eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaBełkot: Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię z prądów oceanicznych › Re: Bełkot: Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię z prądów oceanicznych
    Date: Thu, 14 Jul 2022 21:40:15 +0200
    Subject: Re: Bełkot: Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię
    z prądów oceanicznych
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-14 o 13:20, J.F pisze:
> [...]
    Elektrownia wykorzystuje moc zgromadzoną w oceanie do produkcji energii za pomocą
    turbiny pływowej przymocowanej do skrzydła. Rozwój tej technologii jest finansowany
    przez UE.

    chomili-podwodny-latawiec-ktory-generuje-energie-z-p
    radow-oceanicznych/9bhz7xd,30bc1058

    dragon-class-tidal-energy-kite-in-faroe-islands/

    rownoważone przez wysokośc slupa wody.

    > W zasadzie masz racje ...

    15% energii w Gibraltarze jest z fal.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gibraltar_Wave_Farm