-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Thu, 30 Sep 2010 16:39:16 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
References: <i7v3an$rpl$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i7v3an$rpl$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <u...@b...softax.pl>
Lines: 54
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1285857902 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20998 83.18.189.42:56508
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314372
[ ukryj nagłówki ]Pawel wrote:
> Witam
>
> Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)
>
> Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
sobie tak:
> -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
też.
Raczej głównie podjechać pod śliską górkę albo zaparkować tam gdzie np.
pług zrobił wał ze śniegu i osobówka nie ma szans wjechać. I to
faktycznie jest bonus (jeśli SUV ma istotnie wyższe zawieszenia a nie
jak niektóre tyle samo co osobówka).
Jakbyś miał napęd dołączany "na sztywno" albo stałe 4x4 ze 100% blokadą
centralnego deferencjału to wtedy faktycznie zyskuje się dodatkową
kontrolę nad nad- i podsterownością pojazdu -- ale to trzeba *dobrze*
przetrenować.
> -dziury mniej bolą,
zawiecha jest odporniejsza, koła większe -- czyli trudniej uszkodzić,
ale pojazd też bardziej buja.
> -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
różnicy wielkiej się nie spodziewaj, nno może trochę.
> Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.
Testy prawie nigdy nie uwzględniają wzajemnej wysokości zderzających się
pojazdów. Niski samochód wali w wysoki niżej -- np. przy bocznych
uderzeniach to ma znaczenie bo wbija się nie w drzwi i ludzi za nimi
tylko w podłogę (która jest sztywniejsza) i poniżej tułowia ludzi w środku.
Za to wysoki łatwiej przewrócić. Ale z drugiej storny pojazd z dużymi
kołami i bardziej terenowym zawieszeniem łatwiej opanować, gdy np. jakiś
debil wyprzedzi tobie na czołówkę i trzeba wiać na trawkę przy drodze.
>
> Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych
światłach oślepiających.
Ogólnie co do wielkości wnętrza, to choć wielu twierdzi że jest mniej
miejsca niż w kombiaku to czesto nie całkiem prawda -- po psortu wnętrze
SUVa jest wyższe -- więcej się zmieści pionowo, więcej miejsca nad
głową, itd.
No i zaleta jeszcze jedna: do takiego samochodu się wsiada i się z niego
wysiada a nie kładzie i wstaje ;)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=