do wielkości wnętrza, to choć wielu twierdzi że jest mniej
    miejsca niż w kombiaku to czesto nie całkiem prawda -- po psortu wnętrze
    SUVa jest wyższe -- więcej się zmieści pionowo, więcej miejsca nad
    głową, itd.

    No i zaleta jeszcze jedna: do takiego samochodu się wsiada i się z niego
    wysiada a nie kładzie i wstaje ;)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: